GLAZBENE RECENZIJE: Sunrise Session, Cubisno & Jazz Orkestra HRT-a, Garage in July

SUNRISE SESSIONS „ISOLATION EDITION“ (ZONA MUZIKA/ONLINE IZDANJE): Izolacija kao motor kreativnosti

Kolektiv Sunrise Sessions iz Zagreba već pet godina po zagrebačkim klubovima priređuje svirke u kojima sudjeluju najeminentniji glazbenici takozvane alternativne scene. Posebnost tih nastupa je u tome što se glazba stvara na pozornici u trenutku izvedbe i što svaki koncert svira druga četvorka od njih dvadesetak. Ovaj album vrlo je posebno izdanje jer se glazbeno stvaranje nije odvijalo na pozornici, u zajedničkom prostoru, nego izolirano. Štoviše, riječ je o svojevrsnom eksperimentu jer su glazbenici na suradnju pozivani pomoću True Random Number Generatora, kako bi izbor bio potpuno spontan i neovisan. Tako se svaki pozvani glazbenik našao u jednoj novoj sredini čime se pokušala prizvati nepredvidivost stvaralačkih procesa koji se inače događaju na pozornici. Na ovom „eksperimentalnom“ izdanju Sunrise Sessiona sudjelovali su glazbenici iz grupa: Kozmodrum, Chui, Mangroove, Afion, Porto Morto, Elemental, Detour, Mayales, Mimika Orchestra, Sonic Diptych, Edo Maajka, Pips Chips and Videoclips, Jazz orkestar HRT-a itd. – ili poimence, jer je riječ o doista sjajnim glazbenicima: Hrvoje Klemenčić, Zvonimir Šestak, Toni Starešinić, Nenad Kovačić, Pavle Jovanović, Luka Čapeta, Daniel Kadijević, Leo Beslać, Grgur Savić, Konrad Lovrenčić, Domagoj Leljak, Ivar Roban Križić, Janko Novoselić, Edi Cipal Grubišić, Elvis Penava, Goran Delač, Viktor Slamnig, Borko Rupena, Mirsad Dalipi, Hrvoje Galler i Ivan Kapec, koji je i producent albuma. Rezultat je pet fenomenalnih instrumentalnih skladbi nastalih tijekom boravka u izolaciji u ožujku i travnju ove godine. Eksperiment je vrijedan svačije pažnje jer je rezultirao jednim od najvećih ovogodišnjih glazbenih iznenađenja. Iako, to se zapravo i moglo očekivati jer su u pitanju glazbenici neupitne kreativnosti, što su ovim albumom još jednom potvrdili. Album je ujedno smjernica svima da obrate više pažnje na pojedinačne projekte uključenih autora.

CUBISMO & JAZZ ORKESTRA HRT-a „TUMBAO“ (AQUARIUS RECORDS): Povratak na scenu za svaku pohvalu

Punih deset godina prošlo je od posljednjeg izdanja hrvatskog sastava Cubismo koji od početka njeguje afrokubanske i latino jazz ritmove, a dosad je objavio pet studijskih albuma i dva albuma uživo. Novi album sjajan je podsjetnik na doista nesvakidašnju kvalitetu i strast njihove izvedbe. Tu jedinstvenu strast i naglašenu ljubav spram afrokubanskih ritmova odlično su spojili s Jazz orkestrom HRT-a, dobivši tako posve novu dimenziju. U sjajno raspisanim aranžmanima do izražaja dolazi sjajna puhačka sekcija Jazz orkestra u fuziji s vrhunskom ritam sekcijom Cubisma predvođenom Hrvojem Rupčićem, kao i ostatkom benda. I sam Tito Puente, legendarni vođa mambo orkestra The Puentes Salsa Orchestra, bio bi oduševljen ovim zvukom i suradnjom. Sjajnih osam novih pjesama napisali su članovi sastava Cubismo, jednu je potpisao vođa Jazz orkestra HRT-a Miron Hauser, jedna je obrada Gibonnijeve „Tempere“, dok je pjesma „Lijepa si danas“ Marijana Jelinića ispala odlična suradnja Cubisma s grupom Nola. Ukratko, dobro osmišljen i odličan povratak na scenu.

GARAGE IN JULY „SWAMP ‘N’ ROLL“ (DIRTY MOJO RECORDS): Potencijal narušen jednom velikom manom

Ova odlučna rock četvorka koja njeguje prljavi garažni rock zvuk s naglaskom na močvarni blues, vidljivo je napredovala od prethodnog albuma „Sjaj u blatu“ iz 2017. godine. Uz neskriveni utjecaj grupe The Stooges i želju da zvuče kao Garage In July, ovi su Osječani na novom EP-u ponudili pet novih pjesama naglašena groovea, distorziranih gitara i prljave produkcije. Nešto su čvršći nego na prethodnom albumu, ali i dalje imaju isti problem, a to su nerazgovijetno i loše otpjevani tekstovi. Odlično skladane pjesme prikladno razrađenih aranžmana sjajno bi funkcionirale da njima dominira čvrst i odlučan vokal. Štoviše, nadovezali bi se na opus Majki i odlično se uklopili kao njihovi gosti, ali tek kada pronađu balans između glazbe i vokala. Pomalo je nevjerojatno da rock grupa koja želi ostvariti kakvu-takvu karijeru, još uvijek ne shvaća koliko je važan vodeći vokal. Prema tome, potencijal koji nikako da dođe do izražaja.