GLAZBENE RECENZIJE Sara Renar, Infinite Everything, Tomislav Goluban

Autor:

01. SARA RENAR ‘TIŠINA’ (AQUARIUS RECORDS): Uzbudljiv i odličan album

Već je na prethodnom albumu ‘’Jesen’’ Sara Renar dala do znanja da vrlo dobro zna što radi, iako je još uvijek bila u fazi glazbenog preispitivanja. ‘’Tišina’’ obiluje dobrim autorskim idejama, skladateljskim zahvatima i progresivnim potezima. Pojam kantautorice Sari Renar znači nešto potpuno suprotno od uobičajenog značenja tog opisa nečijeg glazbenog stvaralaštva jer je ona skladateljica koja jednako dobro barata elektronikom i inovativnom glazbeničkom tehnologijom kao i akustičnom gitarom. Međutim, puno je važnije to što Sara ima sjajan osjećaj za spoj stihova i glazbe, odnosno atmosferu koju kao malo tko zna izgraditi i dati svojim stihovima odgovarajuću glazbenu podlogu. Ona svaku od devet pjesama na ovom albumu može predstaviti kao samostalnu cjelinu, iako ih sve povezuje njena specifična poetika riječi i zvuka koju je naznačila na prethodnom albumu. Njenu poetiku prepoznali su Konrad Mulvaj i Edi Cukerić i produkcijom joj dodali snagu, naglašavajući sve važno u tom višeslojnom autorskom izrazu. Rijetko uzbudljiv i odličan album istovremeno.

02. INFINITE EVERYTHINGS ‘MADE OF LIGHT’ (ZONA MUZIKE): Suvremeni art pop album

Janko Novoselić nije poznat prosječnim slušateljima jer nije ni eksponirana pjevačka zvijezda, ni skladatelj popularne glazbe čiji hitovi ne silaze s top lista. On svojom autorskom glazbom prati aktualne svjetske trendove, a na momente je i ispred njih (Strobelyx, Kozmodrum, Chui…). Pritom je riječ o jednom do najboljih hrvatskih bubnjara. Udružio se s pjevačem Mariom Huljevim i njih dvojica su stvorili album koji bi komotno mogao dospjeti na svjetske top liste zbog pjesama koje odišu suvremenim pop izrazom, pomaka upravo u tom segmentu, odličnog Huljeva vokala i skladateljske hrabrosti. Upravo ovakve pjesme leže Huljevu, a ne toliko one koje su mu gurali i s kojim su ga pokušali proslaviti. Njihov pop totalno je artistički, a istovremeno obuhvaća i elektroniku i pomaknute ritmove i pop vokal, a sve je ‘’zamotano’’ u vrhunsku produkciju. Ili kako bi njih dvojica rekla, eksperimentalni ambijentalni elektronski jazz. Ovo je jedan od onih albuma koji nikada neće doživjeti svoju pravu valorizaciju niti će ikada dobiti pravo i primjereno izdanje jer je debelo izvan svih glazbenih tokova, iako ih istovremeno sve sublimira. Pred njima dvojicom je jedino izazov kako napraviti pjesmu koja će ‘’proći’’ u hrvatskom eteru, ma koliko to bio zadatak ispod njihove razine i mogućnosti.

03. TOMISLAV GOLUBAN ‘KAJ BLUES ETNO’ (SPONA/AQUARIUS RECORDS): Ulazak bluzera na world music scenu

Zagorski blueser Tomislav Goluban stigao je do osmog studijskog albuma, a po svemu sudeći i do najboljeg u karijeri. Sadržava čak 21 pjesmu koje su simpatično podijeljene u tri cjeline, Kaj, Blues i Etno, na kojima sudjeluje 40-ak glazbenika s raznim instrumentima i u raznim ulogama. Nije da je Goluban dosad bježao od Zagorja, naprotiv, ali na ovom albumu najbolje je istaknuo tradicionalne zagorske glazbene motive i napjeve, čak i one karakteristične za zagorski folklor. Dakako, sve je to ‘’ofarbano’’ njegovim bluesom i obogaćeno raznim instrumentarijem, gostima i zvukovima (traktori Ursus i Ferguson). Goluban je ovim albumom čvrsto zakoračio na world music scenu koja bi mu mogla osigurati veći uspjeh širom svijeta od njegovih dosadašnjih blues putešestvija. Najmanje čega se treba sramiti je lokalni folklor koji će uvijek biti zanimljiviji strancima nego nama, a to je Goluban očito shvatio. Vrlo dobar album uz minimalne zamjerke neujednačenosti i kvaliteti pjesama. Mogao je komotno biti znatno kraći i još bolje funkcionirati s 12 vrhunskih pjesama.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)