GLAZBENE RECENZIJE: Med, Billie Joan

Med „Med“ (Vlastito online izdanje): Sjetno ali zavodljivo

Ima već dobrih pet, ako ne i deset godina otkad je glumica i pjevačica Ivana Starčević počela eksperimentirati na domaćoj glazbenoj sceni s raznim suradnicima. Bile su tu Rakete, pa Mayales, pa The Basewalks, pa brojna gostovanja, da bi najnovija baza postao projekt pod nazivom „Med“. Med je na neki način nastavak suradnje s Markom Levanićem, s kojim je surađivala u bendu The Basewalks, ali bez Luke Belanija i Tina Ostreša. Svakako valja spomenuti da su The Basewalks 2018. godine objavili jedan od najboljih indie albuma te godine pod nazivom „Hello“ – koji je, nažalost, ostao u dubokoj sjeni, daleko od šire publike. Svejedno, Ivana je nastavila suradnju s Levanićem iz koje je nastao bend Med. Za razliku od pjesama na albumima The Basewalksa, koje su sve na engleskom, EP grupe Med sastoji se od pet pjesama na hrvatskom jeziku. Levanić je autor svih pjesama i tekstova, aranžmana i produkcije, dok je EP miksao i masterirao Pavle Miholjević, što je dosta važan podatak jer kroz pjesme Meda čuje se ostavština Svadbasa, s kojima je Miholjević uz Ferinu i Gurdulića stvarao pjesme. Nastupni EP Meda prekrasno je ostvarenje ispunjeno sjetnim melodijama i izuzetno zrelim pjesmama punim neke melankolije, ali čvrsto oslonjenima na suvremeni indie rock bez nekog posebnog oslanjanja na globalne zvijezde indie rock scene – iako se utjecaj kantautorice Cat Power ne može ne spomenuti. Drugim riječima, uspjeli su ostvariti vlastiti prepoznatljivi zvuk i ponuditi pjesme u kojima Ivana sjajna plovi i svojim im glasom daje tu neku finu mekoću i svjetlost zbog koje sva ta sjeta i melankolija izmamljuju osmijeh i glazbeno putovanje u neke prekrasne krajolike. Nešto između Svadbasa, Mayalesa i Pavela, ali s vlastitim glazbenim potpisom koji svakako treba pohvaliti. Valja spomenuti gostovanje Dubravka Ivaniša iz grupe Pips Chips & VideoClips koji gostuje u pjesmi „Paleta“ i svojim se glasom sjajno uklopio u Levanićeve skladbe i aranžmane, odlično se vokalno spojivši s Ivaninim vokalom, kao i odlično odsviranu gitaru Ivana Božanića, gitarista Pipsa koji je odsvirao sve gitare na ovom odličnom EP-ju. Prekrasne pjesme koje sjajno odgovaraju ovom tmurnom vremenu u kojem živimo.

Billie Joan „Selfless“ (DOP Records / Aquarius Records: Nesklad vokala i gitare

Kantautorica iz Splita Ivana Pezo, koja nastupa pod umjetničkim imenom Billie Joan, došla je do svog drugog albuma. Često ga se naziva ključnim, jer svakom se može dogoditi dobar prvi album, ali kvalitetu treba potvrditi i dokazati da nije slučajna već trajna. Nastupnim albumom „Barren Land“ iz 2018. godine Ivana se predstavila široj javnosti i s razlogom uskočila u val hrvatskih kantautorica, opravdano se smjestivši među deset najzanimljivijih. Ivanin adut ponajprije je njezin karakterističan, snažan vokal koji je istaknut u gotovo svim pjesmama na novom albumu. Ona pjeva glasno, naglašavajući dionice pjesama, ali u nekom pomalo pomaknutom neskladu s akustičnom gitarom uz koju su nastale gotovo sve pjesme. Kao da je gitara pretiha, preblaga i pomalo nemaštovita te ne prati snagu njezina vokala, koji bi trebala na neki način ukrotiti, iako je svojim pjevanjem uspjela zadržati tu neku hipnotičku privlačnost. Svejedno, nesklad bi se mogao izbjeći boljim aranžmanima i znatno snažnijim gitarskim rifovima, koji na momente djeluju nemaštovito. Svejedno, Billie Joan svojim je drugim albumom naznačila put kojim nastavlja, ali i ostavila prostora za napredak – koji bi bilo bolje da se dogodio već na ovom albumu. Nema sumnje da je riječ o kreativnoj kantautorici i vrlo dobroj pjevačici kojoj bi dobro došli pomoć pri aranžiranju pjesama i neka dodatna energija koja bi joj pomogla da se uspne stepenicu više i pokaže svu raskoš svog talenta, koji nesumnjivo postoji i jedva čeka da se u svoj svojoj raskoši predstavi publici.

 

Komentiraj