GLAZBENE RECENZIJE: Pocket palma, Freekind

Pocket Palma „Atomi“ (Aquarius Records): Očekivana kvaliteta drugog albuma

Na krilima ogromnog uspjeha debitantskog albuma objavljenog 2019. godine, kao i singlova s tog albuma koji su osvojili publiku u Hrvatskoj, Luka Vidović i Anja Papa objavili su drugi album „Atomi“. Dobitnu kombinaciju ex YU synth popa 80-ih i glazbenog izraza aktualnih globalnih izvođača poput Hurts i White Lies, Vidović i Papa očekivano su nastavili i na drugom albumu. Svejedno, koliko god podsjećao na njihov debi, drugi album daleko je zreliji, produkcijski snažniji i poetski dorađeniji. Učeći na vlastitim greškama, ali i kroz suradnju s brojnim glazbenicima, popravili su svoje mane, kojih na prvom albumu ionako nije bilo puno, te napravili iskorak u pravom smjeru. Mnogo je tu poznatih glazbenih citata s ex YU scene, s naglaskom na poetiku Denis & Denis, ali bitna je i tekstualna strana njihova stvaralaštva. Svoj prepoznatljiv retro zvuk upakirali su u suvremenu produkciju i prilagodili je ukusu današnje publike, koja ih je jako dobro prihvatila i koju osim njihovih vršnjaka čine i njihovi roditelji, koji su uz tu glazbu rasli. I dalje se kroz glazbu provlači za njih karakteristična i prepoznatljiva nota nostalgije i tuge. Kako kroz glazbu tako i kroz tekstove, koji u pravilu govore o emotivnim odnosima. Međutim, upravo su njihovi stihovi, koji „na prvu“ koketiraju sa zabavnom glazbom pa su odlično prošli i na mainstream sceni, mamac za mladu publiku koja „skače“ na tu jednostavnost i prizemnost bez potrebe za iole dubljim promišljanjem i zahtjevnijom poezijom u simbiozi s glazbom. Grupa Pocket Palma točno je pogodila potrebe tržišta i ukus nezahtjevne publike te joj, na svu sreću, ipak uspjela „nametnuti“ suvremeni synth pop zvuk inspiriran synth popom osamdesetih. Ovako je nekako njihov drugi album i trebao zvučati i njime su potvrdili svoju poziciju na hrvatskoj glazbenoj sceni. Ali ako na trećem albumu ne naprave korak naprijed, pa čak i dva, ostat će zarobljenici trenutnog uspjeha i neće se razvijati. Nije lako postići uspjeh koji su oni postigli, ali još je teže zadržati taj status.

Freekind „Not Good Enough“ (Vlastito online izdanje): Jedno od najugodnijih iznenađenja godine

Sara Ester Gredelj iz Hrvatske i Nina Korošak Serčić iz Slovenije odlučile su se u životu posvetiti glazbi i stoga su poduzele sve što je potrebno za vrhunsko glazbeno obrazovanje. Sara je učila od najboljih pijanista i klavijaturista koji su joj bili na raspolaganju, a Nina bubnjeve od najvećih. Srele su se u austrijskom Grazu na studiju jazza i uslijedio je logičan i dobrodošao spoj kojim su obogatile svjetsku glazbenu scenu. Nina je odlična bubnjarica, a Sara vrhunska pijanistica prekrasnog glasa. Sudeći po njihovu debi EP-ju, uživaju u neo soulu, jazzu i r’n’b-ju i slušaju Eryku Badu, Cammon ili pak nekonvencionalnu australsku grupu Hiatus Kaiyote. Nema ništa bolje nego kada se dvije profesionalne glazbenice pronađu u istom glazbenom žanru i odluče stvarati autorsku glazbu pod utjecajem svojih glazbenih idola. Kako im je pozornica prirodno okruženje, svoj EP promovirale su kroz mini-turneju po Kanadi te na nekoliko festivala u regiji, kao i na nedavno održanom odličnom eventu jazz.hr u Tvornici kulture. Iako su svoj debi album objavile samostalno i predstavile ga putem postojećih platformi za prodaju i distribuciju glazbe, ne bi čudilo da im se uskoro javi i britanska zvijezda neo soula i nu jazza Alfa Mist, koji ima diskografsku kuću Sekito, a čiji je glazbeni izraz Sari i Nini vrlo vjerojatno bio inspiracija. Njih dvije stvaraju tako fenomenalan neo soul s neskrivenim utjecajem jazza da je to čista milina. Uz to, Sara Ester Gredelj ima doista prekrasan glas, jedan od onih zbog kojih volite soul. Pjeva na engleskom, i to kao da je rođena negdje na jugu SAD-a i američki engleski joj je materinji jezik – a nije. Groove koji su njih dvije postigle toliko je snažan da je teško ostati ravnodušan i hladan pred strasnom izvedbom neo soula ofarbanog r’n’b-jem na svih pet pjesama s albuma. Bez ikakve sumnje najveće ovogodišnje glazbeno iznenađenje, ali i jedno od najvećih iznenađenja posljednjih godina. Kakav debi!!!