GLAZBENE RECENZIJE: She brought me gasoline, Frank Magnolia

She Brought Me Gasoline „There were times“ (Vlastito online izdanje): Američka kvaliteta lokalnih ljubitelja americane

Velika je šteta nanesena vrhunskim hrvatskim autorima i glazbenicima čije pjesme glazbeni urednici bez sluha ne žele, neće ili ne smiju puštati u programima većine radiopostaja. Pogotovo ako ne izvode mainstream pop, već bilo koji drugi glazbeni žanr koji se ne uklapa u zamišljenu radijsku programsku shemu. Jedan od takvih bendova je i She Brought Me Gasoline, bend koji će ovih dana objaviti svoj drugi album i koji se kao riba u vodi snašao u ne baš prečesto zastupljenom žanru americane u kombinaciji s bluegrassom i swamp roots bluesom. Upravo je americana zastupljena više nego na njihovu debi albumu „On values and trash“ koji je talijanska diskografska kuća Go Country Records objavila početkom 2020. godine. Od tada do danas SBMG se potrudio dostaviti svoje pjesme brojnim glazbenim kritičarima širom svijeta i prikladnim glazbenim portalima, a sve ne bi li saznali gdje im je mjesto na globalnoj sceni u tim glazbenim žanrovima. Reakcija gotovo svih kritičara koji su poslušali njihov prvi album bila je iskreno pozitivna, uz naglašeno čuđenje nad time kako dobar bend iz Hrvatske može svirati tako dobar bluegrass, swamp roots blues, country i americanu – u rangu domicilnih glazbenika s juga SAD-a. Album „There were times“ sadrži 11 novih autorskih pjesama, među kojima se našla i pjesma „The Road“ u kojoj gostuje Maja Posavec, čiji se vokal savršeno uklopio u glazbeni izraz benda. Štoviše, Maja Posavec pogriješit će ne nastavi li tim putem, s obzirom na to da joj je pjesma „legla“ kao malo koja prije, a i SBMG bi s njom mogao postati vidljiviji, pa čak i spomenutim glazbenim urednicima cijepljenim od dobrog ukusa. Da su momci iz grupe kojim slučajem crne boje kože i odrasli doista na jugu SAD-a, pisali bi pjesme o teškom životu Afroamerikanaca. No kako su u pitanju ljudi koji žive u Hrvatskoj, ne čudi što su se suživjeli s teškim temama i što su im pjesme pune tjeskobe, patnje i tuge nad time u što se pretvorilo ovo društvo i koliko je u ovoj zemlji zapravo teško živjeti. Valja spomenuti i da album otvara pjesma „Above the regular crowd“ koja je kao singl već predstavljena u nekima od najznačajnijih radijskih emisija i online magazina posvećenih bluesu i americani, kao što su Bandana Blues radio show, Salty Dog Blues N Roots radio show, Garden Party radio show, Blues 4 U radio show, Americana UK magazine, The Alternate Root magazine itd. Ukratko, odličan drugi album sjajnog benda koji zaslužuje epitet trenutno najboljeg americana swamp bluesa u Hrvatskoj i potvrda njegove kvalitete.

Frank Magnolia „Night Rider“ (Vlastito online izdanje): Noćni jahač bluesa

Beogradski umjetnik, novinar, publicist, kreativac i glazbenik Vukša Veličković objavio je 2019. godine pod pseudonimom Frank Magnolia prvi album „Almost There“, koji je nekako ostao po strani iako je riječ o izvanserijskom i snažnom autorskom albumu u kojem bi, bez sumnje, uživali svi ljubitelji americane i bluesa, s naglaskom na njegov stil sviranja fingerpicking i takozvani punch-and-pull efekt, ali i prikladno korištenje slidea. Oni koji su prepoznali njegovu glazbenu kreativnost i markantnost radosno su dočekali i album „Night Rider“. Veličković na drugom albumu nije puno mijenjao formulu skladanja i sviranja na akustičnoj gitari koju je slijedio na debi izdanju. I dalje svojim hrapavim ali melodioznim glasom pjeva i priča priče s ulica i iz zadimljenih klubova, o lošim ženama i prevarenim muškarcima. Prljavo i zavodljivo. Kada svoju glazbu naziva „trance blues“, nije daleko od istine, s obzirom na to da ona doista izaziva određeno stanje transa. Specifičan swamp roots country & blues izraz stvorio je uz pomoć odličnog producenta i suradnika s prvog albuma Srđana Popova, a glazbenici Tom Franklin i Pavle Popov te pjevačica Aleksandra Kovačić upotpunili su njegove glazbene ideje i svojim sudjelovanjem itekako obogatili album. Frank Magnolia se sjajno nadovezuje na glazbu kakvu stvara She Brought Me Gasoline i bilo bi sjajno kada bi se jednoga dana odlučili za suradnju.