GLAZBENE RECENZIJE Matija Dedić & Šimun Matišić, Bijelo dugme, ’22’

01. MATIJA DEDIĆ & ŠIMUN MATIŠIĆ ‘FORTUNE SMILES’ (CROATIA RECORDS): Divovi hrvatskog jazza

Matija Dedić danas je najveći hrvatski jazz pijanist, a Šimun Matišić najveći hrvatski vibrafonist, samo što to trenutačno zna mali broj ljudi. S pravom nazivan jedinim pravim nasljednikom Boška Petrovića, Šimun Matišić, sin poznatog scenarista, skladatelja i glazbenika Mate Matišića, niz godina oduševljava publiku svojim sviranjem i osvaja brojne nagrade u Hrvatskoj i inozemstvu. Susret i suradnja dvaju vrhunskih glazbenika jednostavno nije mogla završiti loše. Dedić i Matišić 8. srpnja 2014. održali su premijerni koncert u sklopu kazališno-glazbene scene Amadeo, u atriju Muzeja Mimara. Snimka tog koncerta iz nepoznatog razloga objavljena je nakon dvije godine i savršeno prikazuje njihovu simbiozu, izvrstan spoj klavira i vibrafona te raskoš njihovih talenata i vještina. Obrade i novi aranžmani skladbi Keitha Jarretta, Pata Metheneya i Chicka Coree dobili su novi sjaj jer su obojica u njih ugradili dio sebe, stvarajući fenomenalne nove pjesme na itekako dobrim temeljima. Oni su i producenti albuma koji zaslužuje najvišu ocjenu.

02. ‘22’ RAZNI IZVOĐAČI (LIBRARION RECORDS): Loše složena kompilacija

Internetski fanzin Librarion Records iz Subotice objavio je ovu kompilaciju s 22 pjesme 22 razna izvođača iz svih zemalja bivše Jugoslavije, pa tako i nekih iz Hrvatske. Iako su kompilacije često dobar uvid u stanje na sceni, ova je izuzetno loše složena i razveselit će samo mazohistički nastrojene audiofile koji vole kopati po neistraženim dijelovima glazbene strane interneta. Kompilacija ‘’22’’ nudi neselektirane snimke i neke su nemušto i katastrofalno snimljene te ne zaslužuju ni privatnu kućnu arhivu, a kamoli objavu na kompilaciji. S druge strane, nije sve baš tako loše, ali treba imati živaca poslušati sve pjesme jer većina ne zadovoljava ni osnovne tehničke uvjete, iako ponekad iskrsne skriveni potencijal koji se treba dokazati. Utemeljena na presjeku nezavisne scene, kompilacija nudi digital punk eksperimental, noise, metal darkwave, doom, post rock i post punk bendove. Informativno i loše.

03. BIJELO DUGME ‘’KO NE POLUDI TAJ NIJE NORMALAN’ (CROATIA RECORDS): Mamuzanje lešine davno umrla konja

Kaže PR tim diskografske kuće Croatia Records da je riječ o ‘’diskografskoj senzaciji’’ u regiji jer je to novo izdanje sastava Bijelo dugme, ali pretjeruju (jer nepristojno je reći lažu). Bijelo dugme danas je samo brend iz prošlosti koji na temelju stare slave, uz pomoć Gorana Bregovića želi podsjetiti na svoju veličinu i pritom staviti još nešto para u džep. U pomoć su uskočili Alen Islamović i Mladen Vojičić Tifa te sastav za Svadbe i sahrane koji su zapravo izvodili pjesme Bijelog dugmeta. To je album snimljen na koncertu u pulskoj Areni 8. kolovoza 2015., na kojem je Bregović pod imenom Bijelog dugmeta napunio taj prostor i razočarao većinu posjetitelja izvedbama starih hitova u sasvim novim, folk verzijama. Unatoč tome, na ovoj ‘’diskografskoj senzaciji’’ čak nisu ni objavljene pjesme kao što su ‘’Ima neka tajna veza’’, ‘’Lipe cvatu’’ ili ‘’Đurđevdan’’ koje su izvedene na koncertu, kao i ‘’Pljuni i zapjevaj moja Jugoslavijo’’, s kojom je Bregović započeo koncert. Objavljeno je dvanaest pjesama, a samo su nekoliko hitovi Bijelog dugmeta i to u folk verzijama u kojima dominiraju trubači. Iz nepoznata razloga, na ‘’diskografskoj senzaciji’ našle su se i live verzije pjesama Dugmeta snimljene prilikom gostovanja na Seoskom turizmu Rakić u Kloštru Vojakovačkom, što je i otkrilo zašto je ovo izdanje zapravo objavljeno. Nema sumnje da je gazda odriješio kesu i platio za jedinstven suvenir koji je sve drugo, a samo ne diskografska senzacija. Niže od ovoga teško može.