GLAZBENE RECENZIJE Para Lele, Tus Nua i Gane Rimatore

01. PARA LELE ‘PARA LELE’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Totalno drukčiji od drugih

Dino Santaleza je glazbenik iz Labina koji je posljednjih pet-šest godina svojim kreativnim potezima i glazbenim eksperimentima možda najviše odskočio od mnogih glazbenika u Hrvatskoj, počevši s grupom East-Ra, pa kroz projekte Valentino Bošković i Trees Of Maine sve do vlastitog benda Pridjevi. Takvi glazbeni pomaci rijetko se sreću u karijeri jednog glazbenika u tako kratkom razdoblju, a da su tako intrigantni, zanimljivi i kvalitetni. Takav je i njegov novi bend/projekt Para Lele, na kojem su prvi suradnici Luka Šipetić koji sa Santelezom potpisuje glazbu i tekstove i vokalistica Nikol Ćaćić iz grupe NLV. I dok je s Pridjevima plovio psihodeličnim i prilično turobnim vodama, s bendom Para Lele, kako je rekao, plovi world pop vodama, poletnije, uz izuzetno simpatičan utjecaj bossa nove, ali i psihodelične elemente i poneku kap istarskog melosa i afričkog groovea. Fuzija naizgled nespojivih glazbenih žanrova u pomalo otkačenoj, ali pitkoj cjelini, zanimljivo i uzbudljivo iako produkcijski pomalo, blago rečeno, čudno.

02. TUS NUA ‘HORIZONS’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Kakvo prekrasno iznenađenje

U vrijeme dok se hrvatska mainstream glazba guši u dosadnoj jednoličnosti, tri kreativne djevojke osnovale su prije nekoliko godina grupu i nazvali je Tus Nua. One su Igordi Ilić, Jelena Božić i Matea Milevoj. Djevojke su očigledno odrasle na glazbi kakva se teško može čuti u eteru hrvatskih radijskih stanica. Riječ je pretežno o post rock grupama instrumentalnih bravura i psihodeličnih momenata koje se često svrstavaju u shoegazing te indie rock i dream pop poput Slowdive, Explosions In The Sky, God Is An Astronaut i sličnih. Ili pak poput hrvatskih grupa Man Zero i odlične grupe Žen. Štoviše, članice grupe Žen (Sara Ercegović i Eva Badanjak) sudjelovale su na stvaranju ovog fenomenalnog albuma, svojevrsnog vrhunca hrvatske shoegaze glazbe. Pjesme koju se ponudile Tus Nua na debi albumu ‘’Horizons’’ nimalo ne zaostaju za pjesmama njihovih glazbenih uzora. Dapače, uz savršeno uklopljen prekrasan nježan ženski vokal (Ivana Picek), Tus Nua na momente nadmašuju svojim glazbenim izrazom i emocijom izvedbe te sjajnim aranžmanima spomenute grupe globalne popularnosti. Treba odati priznanje i Vedranu Kovačiću Belom koji je album producirao, snimio, masterirao i na koncu izmiksao i zbog kojega je teško pronaći mane u zvuku i kvaliteti ovog fenomenalnog debitantskog albuma. Bez sumnje jedno od najboljih ovogodišnjih izdanja objavljenih u Hrvatskoj.

03. GANE RIMATORE ‘NEMA U HIPU HOP’ (VLASTITO IZDANJE NA SOUNDCLOUDU): Respekt unatoč manama

Vedran Ganić je Riječanin koji od ranih 2000-ih pod imenom Gane Rimatore slovi kao jedan od najboljih riječkih repera. Dosljedan svom stilu i izrazu, Gane ima pet različitih izdanja, a upravo je objavio veliki dugosvirajući album s 13 punokrvnih old school hip hop pjesmama. Izuzetno melodiozan i plesan album, ispunjen funky i R’n’B ritmovima, Gane je u goste pozvao Generala Wooa, Sašu Antića, KC Da Rookea, Sovu Animala, Reperstein i još njih nekolicinu, dok se kao jedan od producenata pojavljuje i globalno poznat D’Knock. Dobitna kombinacija što se tiče gostiju, ali ništa od toga ne bi bilo bez temelja koji je odlično napravio Gane Rimatore. Prava old school hip hop škola koja kao da je ostala zaboravljena nakon posljednjeg vala nove hip hop, trap i grimea scene rođene u Hrvatskoj. Gane odlično slaže stihove i rime na beatove koji su poput mješavine Tram 11, Connecta i Renmana. Na momente sjajno, ali i ponekad nespretno, slabašno i loše. Međutim, Gane Rimatore zaslužuje svu pažnju hrvatske hip hop zajednice i dužan respekt jer itekako ima što ponuditi, unatoč vidljivim manama albuma.