GLAZBENE RECENZIJE: The Gray Willow, Haris Pilton, Mašinko

The Gray Willow „Snapshot“ (vlastito online izdanje)

Basist Tomislav Franjo Šušak već je dobrih desetak godina izuzetno aktivan na sceni. Svirao je u grupi Kino Klub, danas svira u grupi Vatra, a s brojnim grupama i glazbenicima surađivao je kao basist i aranžer. Paralelno je postupno gradio karijeru producenta te se zahvaljujući sve uvjerljivijoj vještini, kvaliteti i talentu, nametnuo mnogim muzičarima kao logičan izbor za suradnju na albumu. Ukratko, reputacija koju je gradio godinama ga je sustigla i danas je na glasu kao jedan od boljih hrvatskih glazbenih producenta. Svaki glazbenik koji život posveti glazbi u pravilu uvijek radi nešto sa strane za vlastiti gušt, pa tako i Šušak. Ovih dana je putem Bandcampa predstavio svoj prvi EP „Snapshot“. Riječ je o šest instrumentala za koje sam kaže da su nastali kao ideja za soundtrack, ali i bez filma odlučio ih je podijeliti s publikom kao „soundtrack stanja uma“. I doista je riječ o šest uhu vrlo ugodnih ambijentalnih instrumentala, očekivano jako dobro produciranih, koji predstavljaju Šuška kao emotivnog skladatelja koji podjednaku pažnju pridaje skladbi i aranžmanima, povezujući ih u cjelinu koja doista djeluje kao soundtrack. Iako njegovo viđenje ambijentalne glazbe na momente djeluje zastarjelo, svejedno je intrigantno i dovoljno primamljivo da ne izaziva dosadu. Moglo je to i bolje, ali i ovako je jedno sasvim fino glazbeno djelo koje ga predstavlja kao vrlo ozbiljnog skladatelja i potencijalnog autora glazbe za neki budući film.

Haris Pilton „Positive Reality Sound“ (Positive Reality Records)

Igor Šon već godinama nastupa i stvara reggae i dub glazbu pod pseudonimom Haris Pilton. Pod tim imenom, ali i kao član odlične grupe Kalifat Dub, već je objavio nekoliko reggae albuma. Novi album „Positive Reality Sound“ nastavak je odličnog prošlogodišnjeg albuma suvremenog roots reggaea „Reggae Station“. Na tom albumu ugostio je niz gostiju i svog, po svemu sudeći, sve češćeg suradnika, poznatog hrvatskog reggae glazbenika i producenta iz grupe Brain Holidays Marka Gaćinu. Tako se uz Haris Piltona, koji je sjajno otpjevao sve svoje autorske pjesme, na albumu pojavljuje dub producent i glazbenik s Jamajke Linval Spencer, proslavljeni srpski reggae rock autor, trombonist i pjevač Hornsman Coyote, Ras Algeti i Jah Kajgaan kao gostujući pjevači, Aljoša Pavlič na trubi, dok je Marko Gaćina svirao gitaru i napravio master i finalni miks albuma. Rezultat te suradnje i njegova sjajnog poznavanja reggae zvuka i groovea, odličan je novi roots reggae album ispunjen dobrim vibracijama i sjajnim reggaea pjesmama. S obzirom na dosadašnji rad i sve što je pokazao kao autor, pjevač, glazbenik, producent i DJ, možda je ipak sazrelo vrijeme da se Igor Šon predstavi i u nekom novom svjetlu s nekim novim projektom koji bi objedinio sve njegove dosadašnje radove. Jako dobar reggae album.

Mašinko „Danas ću, sutra ću“ (Dostava zvuka / Dirty Old Label)

Iako nije prisutan u eteru hrvatskih radiopostaja, Mašinko je danas jedan od najboljih hrvatskih punk bendova. Svaki ozbiljan panker u Hrvatskoj zna da je Mašinko odličan punk bend i veseli ga svako novo izdanje, a još više svaki njihov novi nastup, ma koliko je to danas u ovoj neizvjesnoj situaciji zbog koronavirusa tragikomično. Za razliku od Hladnog piva, koje je na samom startu karijere izbacilo nekoliko radijskih hitova i nastavilo karijeru kao punk rock bend koji se kroz godine pretvorio u klasičan pop rock bend, Mašinko je ostao dosljedan svom zvuku, forsirajući prepoznatljivi kalifornijski gitaristički punk rock, sjajno podebljan trojicom gitarista i nabrijanim gitarističkim rifovima. Novi album logičan je nastavak njihove karijere i predstavlja ih kao ozbiljan punk bend zaigranih muzičara koji uživaju u pjesmama koje stvaraju. Pritom ne treba smetnuti s uma da su njihovi tekstovi odlični i upućeni na prave adrese, ispunjeni cinizmom i sarkazmom. Odmjereno, ubojito i precizno. Baš kako treba, uz pametno iskorišteno višeglasno pjevanje članova benda kako bi se pojačali refreni. Na albumu gostuju kantautorica Lovely Quinces, izvjesna Mirta Grbić te frontman grupe She Loves Pablo Domagoj Šimek, dok izuzetno dobru produkciju albuma potpisuju Mark Mrakovčić i Leonard Klaić. Odličan punk album kojem je teško pronaći manu.