GLAZBENE RECENZIJE: Sleepyheads, Miach

Sleepyheads „We’re OK“ (Geenger Records): Kakav glas! Kakve pjesme! Kakav bend!

Sleepyheads je jedan od onih bendova za koje ste možda čuli, čuli ste da imaju neki album, ali nikako da čujete neku njihovu stvar ili ih uhvatite na nekom koncertu i sami se uvjerite u glasine. Pod vodstvom Vedrana Šuvaka, autora pjesama i dinama grupe, Sleepyheads se kotrljaju već više od deset godina. Objavili su 2015. godine nastupni album „The Swirling Thoughts Of…“ koji je potvrdio usmenu predaju o odličnom novom hrvatskom indie rock bendu, a i pozitivne kritike išle su im u prilog. Nažalost, neka ozbiljnija percepcija ovog albuma i grupe Sleepyheads u medijima nije se dogodila, a šačica ljudi prepričavala je njihove rijetke nastupe. I onda su ovih dana, nakon pauze od punih sedam godina, objavili drugi album. Koliko je na spomenutom nastupnom albumu bilo sporadičnih propusta i manjkavosti, toliko na novom albumu ima briljantnih trenutaka. Fenomenalan album otvara pjesma „Sail On“ i postaje vam jasno da je u pitanju pjevač iznimnog glasa – a valja dodati i sjajnog izgovora engleskog jezika. Predivna uvodna pjesma, zaista fenomenalne melodije i aranžmana, vodi vas negdje na daleki put u kojem uživate toliko da zaboravljate na mjesto na kojem ste se zatekli i vrijeme u kojem živite. I ne, ne radi se o slučajno dobroj pjesmi koja je iznimka, jer već sljedeća „Wasted Enough“ potvrđuje da slušate iznimno talentiranog pjevača, autora i glazbenika koji je sa svojim bendom snimio vrhunski album u svjetskim okvirima. Jer preslušavajući „We’re OK“ stječe se dojam da slušate jedan od najboljih ovogodišnjih albuma sa svjetske scene, bez obzira na glazbeni žanr. Moćan i nevjerojatno topao glas Vedrana Šuvaka zaziva ono najbolje iz povijesti indie rocka, na momente čak i grungea, ali i poetike jednog Thoma Yorkea, radiofoničnost pjesama Simple Mindsa i težinu grupe U2 s početka karijere. Među deset pjesama teško je odabrati najbolju jer jedna prestiže drugu svojom kvalitetom, koliko one brže i energičnije toliko i lagane balade koje ovom nevjerojatnom albumu daju dodatnu dimenziju. Rezultat „dugog“ čekanja od sedam godina svakako potvrđuje da je Šuvak izniman autor i glazbenik koji jako dobro zna što radi i napokon je dočekao da nam to svima i pokaže.

Miach “Između nas” (Aquarius Records): Pristojan ulazak na scenu

Miach je mlada djevojka koja se zapravo zove Mia Čičak i ovo je njezin prvi EP na kojem su četiri pjesme. Predstavila ga je singlom „NLO“ za koji je u goste pozvala Hiljsona Mandelu, trenutno jednog od najpopularnijih trap autora u Hrvatskoj koji je uspio rasprodati Tvornicu kulture za svoj prvi samostalni nastup. Da je to bio dobar potez, pokazuje podatak da je u sedam dana pjesmu na YouTubeu poslušalo preko 30.000 korisnika, što je za ulazak na scenu više nego ohrabrujuće. Zapravo je, po svemu sudeći, za odličan uspjeh pjesme, odličan groove i odgovarajući r’n’b, trap i dance štih, kao i samu vrhunsku produkciju, zaslužan sve hvaljeniji producent svih četiriju pjesama Mihovil Šoštarić Lockroom. Ukratko, Miach je pjevačica koja se ukrcala na aktualni r’n’b/trap/dance trend i tu se sasvim pristojno snašla. Kao pjevačica, autorica i tekstopisac. Sve je tu, više manje na svom mjestu i tko god se pali na spomenute žanrove, može i te kako biti zadovoljan. Nema tu puno razlike od inozemnih hitova sličnih glazbenih žanrova. Štoviše, gotovo je jednako dobro. Naročito laganija pjesma „Ruke“ koja zvukom, produkcijom i pjevanjem stoji uz rame aktualnim svjetskim hitovima. Tekstualno je to ipak nešto slabije, dok su njezine vokalne sposobnosti vrlo pristojne sve dok ne sklizne prema balkanskom melosu, što evidentno i želi, a što je pokazala i u posljednjoj pjesmi na EP-ju „Vtp“. Za nastupni EP i ulazak na scenu – vrlo pristojno.