GLAZBENE RECENZIJE: Punčke, Bruto Geto, Detmeć

26.05.2014., Zagreb - Na Platou Gradec u sklopu festivala Gricevanje nastupio je bend Puncke.

Goran Stanzl/Pixsell

Punčke „Vidimo se“ (LAA): Prikladan suvenir za kraj karijere

U jednom intervjuu koji je „dinamo“ grupe Punčke Lucija Ivšić dala ove godine, sjajno je i hladno opisala 12 godina dugu karijeru svojeg benda: „Dvanaest godina, sedmero članova koji su se izmijenili tijekom tih 12 godina, više od 450 koncerata na dvama kontinentima u 20 država. Najmanji broj ljudi na koncertu ­- troje. Najveći – 6500. Tri albuma i dva EP-ja.“ „Vidimo se“ njihov je oproštajni EP, s obzirom na činjenicu da se Lucija Ivšić seli u Australiju. Četiri nove, oproštajne pjesme odličan su suvenir za kraj karijere jer najbolje moguće govore o njihovoj snazi, odličnim aranžmanima i prije svega privlačnim i pitkim pjesmama začinjenima njihovom eksplozivnom energijom. Nove četiri pjesme prožete su jakim emocijama – to su, uostalom, uvijek nudile u svojim pjesmama – koje savršeno pojačavaju gitarističkim dionicama. Dakako da je šteta što više neće nastupati ni snimati albume, ali od nastupanja i snimanja albuma u Hrvatskoj danas, svaki je drugi izazov daleko privlačniji i vrlo vjerojatno profitabilniji. Vidimo se, nadam se.

Bruto Geto „Ima nas tisuće“ (vlastito online izdanje): Odličan debi album

Zbog vrlo dobrog statusa koji imaju na hrvatskoj underground sceni, mladi ali glasan bend Bruto Geto za snimanje prvog albuma priredio je crowdfunding koncert u zagrebačkom klubu Sax. Iako se činio pomalo naivan, potez se pokazao i više nego dobar jer su tim koncertom sakupili dovoljno novca za debi album s 10 pjesama koje je producirao Matko Šašek Koolade. Rezultat je ispao iznad svih očekivanja. Iako se publika s albumom već upoznala kroz par singlova predstavljenih putem YouTubea, album „Ima nas tisuće“ zaokružena je cjelina. Odlična kombinacija rapa i žestokih gitarističkih rifova u kombinaciji s čvrstim funkom i rockom, uz neskriveni utjecaj grupa Rage Against the Machine i Prophets of Rage. Nije odličan samo zvuk, već i tekstovi na hrvatskom jeziku, a povremeno pozadinsko pjevanje/mumljanje na momente podsjeća na grupu Algiers, odnosno na odlično uklopljen gospel, unatoč vrlo žestokim dionicama. Kako pjevačkim i pripovjedačkim, tako i gitarističkim. Odlična, prljava energija jedne nove generacije izražena kroz vrlo originalne skladateljske i aranžerske ideje, vraća vjeru u novi, mladi bend koji ima sve predispozicije postati i te kako popularan. Iako će vrlo teško neka radiostanica uopće emitirati njihove pjesme, one će ionako, kao i dosad, pronaći svoj put do publike putem društvenih mreža. Odličan debi album.

Detmeć „Na rubu“ (Croatia Records): Na rubu odličnog albuma

Gotovo istovremeno s albumom grupe Bruto Geto, na tržištu se pojavio i debi album grupe Detmeć, vrlo sličnog glazbenog žanra, odnosno rap rocka. Za razliku od ranije spomenuta benda, produkcija albuma „Na rubu“ prilično je ispeglana, dok su pjesme više radiofonične i nešto pitkije od pjesama Bruto Geta. Njihovo pripovijedanje iskrenih priča o surovu preživljavanju i odrastanju u Hrvatskoj, vrlo je razgovijetno. Također je primjetan utjecaj grupe Prophet of Rage, no na momente su svoj rap spojili s klasičnim heavy metalom, kao u pjesmi „Zamijeni me“ u kojoj gostuje Dino Jelusić. Iako Jelusić doista ima impresivan i moćan glas, nikako se zapravo ne uklapa u glazbeni izraz grupe Detmeć. Svirački jako dobri, ipak su stavili naglasak na stihove i pripovijedanje istih. Nažalost, pjevanje u pjesmi „Kroše“ potpuno je suvišno i zvuči kao umetnuta dionica neke loše lakoglazbene pjesme. Svejedno, debi album „Na rubu“ grupe Det Meč ugodno je iznenađenje i treba mu posvetiti dužnu pažnju, kao i samoj grupi od koje se sigurno može još puno dobroga očekivati.