GLAZBENE RECENZIJE Ogenj, Gretta, Zmaj

01. OGENJ „DOMAJ“ (DANCING BEAR): Debi album za svaku pohvalu

Nema puno bendova u Hrvatskoj koji se usude posegnuti za bogatom hrvatskom glazbenom baštinom i spojiti je sa svojim omiljenim suvremenim zvukom, u ovom slučaju punk rockom. Grupa Ogenj iz Koprivnice na svom debitantskom albumu „Domaj“ objedinila je na najbolji mogući način svoje geografske korijene s inozemnim uzorima. Međimurski dijalekt nije naznačen niti ubačen, već naglašen i uz lokalne instrumente karakteristične za podravski kraj, poput bisernice i violine, u eksploziji energije spojen s etno punkom, karakterističnim za grupe poput Dropkick Murphys ili Flogging Molly. Neobičan ali izuzetno uspješan spoj podravskih napjeva i melodija s keltskim punk folkom, daje odlično realiziran etno punk. Svakako treba pohvaliti autora tekstova i frontmana Tomislava Mihca Kovačića na kojeg u budućnosti svakako treba obratiti pažnju, no ne smijemo izostaviti ostatak benda, prvenstveno zbog odličnih aranžmana. Ima Ogenj tu jednu nevjerojatnu glazbenu poetiku koja neodoljivo podsjeća na The Clash, ali i istaknutu energiju jednog mladog benda pred kojim nema prepreka u ostvarenju svega što su zamislili. Odličan bend koji svakako valja vidjeti uživo i uvjeriti se da su doista toliko dobri kako zvuče na svom debi albumu.

02. GRETTA „GRAVITACIJA“ (AQUARIUS RECORDS): Gubitak inspiracije i rock drskosti

Gretta je stigla do svog petog studijskog albuma, kojim je potvrdila da više nema što reći. Ni po čemu drugačiji, bolji ili kreativniji nego na prvom albumu, nastavili su sa svojim karakterističnim radiofoničnim pop rock pjesmama, koje su na novom albumu dosadne i jednolične, ne nude ni krv ni meso. Iako su karijeru započeli kao svojevrsni pandan grupama kao što su Franz Ferdinand ili Kaiser Chiefs, Gretta danas više podsjeća na izlizanu Vatru. Melodiozne pjesme podsjećaju jedna na drugu, ne nudeći pritom gotovo nikakvo uzbuđenje. Načelno je u pitanju korektan album kojemu se ne može nešto pretjerano prigovoriti, ali baš zbog te bezličnosti, kvaliteta je više nego upitna. Šteta što su momci iz Grette odlučili igrati isključivo na kartu AirPlaya i pritom zaboravili na svu draž drskosti i hrabrosti koju rock’n’roll nosi sa sobom te se postepeno utopili u osrednjosti hrvatskog pop rock mainstreama.

03. ZMAJ „ZWEI“ EP1 (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Kreativna trojka u zamahu

Ova zanimljiva trojka iz Virovitice na svom je prvom albumu, objavljenom krajem 2016. godine, pokazala da promišlja glazbu na jedan drugačiji način. Kroz samu formu i kompleksne aranžmane, zaokružujući skladbe u jednu vrlo pitku, ali neuobičajenu cjelinu s glavom i repom. Nekonvencionalno i vrlo obećavajuće. Nastavak koji obećava dogodio se ovih dana, ali posve je drugačiji od prvog albuma. Po svemu sudeći, u međuvremenu su otkrili koliko potencijala u stvaranju glazbe nudi elektronika te su je obilno iskoristili u svom vrlo kreativnom djelovanju. Prvi od zamišljenih 10 EP-a, koliko ih planiraju objaviti do kraja godine, nudi odličan spoj rocka i elektronike u fuziji s raznim glazbenim pravcima. Od jazza, preko funka do blues rocka, nudeći jednu profinjenu fuziju glazbenih žanrova slično kako to radi Janko Novoselić s Kozmodrumom ili pak grupa Bilk. Grupu Zmaj svakako treba imati na oku i u uhu te uz odlično postojeće izdanje „Zwei“ pratiti kakvu će nam glazbu tek isporučiti.