GLAZBENE RECENZIJE Mary May, Kazan, Zabranjeno pušenje

01. MARY MAY ‘THINGS YOU CAN`T PUT YOUR FINGER ON’ (VLASTITO ONLINE IZDANJE): Vrlo dobar debi album

Zahvaljujući ovećem broju djevojaka koje su se odvažile i proteklih desetak godina zakoračile na hrvatsku kantautorsku scenu, svako toliko se pojavi nova mlada žena koja je skupila dovoljno hrabrosti da proba i ona sama. Jedna od njih je i djevojka umjetničkog imena Mary May, a koja je do daljnjeg odlučila sakriti svoj pravi identitet. Mary se unazad pola godina predstavila svojim autorskim pjesmama, pustivši ih da žive svoj život na YouTubeu, vjerujući da će same pronaći put do publike. Sve su one bile najava njezina prvijenca koji se ovih dana pojavio u vlastitom online izdanju. Svojevrsna folk americana Mary May predstavlja kao vrlo respektabilnu kantautoricu i pjevačicu. Svih 13 pjesama na engleskom jeziku krase vrlo emotivne izvedbe i sjajna atmosfera. Album je producirao Mark Mrakovčić, dok se u ulozi pratećeg benda pojavljuju Luka Čapeta, Borko Rupena i Marin Živković. Mary ima odličan osjećaj za melodiju i ritam i zna skladati i napraviti dobre pjesme koje su nastale pod utjecajem Cat Power i Billie Eilish, ali vrlo vjerojatno i slušajući opus Madelein

02. KAZAN ‘RUŽO’ (GEENGER RECORDS): Nove world music zvijezde

Jedan od najhvaljenijih hrvatskih world music bendova Afion već je odavno osvojio ovdašnju, ali i europsku publiku svojim obradama tradicionalnih pjesama iz naših krajeva. Grupa Afion snimila je dva albuma i ostala u lijepom sjećanju. Međutim, Danijel Maoduš, svojevrsni dinamo Afiona te član etno grupe Kololira koja je svojevremeno pratila Dunju Knebl na njezinim nastupima, stvorio je novu grupu Kazan nastavljajući tamo gdje je stao s grupom Afion. Uz Maoduša na gitari, Luciju Stanojević na violini, Tatjani Bijelić na flauti, Zvonimiru Mikulandri na drugoj gitari i Marku Šturmanu na perkusijama, grupu Kazan glasom predvodi sjajna pjevačica izuzetnih vokalnih sposobnosti Dunja Bahtijarević. Upravo taj njezin specifičan glas i arhaičan način pjevanja uz odlično smišljene aranžmane tradicionalnih pjesama zapakiranih u novo suvremeno ruho, Kazan izdvajaju od većine sličnih bendova. Na momente podsjećaju svojim aranžmanima i energijom na cijenjenu talijansku grupu Spaccanapoli (kasnije su promijenili ime u Spakka-Neapolis 55), no s obzirom na to da se drže tradicionalnih pjesama iz ovih krajeva, nude svoju, vrlo dobru osuvremenjenu verziju tih arhaičnih napjeva. Sudeći po njihovu prvom albumu „Ružo“, dobili smo novu world music grupu koja će vrlo brzo osvojiti domaću, ali i inozemnu publiku. Vrlo dobar nastupni album koji bi uz malo više kreativne hrabrosti mogao biti odličan.

03. ZABRANJENO PUŠENJE ‘ŠOK I NEVJERICA’ (MENART): Sarkastičan pogleda na stanje stvari

Pet godina od albuma „Radovi na cesti“ Zabranjeno pušenje vratilo se na scenu s 14 novih pjesama koje su objavili na albumu „Šok i nevjerica“. Nema nekih velikih promjena u njihovom zvuku niti je to bilo očekivano jer Zabranjeno pušenje se voli ili ne voli ponajprije zbog sjajnih tekstova. Sejo Sexon, odnosno Davor Sučić još je jednom dokazao da je majstor pričanja priča o ljudima i neljudima s ovih naših prostora. Nevažno kako se zove zemlja na koju se pjesma odnosi jer gotovo svi imamo iste probleme koje Sučić savršeno pretvara u slatko gorke pjesme snažnih emocija. Njegov sarkazam i cinizam odlično leže uz klasične bendovske aranžmane, nastavljajući tradiciju Zabranjenog pušenja kao benda koji se sluša s velikom pažnjom. Zanimljivo je da album otvara vrlo melankolična, ali i vrlo lijepa pjesma „Svjetla Sarajeva“ dajući čak možda naslutiti kako se Sučić sve više okreće unazad, u svoja intimna sjećanja, nemajući više snage za borbu za bolje sutra, već samo za još jedan realan pogled na loše stanje stvari kroz svoj poznati sarkazam i humor. Svaki ozbiljan obožavatelj grupe Zabranjeno pušenje zasigurno će biti vrlo zadovoljan njihovim novim albumom.