GLAZBENE RECENZIJE The Black Room, Egoless, Them Moose Rush

01. THE BLACK ROOM ‘AFTER DARK’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Mladi indie rock lavovi

Ova riječka grupa na sceni je nešto više od četiri godine. Godine 2016. objavili su debi album „In This Town Lies A City“, a ovih dana i novi EP „After Dark“. Kao i na nastupnom albumu, The Black Room i na ovom savršeno barataju melodijama i aranžmanima, gurajući se s razlogom u prve redove domaće indie rock scene, vjerojatno čekajući pravi trenutak da zablistaju. Unatoč primjetnoj monotoniji i slabijoj kreativnosti u nekim pjesmama, The Black Room su svejedno daleko iznad prosjeka hrvatske indie rock scene, naslonjeni na grupu Jonathan. Poput neke nove britanske rock grupe koja je odrasla uz Arctic Monkeys i brit rock 90-ih. Vrlo pristojan EP s pjesmama koje samo čekaju da zažive u eteru, ravnopravno s ostalim indie rock hitovima iz Velike Britanije i SAD-a.

02. EGOLESS ‘EMPIRE OF DIRT’ (DEEP MEDI MUSIK): Dub grime trip velikog i važnog igrača

Već nekoliko godina Ognjen Zečević, poznatiji kao Egoless, oduševljava širom svijeta ljubitelje duba skladateljskim umijećem objavljenim singlovima i kompilacijama te live actovima kojih je bilo poprilično unazad dvije godine i to na gotovo svim kontinentima. Shvativši gdje je dub danas, kakav mu je status i tko čini najvjerniju publiku, Egoless je napravio najlogičniji mogući potez za kreativnog glazbenika poput njega. Osim što je prihvatio i potpisao ugovor za prestižnu britansku dub etiketu Deep Medi Musik, novi EP, odnosno singl s trima pjesmama „Empire Of Dirt“ svojevrsna je evolucija u dub glazbi. Svojim skladateljskim i aranžerskim zahvatima, a ponajprije nevjerojatnim filigranskim poigravanjem zvukom i produkcijom, Egoless je napravio iskorak sličan onom Massive Attacka i Portisheada početkom 90-ih, kada su stvorili trip hop. Egolessov dub još nema ime (iako to više nije ni dub kakav poznajemo), ali ovim EP-om postao je globalno prepoznatljiv. Fenomenalno glazbeno ostvarenje koje elektroničku glazbu, dub i kompjutorsko skladanje postavlja na novi nivo. Da je riječ o doista impresivnom djelu govori i podatak da je kompletna naklada EP-a odmah po objavljivanju prodana, uz napomenu da je glazba skladana primarno za vinil zbog specifičnog zvuka. Tako igraju veliki igrači.

03. THEM MOOSE RUSH ‘DON’T PICK YOUR NOISE’ (TMR RECORDS/DOSTAVA ZVUKA/DIRTY OLD LABEL): Album koji pomiče granice

Vrlo se rijetko dogodi da hrvatski bendovi ponude doista uzbudljivo diskografsko ostvarenje. Unatoč dobroj situaciji na sceni i raznovrsnoj žanrovskoj ponudi, još uvijek je to uglavnom korektno napravljen posao. No bjelovarski progresivni rock trio Them Moose Rush stvorili su album koji da je film bi opasno konkurirao za neku od nagrada na filmskom festivalu Sundance zbog svoje nepredvidljivosti, hrabrosti i kvalitete koju nudi. Stoga i ne čudi što je novi album „Don’t Pick Your Noise“ dobio već pristojan broj vrhunskih recenzija širom svijeta, iako je album tek objavljen. Teško ih je svrstati u određeni glazbeni žanr jer su savršeno spojili mnoge glazbene pravce u nevjerojatno pitku cjelinu: hard rock 70-ih u fuziji sa psihodelijom i funkom, jazzom, post rockom i indie popom, nudeći nevjerojatnu količinu energije glazbenika koji jako dobro znaju što rade. Izuzetno uzbudljivo ostvarenje savršeno uigrane ekipe glazbenika, s odličnim pjevačem i pjesmama koje traže ponovno slušanje zbog kompleksnosti i kreativnosti. Odličan album koji pomiče granice.