GLAZBENE RECENZIJE: Po’ metra crijeva, Deafness by Noise

Po’ Metra Crijeva „Boškarin IV“ No Profit Recordings: Vraški dobar album!

Nakon ča-vala i Istra etno jazza, zaživio je i ča-metal, i to zahvaljujući istarskoj hard & heavy grupi prozaičnog naziva Po’ Metra Crijeva. Četvrti njihov album promišljeno je i višeslojno konceptualno glazbeno remek-djelo temeljeno na istarskim mitovima i legendama. I sam je naziv albuma „Vol. 4.“ parodija, povezuje istarsko govedo boškarin koje je zapravo vol i činjenicu da im je ovo četvrti album. I tako nas Po’ Metra Crijeva, već od samog naslova albuma pa sve do zadnje pjesme, vode kroz istarski bestijarij, uz štrige i vragove, mitove i legende, ali s pažljivo odmjerenim sarkazmom i cinizmom, poštujući pritom sve zakonitosti istarske ljestvice i teškog zvuka metala. Na albumu je tako prisutno i karakteristično višeglasno pjevanje, kao i sopile – tradicionalni hrvatski primorski drveni puhački instrument čije je sviranje „na tanko i debelo“ dio zaštićene UNESCO-ove svjetske kulturne nematerijalne baštine. Zapravo je nevjerojatno koliko su ostali dosljedni klasičnom heavy metalu spojivši ga s istarskim melosom. Po’ Metra Crijeva osnovali su 2003. godine članovi bendova One Piece Puzzle i Hesus Attor. S obzirom na to iz kojih bendova potječu, jasno je da je u pitanju grupa vrhunskih muzičara. Svoju ideju vodilju savršeno su predstavili ovim albumom: njihov fenomenalni sarkazam prisutan je u gotovo svim pjesmama, pa tako i u pjesmi „Mater Raša“ koja govori o prvom antifašističkom pokretu u Istri i rudniku Raša, a u izgovoru podsjeća na „majku Rusiju“. Zbog svega nabrojenog ovo je njihov najbolji album u karijeri i jedan od najboljih heavy metal albuma na ovim prostorima, jedinstvene pozadine i koncepta. Jednako zanimljiv onima koji žele saznati više o nekoj drugoj Istri koliko i ljubiteljima heavy metala. Vraški dobar album!

Deafness by Noise „Dial ‘N’ for Noize“ (PDV Records): Najbolji hardcore bend na svijetu

Da hardcore bend bude prisutan na sceni već 30 godina, samo po sebi zaslužuje duboko poštovanje, a još veći razlog je što grupa Deafness by Noise svakim novim albumom postaje sve bolja i bolja. Čak i nakon 30 godina. „Dial ‘N’ for Noize“ svojevrsni je vremeplov kroz 30 godina karijere grupe, ali istovremeno i prolazak kroz sve žanrovske utjecaje koji su obilježili proteklih sedam albuma. Za neupućene svakako treba naglasiti da je riječ o izuzetno uspješnoj rock grupi koja je tijekom tih 30 godina održala preko 1000 koncerata i čak 15 samostalnih turneja, kao i ostvarila suradnje i zajedničke koncerte s globalno poznatim i utjecajnim grupama kao što su Suicidal Tendencies, Biohazard, Sick Of It All, Madball itd. Stoga i ne čudi što je album miksao poznati danski producent Tue Madsen koji je surađivao s grupama Suicidal Tendencies, Sick Of It All i Madball, dok je master albuma napravio Paul Logus, poznat po svom radu s grupama Pantera, Clutch, Limp Bizkit, Public Enemy itd. Produkciju potpisuju čak trojica producenta: Andy Classen, Bojan Pahljina i Bernard Mihalić. Rezultat svih tih suradnji je fenomenalan hardcore album, i to globalno, koji potvrđuje da je Deafness by Noise jedan od najboljih hrvatskih rock bendova. Iako je pjevač DBN-a Hrvoje Krmpotić Krmpa jedan od najboljih hrvatskih frontmena, ugostili su niz pjevača koji su se svojim snažnim vokalima savršeno uklopili u već karakterističan zvuk i izraz DBN-a. Na prvom mjestu pjevač grupe She Loves Pablo Domagoj Šimek, Chris Ian iz grupe Killed a Fox, Evan McLellan iz Australije i Scotty Perry iz Velike Britanije te snažnoglasni Ervin Baučić. Deafness by Noise i dalje je na vrhu – kamo i pripada! Fenomenalan album koji treba slušati što glasnije.