GLAZBENE RECENZIJE Mlat, Moskau, Kabriolet karavan

1. MLAT ‘MALT’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Prvoklasan hrvatski indie pop

Imaju sve predispozicije da ih se nazove supergrupom jer je Mlat sastavljen od prekaljenih muzičara iz grupa Jinx i Leut Magnetik (Ivan Kovačić-Kova), Let 3 i Jonathan (Branko Kovačić – Husta), Let 3, Mr. Lee & IvaneSky, Boo Dale (Dražen Baljak) i Pasi i Jonathan (Nikica Jurjević). Međutim, nekako samozatajno, Mlat je svoj debi album (koji leži spreman već nekoliko godina) objavio kao besplatni download na Bandcampu. ‘’Malt’’ nudi osam pjesama koje bi morale pronaći svoj put do slušatelja.

Njihov indie pop pitak je i podatan, ali drugačiji od svih ostalih pjesama pop bendova koje imate priliku slušati u Hrvatskoj. Podsjeća na momente na Darkwood Dub (‘’Polako dišući’’ za koji su još 2012. snimili odličan spot) i novu generaciju beogradskih bendova, a na momente na neku zaboravljenu nevinost popularne glazbe bez korištenja aktualne formule o stvaranju instant pop hitova. Album pun lijepih pjesama.

Istovremeno, vrlo teško ih je svrstati u ikakav glazbeni žanr i pritom ih uspoređivati s nekima od zvijezda globalne scene. Da se takav pop češće može čuti u hrvatskom eteru, a i šire, i publika bi drugačije promatrala popularnu muziku. Riječ je o jednom od najboljih albuma koji su se pojavili ove godine.

2. MOSKAU ‘GOSPEL MACHINE’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Posmrtni marš kao prilika za dobar provod

Samo nekoliko mjeseci nakon što su izdali EP “Dirty Ground”, Ivan Gundić, Ivan Grobenski, Ivan Laić i Pavle Bojanić, okupljeni u bendu Moskau, snimili su dugosvirajući album ‘’Gospel Machine’’ s 10 pjesama, koji se pojavio sredinom veljače ove godine. Riječ je uglavnom o tradicionalnim gospel pjesmama koje su isprepleli s pjesmama Toma Waitsa, Nicka Cavea, Sona Housea i Josha Hadena. Svašta bi čovjek mogao očekivati od domaćih alternativaca, ali gospel gotovo nikada. Intrigantan je to spoj gospela i mračnih blues i rock rifova, pomiješanih s teškim stihovima i njihovim glorificiranjem pri pjevanju, kao što i priliči izvođačima gospela. Album se razvija iz korijena američke spiritualne folk glazbe kroz prizmu srednjoeuropskih ljubitelja mračne alternative i muzike bliske Nicku Caveu i Tomu Waitsu.

Poput nekih zloslutnih crnih anđela koji se odlično zafrkavaju nakon ludog noćnog provoda u New Orleansu, gdje su imali priliku isprobati razne lokalne opijate, donose dark folk groove sakralnog izričaja kakav se rijetko može čuti na globalnoj sceni, nastao u znoju hrvatskih rokera. Iznenađenje da ne može biti veće: drugačije, originalno, zavodljivo i mračno. Pjesme s albuma ‘’Gospel Machine’’ nećete čuti ni na jednoj radijskoj postaji u Hrvatskoj. Oni ne rade nikakve kompromise kako bi se približili publici. Idealan soundtrack za možda posljednje dane mira uslijed prijetnje velike apokalipse. Posmrtni marš kao prilika za stvarno dobar provod.

3. KABRIOLET KARAVAN ‘PRVA BRZINA’ (VLASTITO IZDANJE): Nezrelo zezanje loših muzičara

Nakon što s grupom Mel Camino nisu postigli bogzna kakav uspjeh, dobar dio članova tog velikogoričkog benda osnovao je novu grupu Kabriolet karavan. Šteta. Bolje da nisu jer su pjesme koje su ponudili na svom debitantskom albumu više nalik nezrelom zezanju loših muzičara, nego materijalu na koji bi trebalo obratiti pažnju. Bez ikakve kreativne originalnosti, uz primjetno nemaštovite instrumentalne dionice, bljedunjav zvuk i jednako nezanimljive i na momente infantilne tekstove. Pjevač koji to zapravo nije (i bolje da nije), više priča nego pjeva, dok refren zborski izvode svi članovi. Kao ideja vrlo zanimljivo, ali izvedeno diletantski i aranžerski nezrelo. Nema sumnje da su dobri prijatelji i da su odlučili imati bend, pritom se dobro zezati, ali čemu snimati album na kojem se nalaze pjesme od kojih nijedna nema šanse da se zavrti? Ionako će ih izvjesno pohvaliti samo uža obitelj, tapšajući ih po ramenima i njihove djevojke samilosnim osmjehom. Kakvu to glazbu slušaju ovi glazbenici kada misle da ovo doista ima potencijal?