GLAZBENE RECENZIJE: Seine, LHD

Seine „Naizust“ (Moonlee Record/VOX Project/Agencija Konkurencija): Fenomenalan album eksperimentalne pop glazbe

Treći album grupe Seine treći je dio trilogije i ujedno njihov treći album. Prvi album ‘’Sno sna’’ bavio se snovima, drugi ‘’22’’ novcem, a novi, treći riječima, kao svojevrsne veze koja veže naše razumijevanje svijete i nas samih. Ivan Šćapec i dalje je jedan od najhrabrijih hrvatskih glazbenika koji neumorno istražuje spoj riječi i zvuka, tekstova i glazbe kroz razne žanrovske oblike i to radi nevjerojatno dobro. I dok se na prva dva albuma više bavio energičnim zvukom i žešćim gitarističkim rifovima, ‘’Naizust’’ se sastoji od downtempo elektronike pomiješane s iznimno zanimljivim i pažljivo napisanim tekstovima tvoreći ugodnu cjelinu koju je žanrovski teško svrstati. Ona vrsta pjesama i glazbe koja vas poput magneta privlači da je ponovo slušate otkrivajući svaki put nešto novo, uživajući u nevjerojatnoj atmosferi albuma. Mješavina trip hopa, indie popa i eksperimentalne elektronike s tim da sve zvuči podatno i odlično. Gotovo je bilo neminovno da se paralelni projekt Ivana Šćapeca Litl Itali umiješa svojim specifičnim hop hopom u novo izdanje Seinea, ali na onaj pozitivan način mada su podudaranja bila očekivana i neizbježna. Da su tekstovi posebni svjedoči i tekst pjesme ‘’Zakaj’’ u kojoj Šćapec u svega par strofa savršeno progovara o statusu glazbenika/umjetnika u Hrvatskoj koji stvaraju respektabilnu umjetnost, ali za to nitko ne mari: „Zakaj ako nemam para se osjećam k’o da manje vrijedim? Zakaj nikad nemam para? Zakaj sve kaj radim tol’ko malo vrijedi?“. Uz Saru Renar jedan od rijetkih glazbenika koji progovara o svakodnevici i realnim problemima egzistencije, a da nije bol izazvana ljubavnim problemima. Zanimljivo je i da gitare gotovo i nema u novih devet pjesama, iako baš gitara dominira u posljednjoj pjesmi na albumu ‘’Situacija’’ i koja zvuči kao singl za radijski eter. No zato su bas dionice iznimno zanimljive, a aranžmani svih devet pjesama zadivljujući. Jedan od najhrabrijih ovogodišnjih albuma koji poziva na preispitivanje popularne glazbe i izaziva slušatelje na promišljanje i preispitivanje današnjih vrijednosti s naglaskom na riječi kao poveznicom misli i djela, glazbe i teksta. Stoga poznavatelja lika i djela Ivana Šćapeca i njegove grupe Seine ne čudi što je iza njega već nekih pet, šest turneja diljem Europe, ali i koizdanje novog albuma s francuskom diskografskom kućom VOX Project.

LHD „Off the Grid“ (Dirty Old Label/Red Drum): Povratak surf rokera

Kada je grupa The Bambi Molesters prestala s radom, mnogi su ostali u čudu jer ipak su iz albuma u album sve više napredovali i penjali se na globalnoj ljestvici najboljih surf bendova u svijetu. Razlaz se dogodio između gitariste i većinskog autora pjesama Dalibora Pavičića i ostatka benda, odnosno basistice Lade Furlan Zaborac, bubnjara Hrvoja Zaborca i drugog gitariste Dinka Tomljanovića. I dok je Pavičić nastavio kao član grupe The Strange, u kojoj su nekada svi zajedno svirali, trojka Lada, Hrvoje i Dinko su osnovali novi bend. Očekivano, LHD su nastavili sa surf rockom gdje su i stali kao Bambi Molestersi, samo što ponovo kreću od nule. Bilo je jasno što nude već nakon prvih singlova ‘’Boiling Water, Dreamy Girl’’ i ‘’This Caramel Should Cover The Earth’’ koje su predstavili 2019., a potom i ‘’Blue Umbrella’’ i ‘’Green Voodoo’’ 2020. Solidan je to nastavak karijere najboljeg hrvatskog surf benda kojima su se na ovom albumu pridružili i tri važna gosta. Arimati Jutila iz kultne finske grupe The Flaming Sideburns i Nacho Rompantondo iz argentinske surf atrakcije Los Freneticos te Sven Pavlović kao studijski pridruženi član benda, ujedno i producent albuma snimanog u njegovu studiju u Svetoj Nedjelji. Za razliku od poznatog materijala The Bambi Molesters kao da su se više orijentirali na atmosferu, a nešto manje na groovie i energiju izvođenja svojih pjesama zbog kojih izostaje ta potrebna svježina izvođenja specifičnog zvuka 60-ih. Na momente i dosadan i neočekivano uzbudljiv, drugim riječima neujednačen album „Off the Grid“je pristojan nastavak karijere važne trojke grupe The Bambi Molesters.