GLAZBENE RECENZIJE: PBO, ESC Life, Mužek&Trio

01. PBO ‘NEOBIČNE PJESME OBIČNOG PSA’ (JUDA RECORDS): Kreativni kabare

Neki bendovi godinama djeluju u Hrvatskoj, ali zbog ograničenih pogleda na glazbu mnogobrojnih glazbenih urednika na domaćim radijskim postajama, ostaju u debeloj sjeni unatoč kreativnosti i kvaliteti. Na to stanje utječe i vrlo loša samopromocija jer teško je doći do šire publike. Jedan od tih bendova je i sinjski PBO, odnosno Psihodelična blues opsesija. Ovih dana objavili su treći album koji nakon preslušavanja traži slušanje i prvih dvaju albuma zbog svega što se na ovome može čuti. „Neobične pjesme običnog psa“ album je koji plijeni kreativnim idejama interpretacije bluesa kroz pomalo kabaretski pristup i sjajne aranžmane svih osam pjesama. Na granici između spoken worda, sa sjajnim tekstovima i glazbom koja je mješavina bluesa, funka, rocka, psihodelije pa i gospela, PBO nudi maštovit album. Iako na momente podsjeća na Goribor, PBO je ipak dovoljno svoj da ponudi nešto originalno i drugačije, ali što je najvažnije, dobro i pitko te vrlo privlačno. Valja im još poraditi na produkciji i dotjerati neke aranžmane, ali cjelokupni dojam je vrlo dobar.

02. ESC LIFE ‘BORN TO BE MILD’ (PDV RECORDS): Poletne pjesme žestoke četvorke

Nakon što su se 2015. godine predstavili prvim albumom „Access All Areas“, zagrebački college rock bend ESC Life dogurali su i do drugog albuma kojim će razveselite mnoge poklonike njihove glazbe. Poput njihovih uzora Dinosaur Jr. i Superchunk, ESC Life kao da su doletjeli iz sunčane Kalifornije i ponudili nam naramak optimizma kroz sjajne post rock i post punk pjesme ispunjene veselim tonovima i nabrijanim gitarističkim rifovima. Sve je kod njih na svom mjestu. Odlična produkcija Marka Mrakovčića, dobro odmjereni gitaristički rifovi, dobar gruv i više nego pristojno pjevanje za tu vrstu glazbe. S obzirom na ponuđenu kvalitetu, malo tko bi na bilo kojoj strani svijeta mogao pogoditi zemlju iz koje dolaze. Iako su, kako kažu, rođeni da budu blagi („Born to Be Mild“) ova sjajna zagrebačka četvorka snimila je odličan album kojem ne bi škodilo malo više originalnosti, ali mu je teško naći zamjerku. Radiofonične pop rock pjesme koje zaslužuju čestu prisutnost u radijskom eteru i publiku koja će ako već nije nakon prvog albuma, sada sigurno prepoznati kvalitetu i uživati u njihovim poletnim pjesmama.

03. MUŽEK & TRIO ‘LIVE IN HNK’ (AQUARIUS RECORDS): Operni pjevač zapjeva iz gušta

Početkom 2018. godine na sceni Hrvatskoga narodnog kazališta nastupio je proslavljeni hrvatski tenor Tomislav Mužek, uz Miroslava Lesića na gitari, Tomislava Modrića na glasoviru i Mladena Kosovca na harmonici i klarinetu. Koncert je snimljen i objavljen sredinom prosinca kao album ‘’Mužek & Trio Live in HNK. Našlo se na tom repertoaru klasičnih skladbi, talijanskih kancona i pjesama Arsena Dedića, Stinga, Erica Claptona itd. Rezultat je iznad svih očekivanja. Osim što je od 2016. Tomislav Mužek prvak opere HNK u Zagrebu, on je trenutno najvažniji, najbolji i najnagrađivaniji hrvatski operni pjevač koji se dokazao i proslavio na pozornicama najpoznatijih svjetskih opernih kuća. Kada takav pjevač uz pratnju sjajnih glazbenika odluči zapjevati za svoju dušu, onda je tome doista teško pronaći zamjerku. Vrhunski vokal u pratnji odličnih glazbenika i melodije koje zazivaju ljetni hedonizam obogaćen vrhunskom gastronomskom ponudom. Soundtrack za kuhanje i hedonizam kakav se samo može poželjeti. Šteta je što su se odlučili za zapis uživo i nisu snimili studijski album koji bi zasigurno dao još jednu kvalitetu. Odličan album uživo za koji se samo možemo nadati da je svojevrsno ispitivanje tržišta, nakon kojeg ćemo možda dobiti i jednako dobar studijski album. Bravo za hrabar i vrlo dobar izlet izvan klasičnih opernih arija, uz želju da se suzdržanost malo manje osjeti na studijskom albumu.