GLAZBENE RECENZIJE The Cyclist, Rhe Bodhisattwa Trio, Tamara Obrovac

01. THE CYCLIST CONSPIRACY ‘EL BESO DE LA MUERTE’ (INVERTED SPECTRUM RECORDS): Soundtrack za poljubac smrti

Originalna i uzbudljiva beogradska grupa The Cyclist Conspiracy objavila je ovih dana svoje treće izdanje (EP) i to za tursku diskografsku kuću Inverted Spectrum Records (prethodni EP objavila im je engleska diskografska kuća Trashmouth Records). Novo izdanje nastavak je njihova istraživanja i fuzije glazbe svijeta u privlačnu cjelinu koja oduševljava svojom kreativnošću. Album je mješavina filmske glazbe kakvu je skladao Enio Morricone (obradili su njegovu temu „Under Watch“), modernih vesterna, surfa, indijskih mantri i ambijentalnih pejzaža pa ne čudi da se jedna pjesama zove „Kapilshwar“, što na hindskom jeziku znači „Jedan s bijelim konjem“. Iako izgleda kao nevjerojatna kombinacija, kod The Cyclist Conspiracy i njihova lidera Nikole Mangasa to zvuči sjajno. Snagu svojih glazbenih ideja pojačao je gostujućim ženskim vokalima koji svojim pjevanjem vraćaju u zabavnu glazbu šezdesetih, a među njima treba izdvojiti jednu od najznačajnijih srpskih pjevačica tradicionalne glazbe svjetske reputacije, Svetlanu Spajić. Ovaj ‘’poljubac smrti’’ (El Beso de la Muerte) idealan je soundtrack za odlazak mislima u neku filmsku priču o apokaliptičnoj budućnosti s trunkom optimizma.

02. THE BODHISATTWA TRIO ‘THE GRAY ALBUM’ (INTEK MUSIC): Indijsko jazz iznenađenje

Nije česti slučaj da inozemni izvođači pronađu svoje diskografsko utočište u Hrvatskoj. Mala, ali poduzetna diskografska kuća Intek Music iz Koprivnice pronašla je zajednički jezik s indijskom jazz grupom The Bodhisattwa Trio i izvukla jack pot. Fenomenalan album modernog jazz fusiona u kojem se jazz isprepleće s trip hopom, drum’n’bassom, elektronikom i tradicionalnom indijskom glazbom. Jazz u Indiji ima vrlo dugu tradiciju kao i indijski glazbeni utjecaji na mnoge glazbenike, kao što su Ravi Shankar, John Coltrane i John McLaughlin. Modern jazz fusion koji nudi nagrađivani indijski gitarist Bodhisattwa Ghosh uz pomoć svojih kolega Premjita Dutta na bubnjevima i Arunave Chatterjeea na klaviru, basu i sintesajzeru predstavlja novi pogled na jazz, sve prisutniji kod nove generacije jazz glazbenika. Isprepleten je raznim glazbenim utjecajima sa zapada, ali u njihovu slučaju i s tradicijskom glazbom Indije, no vrlo umjereno. The Bodhisattwa Trio poigrava se ritmovima, pauzama, harmonijima i aranžmanima nudeći novi jazz lišen tradicionalnih postulata zapadnoeuropskog i američkog jazza. Štoviše, na momente zapanjuju radikalnim glazbenim idejama zbog kojih je Bodhisattwa veliki i važan glazbenik 21. stoljeća. Bilo bi divno na istoj pozornici gledati grupu Chui i njih, a potom i doživjeti njihovu suradnju jer postoji neka nevidljiva poveznica ovih dviju grupa. Album je snimljen uživo u studiju Blooperahouse u Kolkati, a mastering je napravio Marin Hrašćanec, vlasnik diskografske kuće Intek Music. The Bodhisattwa Trio postoji od 2012., dobili su niz pohvala za dosadašnja izdanja, za album „Heart Of Darknes“ 2016. dobili su nagradu za album godine u Indiji, a bio je i najprodavaniji nezavisni album. Pun pogodak za Intek i još jedan odličan album za The Bodhisattwa.

03. TAMARA OBROVAC TRANSHISTRIA ENSEMBLE ‘LIVE @ ZKM’ (HDS CANTUS): Nadahnuta proslava bogate karijere

Riječ je albumu na kojem se nalazi zapis koncerta Tamare Obrovac i njezina benda Transhistria ensemble koji je održan u ZKM-u 26. studenoga 2016., na kojem je ova vrhunska hrvatska jazz pjevačica i skladateljica proslavila 20 godina diskografije i 10 studijskih albuma. Kako je prilika bila osobita, tako je i okupljena publika bila sastavljena od njenih najvećih poštovatelja koji je prate još od prvog albuma „Triade“ iz 1996. Bila je to i odlična prilika za svojevrsnu retrospektivu njezina stvaralaštva, ali na način koji se možda samo od nje i njezinih glazbenika mogao očekivati. Njihova sklonost improvizaciji predstavila je odličan izbor skladbi nastalih tijekom 20 godina koje su bile prepoznatljive, ali u nekim novim izvedbama i s nekim novim gruvom. Ta sklonost improvizaciji zvučala je kao da su glazbenici unaprijed dogovorili svaku notu, ali riječ je o sjajnoj međusobnoj kemiji koja je svakim taktom i svakom novom pjesmom prštala energijom i virtuoznim izvedbama. Glazbenici u bendu su kontrabasist Žiga Golob, bubnjar Krunoslav Levačić i gitarist Uroš Rakovec te pridruženi član Fausto Beccalossi na harmonici. Očekivani naglasak na istarskom melosu i mediteranskim glazbenim utjecajima prevladavao je u njihovoj nadahnutoj izvedbi 12 pjesama koje su objavljene na dva CD-a. Svojevrsno novo čitanje starih pjesama izuzetno nadahnutih glazbenika i još raspoloženije Tamara Obrovac. Fantastično diskografsko ostvarenje koje će voljeti svaki poštovatelj djela Tamara Obrovac i odličan ulazak u njezin glazbeni svijet vokalnih izvedbi i mješavine jazza i istarskog melosa. Live album kakav bi poželio svaki ozbiljan glazbenik.