GLAZBENE RECENZIJE: Tamara Obrovac, Dado Marinković

Tamara Obrovac Transhistria Ensemble i Jazz orkestar HRT-a “Villa Idola” (Aquarius Records): Fenomenalan spoj kraljice jazza i Jazz orkestra HRT-a

Nema puno glazbenika u Hrvatskoj koji se vrhunski mogu snaći u raznim glazbenima formama, od gotovo unplugged izvedbe preko trija, kvarteta, ansambla ili u ovom slučaju jazz orkestra. Glazbenica koja je to i ovim albumom s lakoćom potvrdila je hrvatska jazz kraljica Tamara Obrovac, koja je u lipnju 2018. godine uz pratnju Transhistria Ensemblea ostvarila vrhunsku suradnju s Jazz orkestrom HRT-a pod ravnanjem dirigenta Andreasa Marinella. Osim Tamari, koja je u ovoj suradnji evidentno uživala, pohvale za vrhunski finalni proizvod prije svega idu doista sjajnim aranžmanima koje potpisuju Luka Žužić, Joe Kaplowitz, Zoran Majstorović i Andreas Marinello, a potom svakako i izvedbi Jazz orkestra HRT-a. Nije bilo lako ukrotiti slobodnu formu koju njeguju Tamara Obrovac i suradnici i prilagoditi je takvom kompleksnom orkestru, kao ni raspisati aranžmane za kompletan orkestar. A Tamara Obrovac majstorski je ispoštovala sve predložene aranžmane, a da pritom ne odstupi previše od svog specifičnog izričaja. Na svu sreću, Jazz orkestar HRT-a čine vrhunski glazbenici, ali i aranžeri kojima je taj izazov sjajno „sjeo“. Kao, uostalom, i samom Marinelliju, kojega čudi što Jazz orkestar dosad još nije surađivao s Tamarom Obrovac jer je, kako je naglasio, doista riječ o velikoj jazz umjetnici koja je i te kako cijenjena i izvan granica Hrvatske. Treba svakako pohvaliti i samu produkciju albuma koju je potpisao još jedan član Jazz orkestra HRT-a, vrhunski saksofonist Igor Geržina, koji je sve upakirao u suvremeni jazz zvuk. Sjajan album, kakav se od Tamare Obrovac i očekivao, a u kombinaciji s glazbenicima Jazz orkestra HRT-a uspjela je iznenaditi i nadići očekivanja. Kemija koju su ostvarili osjeti se u svakoj pjesmi.

Dado Marinković „My Life“ (Croatia Records): Svi glazbeni utjecaji vrhunskog bubnjara

Marinković je bubnjar koji je tijekom karijere surađivao s najpopularnijim glazbenicima u Hrvatskoj i regiji, od Gibonnija do Dine Merlina, a u jednom periodu života vještinu je brusio nastupima širom Njemačke. Brojni glazbenici poznaju ga kao vrhunskog studijskog bubnjara, a publika kao bubnjara grupe Parni valjak čiji je član od 2009. godine. Stoga ne čudi što je Marinković na svom prvom studijskom instrumentalnom albumu okupio impresivnu ekipu glazbenika iz regije – koji su vjerojatno bez razmišljanja odmah pristali na suradnju. Među probranom ekipom našli su se Matija Dedić, Vasil Hadžimanov, Zvjezdan Ružić, Kristijan Terzić, Joe Kaplowitz, Ante Gelo, Mario Rašić, Elvis Penava, Miroslav Lesić, Bruno Mičetić, Vojkan Jocić, Mahir Sarihodžić… Treba spomenuti i sudjelovanje Marijana Brkića koji je s Marinkovićem finalizirao album kroz produkciju i mastering. Marinkovićev bubanj je snažan, ali i osjećajan i u svih deset skladbi – unatoč virtuoznim instrumentalnim izvedbama svih gostiju – nekako neuobičajeno dominantan. Glazba na albumu može se opisati fuzija jazza i rocka uz neskriveni utjecaj funka, kao i balkanskih etno motiva. Međutim, unatoč doista impresivnim izvedbama, Marinkovićevo skladanje kao da je najslabija karika albuma. Očekivano se oslanja na progresivni jazz rock 70-ih i jazz velikane tog vremena, ne nudeći pritom neku svoju prepoznatljivu skladateljsku formu koja bi ga izdigla od prosjeka. Svejedno, „My Life“ je kvalitetan instrumentalni album koji priča priču o glazbenim utjecajima i vještini Dade Marinkovića i njegovih prijatelja, s kojima se na ovom albumu odlično sjedinio.