GLAZBENE RECENZIJE Psihomodopop, Vlatko Stefanovski, Karlovačko Rock Off

01. PSIHOMODO POP ‘LIVE UNPLJUGD 2 GAVELLA’ (DALLAS RECORDS): Fantastičan unplugged album

Nakon što su prije 20 godina snimili svoj prvi unplugged album ‘’Unpljugd’’ i darovali novi život svojim starim pjesmama dajući do znanja da Psihomodo Pop nije bez razloga sve ove godine pri samom vrhu hrvatske rock scene, Gobac i društvo vratili su se na ‘’mjesto zločina’’. Riječ je o audio i videozapisu s trodnevnog koncertnog obilježavanja godišnjice albuma ‘’Unpljugd’’ u Gavelli održanog prije dvije godine. Ovoga puta uz njihove nezaobilazne prateće ženske vokale okupljene pod nazivom Napalm djevice nastupio je i ženski zbor Mozartine te brass sekcija (dvije trube, saksofon i trombon). Rezultata je vrhunski snimljen dvostruki live album s presjekom karijere Psihomodo Popa, izuzetno dobro raspjevanim Gopcem, savršeno usviranim bendom i oduševljenom publikom, zbog čega je ovaj audiozapis na momente čak i emotivan. Osim pjesama koje su izveli prije 20 godina, ovaj album/koncert sadržava i akustične obrade pjesama nastale u proteklih 20 godina. Obavezno izdanje za sve ljubitelje grupe Psihomodo Pop i jedan od boljih unplugged albuma snimljenih u Hrvatskoj.

02. VLATKO STEFANOVSKI ‘’MATERINJI JEZIK’’ (CROATIA RECORDS): Remek-djelo

Kada gitaristički virtuoz poput Vlatka Stefanovskog odluči snimiti album za vlastitu dušu onda to samo može biti vrhunski album. Štoviše, ‘’Materinji jezik’’ je remek-djelo na akustičnoj gitari, na kojem savršeno na površinu izlazi sva njegova virtuoznost, osjećaj za ritam i atmosferu, s pjesmama u kojima je primjetno uživao svirajući ih. Pritom svaka od deset pjesama sadržava njegov karakterističan improvizacijski dodir, tvoreći od tradicijskih makedonskih pjesama skladbe kojima je udahnuo novi život. Stefanovski je album snimio u svom studiju Esoteria u Skopju i sve su pjesme snimljene od prve, bez dodatnih nasnimavanja i uljepšavanja. Uz osam tradicijskih makedonskih pjesama u novim aranžmanima, Stefanovski je među pjesme odlično ubacio i pjesmu ‘’Bistra voda’’ s albuma ‘’Kalabalak’’ iz vremena grupe Leb i sol kao i ‘’Uspavanku za Radmilu M.’’ Gorana Bregovića. Ovaj album njegov je veliki povratak na sam vrh i dokaz kako je ponekad potrebno ogoliti formu i snimiti pjesme čija veličina izvedbe nudi esenciju glazbene umjetnosti.

3. KARLOVAČKO ROCK OFF ‘FESTIVAL NOVOG ZVUKA’ (CROATIA RECORDS): Osrednji uvid u domaću pop rock scenu

Iako kriterij festivala Rock Off ni nakon prve tri godine mnogima nisu baš sasvim jasni, festival u organizaciji HDS-a dogurao je do svog četvrtog izdanja i četvrte kompilacije 18 finalista. Osim što nije jasno zašto udruga poput HDS-a mora vlastiti festival nazvati po izdašnom sponzoru, problem je i u tome kako se u natjecanju za prvo mjesto mogu naći izvođači koji su tek kročili na scenu i snimili jednu pjesmu s bendovima koji imaju tri studijska albuma i deset ili dvadeset godina karijere. 18 izvođača na ovogodišnjoj kompilaciji izbor je žirija koji ih je odabrao kao najbolje na natječaju. Od tih 18 barem pola zaslužuje prikladan tretman u hrvatskim medijima, s osobito na radiju. Na žalost, treba zanemariti i podnaslov ovog festivala/kompilacije ‘’Festival novog zvuka’’ jer je svih 18 izvođača žanrovski vrlo ujednačeno, a od nekog novog zvuka ni Z. Drugim riječima, ovo je izbor 18 indie pop rock bendova koji pjevaju na hrvatskom jeziku, uz izuzetak grupe Brain Holidays koji su sa svojim reggaeom prisutni na domaćoj sceni gotovo 20 godina. Po svemu sudeći čvršći zvuk nije poželjan, nema ni kantautora, elektronike nema ni u tragovima kao niti hip hopa, metala, punka… a bilo koji drugi jezik osim hrvatskog očito je nepoželjan. Bez obzira na to, ova kompilacija jedan je pristojan uvid u domaću pop rock scenu i za sobom ponovo povlači pitanje zašto su radijske postaje u Hrvatskoj toliko zatvorene za nove izvođače kojima samo treba pružiti priliku jer će ionako publika odabrati što joj se sviđa.