GLAZBENE RECENZIJE: Nemeček, Egoless

Nemeček „Prokletije“ (Vlastito online izdanje): Vrhunsko glazbeno djelo

Krajem studenoga 2021. godine proširila se vijest o vrlo zanimljivom i nevjerojatno dobrom glazbenom projektu izvjesnog Vedrana Živkovića, koji je u vlastitom online izdanju objavio album „Prokletije“ pod pseudonimom Nemeček. Uspomena na hrabrog dječačića iz romana „Junaci Pavlove ulice“ koji tragično umire od upale pluća, za kojim su plakali svi koji su čitali osnovnoškolsku lektiru, nametnula je pitanja tko se to usudio nazvati Nemečekom i kako zvuči glazba koja se iza toga krije. Već nakon prvog slušanja nije bilo sumnje da je Živković dostojan tog imena; album budi nevjerojatno snažne, moćne, dramatične i teške emocije, a glazba je svejedno nevjerojatno zavodljiva i privlačna. Prvenstveno zbog kvalitete koju je Živković postigao svojim pristupom world musicu, koristeći balkanske narodne glazbene motive uz pažljivo razrađene vokalne dionice, sjajno skladane elektroničke podloge, razigrane tambure uz gromoglasne gitarističke rock rifove i snažne ritmove koji se u loopu ponavljaju tvoreći pritom fenomenalnu atmosferu. Tešku i mračnu, ali vraški dobro složenu. Kao što je to uspijevalo islandskoj post rock grupi Sigur Rós na početku karijere. Veličina i snaga ukroćene buke uz jedinstvenu ambijentalnu pozadinu naprosto je očaravajuća, a Nemeček balkanski pandan islandskim post rock herojima. Valja svakako spomenuti i produkciju koju uz Vedrana Živkovića potpisuju Vatroslav Živković i Dimitrij Petrović, koji je i masterirao album. Treba reći i da je navodno u pitanju tek prvi album iz zamišljene trilogije! Neočekivano iznenađenje i doista veliko glazbeno djelo koje zaslužuje maksimalno poštovanje pa stoga ne čudi što se upravo taj album našao na top listama najboljih albuma objavljenih u Hrvatskoj tijekom 2021. godine u velikoj tradicionalnoj godišnjoj anketi tjednika Nacional. Štoviše, na nekim listama zauzeo je prvo mjesto!

Egoless „The Only Way Out Is Through“ (Vlastito online izdanje): Glazbeni opis anksioznosti i emotivne borbe

Ognjen Zečević, koji stoji iza glazbenog pseudonima Egoless, u opisu novog albuma jasno je dao na znanje da „ovaj album predstavlja emotivnu borbu…“ te objasnio da je nastao dok je patio od teških napada panike koji su doveli do dijagnoze anksioznog poremećaja izazvanog noćnom morom kroz koju je kao glazbenik prolazio posljednje dvije godine. Osim koronavirusa – s kojim još uvijek svi živimo, a glazbenici se pitaju kako će i od čega dalje – Zečević je proživio i potres u Zagrebu. I to se čuje od prve do zadnje pjesme. Nije to onaj isti Egoless koji je gotovo u svakoj novoj pjesmi nudio specifičan pozitivan dub groove kojim je gotovo eksperimentalno evoluirao taj glazbeni žanr i pojurio k samom vrhu najcjenjenijih dub glazbenika i producenata u svijetu. „The Only Way Out Is Through“ je prilično težak album na kojem se čuje da je nešto morilo autora, koji se na momente gubio u svom skladanju i aranžmanima, ali i kroz glazbu bježao od realnosti. Iako tu više nema one iste razigranosti, svejedno je zadržao svoj glazbeni rukopis, no on je postao ponešto mračniji i kaotičniji. Unatoč svim demonima s kojima se borio, ali ih i hrabro predstavio, Egoless nam je ponovo prezentirao skladateljsku nadmoć kao autor elektroničke glazbe koji je svoj izraz pronašao u žanru duba u fuziji s brojnim drugim stilskim utjecajima. Dosta je to sve živčano i napeto, ali svejedno kreativno i skladateljski profinjeno. Gotovo kao jedan specifičan glazbeni opis svega kroz što je prolazio i kroz što su glazbeni kreativci poput njega prolazili tijekom proteklih dviju godina. Samim time ni konačan rezultat nije onaj na koji smo od Zečevića navikli, ali je to svejedno i dalje iznad prosjeka.