GLAZBENE RECENZIJE: Silvio Bočić, Matija Cvek

Silvio Bočić „South“ (Vlastito online izdanje): Odlični instrumentali talentiranog glazbenika

Ima tih nekih doista talentiranih glazbenika koji, na našu sreću i zadovoljstvo, nikada ne miruju i jednostavno moraju stvarati novu glazbu. Jedan od njih je Silvio Bočić koji je u glazbenim krugovima prepoznat kao jedan od najboljih mlađih bubnjara. Međutim, Bočić osim bubnjeva svira i bas, flautu i gitaru, pa je tako na svom EP-ju „South“ svirao sve instrumente i sam sve producirao. Da je u pitanju „nemiran duh“, pokazuje i činjenica da svira u Ekipi Darka Rundeka, s grupom Mangroove, s grupom Chui, Mimika Orchestrom, u grupi On, s Majom Posavec, u Živoj vodi, Peglici i Komandosu, Toboganu i sigurno još negdje, tu i tamo, u nekim bendovima i na raznim instrumentima. Ukratko, Bočić je snimio EP s pet izuzetno prijatnih instrumentala iz kojih je jasno da je u pitanju glazbenik koji se ne miri s tradicionalnim skladateljskim aranžmanima, produkcijom i samom konstrukcijom pjesme. U tih pet pjesama poigrava se produkcijom neočekivanim zahvatima, kao i elektroničkom glazbom u sjajnom skladu s akustičnim instrumentima. A iz toga ne nastaje neka eksperimentalna psihodelija, već izuzetno tople i uzbudljive pjesme prožete emocijama koje ga predstavljaju u nekom novom svjetlu, kao potencijalno vrhunskog skladatelja filmske i kazališne glazbe. Skladbe na albumu izlaze iz okvira klasičnih instrumentala jer osim što sjajno spajaju razne žanrove, pokazuju jedan otvoren pristup downtempo lounge glazbi kroz koju autor istražuje uvijek uz jedan nužan iskorak i kvalitativni pomak.

Matija Cvek „Izbirljivo i slučajno“ (Menart): Prvoklasni pop album

Malo koji debitantski album na domaćoj glazbenoj sceni pobudio je toliko pažnje kao debi album Matije Cveka „Izbirljivo i slučajno“ – i to s razlogom. S nestrpljenjem očekivan od brojnih Cvekovih poklonika, ispunjen velikim djelom pjesmama koje su ga promovirale u zvijezdu hrvatske pop glazbe, album ga potvrđuje kao trenutno najpopularniji vokal hrvatske pop glazbe. To je pozicija do koje nije bilo lako doći, ali se Cvek godinama ustrajno trudio i napokon mu je uspjelo. Osim što iza sebe ima već brojne radijske hitove i sve veću bazu obožavatelja, nedavno je s pjesmom „Ptice“ odnio prvu nagradu na Zagrebačkom festivalu. Osim snažnim i emotivnim vokalom, Cvek osvaja i kao autor stihova, a svakako se mora spomenuti i vrlo velika uloga Alana Dovića koji je koautor većine pjesama i producent albuma.

Matija Cvek vrlo je pametno slijedio plan uspona do vrha i ispipavao puls publike. Nije nastavio tamo gdje su stali poznati hrvatski interpretatori i autori domaće zabavne glazbe, već se orijentirao na pop glazbu svoje generacije i okrenuo se prema zapadu kako bi globalni pop zvuk spojio s domaćom zabavnom glazbom. Bio je to škakljiv izazov, no Cvek ga je uspješno savladao. Još bi bolje bilo da je taj zapadni pop zvuk posve prenio na domaću scenu jer je, nažalost, utjecaj hrvatske zabavne glazbe ipak u nekim pjesmama prevladao. Svejedno, publika je oduševljena, debi album se prodaje iznad očekivanja, a pjesme su ispunile radijski eter. No najvažnije je da su u pitanju doista kvalitetne pop pjesme. Pjevne, plesne, pune ritma i prilično dobrog groovea. Nema sumnje da je pred njim velika glazbena karijera, a počela je najbolje što je mogla – prvoklasnim pop albumom.