GLAZBENE RECENZIJE S3ngs, Zarkoff, Ivan Grobenski

01. S3NGS ‘LESI SE VRAĆA KUĆI’ (OSA MEDIA): Odličan treći album

S3ngsi su zagrebački rock bend koji je iz raznoraznih nepravednih razloga preslabo zastupljen u domaćem radijskom eteru. Dokaz tome je njihov novi, treći studijski album na kojem su pokazali da nije riječ o slučajnim rokerima željnim medijske eksponiranosti, nego o glazbenicima koji vrlo dobro znaju što hoće, a znaju to i pokazati. Na prvom albumu su zabljesnuli, na drugom se nisu baš dokazali, ali su zato na ovom pokazali koliko su u međuvremenu sazreli i štošta naučili na vlastitim greškama. To je zreli rokerski album izuzetno pjevnih i radiofoničnih melodija nastalih na temeljima brit rocka i suvremenih britanskih rock bendova. Njihovi aranžmani odlično su razrađeni, a svirka kvalitetna i da je riječ o britanskom rock bendu, vjerojatno bismo ih često slušali na domaćim radijskim stanicama, veseleći se njihovu gostovanju u Hrvatskoj. Međutim, imamo priliku pohvaliti se odličnim mladim hrvatskim rock bendom kojemu nije lako pronaći manu na albumu malo glupasta naziva ‘’Lesi se vraća kući’’. Jedna vrlo dobro razrađena fuzija rock pjesama grupa Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand i Blur, uz fini utjecaj domaćih Pipsa, ali s vlastitim potpisom. Zaista dobar album odličnih pjesama kojima samo treba što češće emitiranje.

02. ZARKOFF ‘IRON FLUTE’ (RETURN TO DISORDER): Vrhunska mračna elektronika

Saša Rajković, u glazbenim krugovima poznatiji kao Zarkoff, objavio je EP za diskografsku kuću Return To Disorder njemačke DJ-ice i producentice Helene Hauff, u distribuciji prestižnog Juno Recordsa. Ta kuća ima vrlo velik utjecaj na europskoj elektronskoj sceni. Rajković je pozvao nekoliko svojih kolega/prijatelja i u suradnji stvorio četiri nove stvari na ovom EP-u. Cyborg On Crack, iKonal, Le Chocolat Noir te Dino TM i HPX s Rajkovićem su ostvarili svojevrsnu suradnju na tzv. Synth Lab sessionima u napuštenom laboratoriju Željezare Sisak, uz potporu poduzetničkog inkubatora Sisak (PISAK). Odlična mračna elektronika sjajnih beatova i laganih iskoraka u tom glazbenom žanru kojima će Zarkoff i društvo sigurno razveseliti njegove brojne ljubitelje. Retro synth sound u novoj produkciji ima sve više poklonika širom Europe, a ovo izdanje odličan je uvid u tu scenu. Povratak u zlatne godine electro body sounda, kako se 80-ih nazivao taj glazbeni žanr i podsjetnik na zvuk grupa kao što su Cabaret Voltaire, Front 242, Nitzer Ebb…

03. IVAN GROBENSKI ‘LESSONS IN LIFE AND LOVE’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Neočekivano ugodno iznenađenje

Na hrvatskoj nezavisnoj sceni ime Ivana Grobenskog nije nepoznato. Osim što je jedan od frontmena i pokretača sve bolje alter rock grupe Moskau, Grobenski ima i podeblji rock dosje. Sin je Tihomira Grobenskog iz Koprivnice koji je početkom 90-ih imao vrlo hvaljeni punk rock bend Don’t, dok je sin Ivan nakon tate Tihomira svirao i u grupi Suho, grlo nos. Grobenski ima i solo projekt Bubblegum pa je riječ o vrlo talentiranom i radišnom glazbeniku koji očito ne može mirovati nego stalno mora nešto stvarati. I to je dobro jer ćemo jedino tako doznati radi li se samo o entuzijastički nastrojenom glazbeniku ili o glazbeniku s talentom i vještinom. Njegovo najnovije djelo je minimalistički akustični solo album ‘’Lessons in Life and Love’’ koji je trenutačno na hrvatskoj kantautorskoj sceni jedno od boljih ostvarenja. Iskreno, ogoljeno do kraja i izuzetno kvalitetno. S tekstovima na engleskom jeziku koji kod Grobenskog ne gubi na izgovoru i vrlo dojmljivim tekstovima punih intimnih priča i emocija, ovaj album nudi korijensku verziju kantautorske glazbe koja sjajno povezuje rani blues s alter zvukom. Grobenski ima lijepu boju glasa pa sve djeluje izuzetno lijepo i jednim dijelom podsjeća na prvi album Željka Vukičevića Zhela. Neočekivano i nadasve ugodno iznenađenje.