GLAZBENE RECENZIJE: Luka Dubak, Letarg, Tihomir Hojsak i Filip Novosel

Autor:

01. LUKA DUBAK ‘’SONGS FROM THE BOTTOM’’(VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Iznenađujuće dobar debitantski album

Dvadesetogodišnji Luka rođen je i živi u Kraljevu u Srbiji. Nakon što je skladao, odsvirao i otpjevao sedam pjesama, postavio ih je na svoju Bandcamp stranicu i nazvao album ‘’Songs from the bottom’’. Radi se o prekrasnih sedam kantautorskih pjesama talentiranog mladića pred kojim je uspješna karijera. Riječ je o specifičnom sanjivom indie folku začinjenom americanom, u kojem Luka zvuči na momente poput Jóna Thóra (Jónsia) Birgissona, pjevača islandske grupe Sigur Rós, a na momente kao Thom Yorke iz Radioheada, iako se kao neki temelj može prizvati i Neil Young, a prvenstveno američka alter rock grupa Galaxie 500. Ogoljen, ali blistav materijal u otuđenosti tek sazrelog tinejdžera i mekanoj hladnoći pjesama koje obaraju svojom jedinstvenom atmosferom. Ima i na momente nedorečenosti, ali je kompletan dojam iznad svih očekivanja: poput najboljeg učenika Dušana Strajnića-Stray Dogga i obožavatelja ranih radova Željka Vukičevića-Zhela. Njegovim pjesmama treba posvetiti pažnju i dati im priliku da dopru do što šire publike. Luka Dubak živi u Kraljevu, ali u svom svijetu u koji će se mnogi htjeti uvući kada preslušaju iznenađujuće dobar debitantski album.

02. LETARG ‘’FAZE BUDNIH SANJARA’’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Konceptualni album sa stavom i potpisom

Iza imena Letarg krije se Bruno Antolić. Dobri poznavatelji hrvatske punk rock scene sjetit će se njegove punk rock grupe Suho grlo nos, s kojom se predstavio javnosti 2010. U tih proteklih šest godina Antolić je pod imenom Letarg objavio jedan EP (‘’Paravan’’ 2014.) ali koji je prošao nezamijećeno. Nakon punk rock faze i nezapaženog debitantskog EP-a, Antolić je odlučio napraviti svojevrsni zaokret u kojem su najvažnije pjesme, što se osjeti na ovom EP-u. Zbog svog karakterističnog, dosta visokog glasa, Antolić dominira pjesmama koje su prošarane maštovitim gitarskim dionicama i nudi aranžmane kakvi se ne čuju često na domaćoj sceni. Privlačna kombinacija kantautorskog izraza i čvrstog benda, u kojoj glazba odlično pojačava stihove na kojima počiva taj konceptualni EP. Zašto konceptualan? Zato što se sastoji od pet pjesama (‘’Ti’’, ‘’Stani’’, ‘’Ja’’, ‘’Sjena’’, ‘’Svemir’’) u kojima Antolić opisuje svoj odnos s njom, dok svaka pjesma ima i svoj podnaslov (‘’Zavaravanje’’, ‘’Suočavanje’’, ‘’Tugovanje’’, ‘’Odmicanje’’ i ‘’Oslobađanje’’), što je konceptualna ideja koja u slučaju ovog EP-a drži vodu. Antolić je talentirani glazbenik s čvrstom idejom kakve pjesme želi stvarati. One su privlačna kombinacija college rocka, domaćeg novog vala i indie popa. Da ne živi u zemlji radijskog monopola mainstream muzike, već bi bio zvijezda u Hrvatskoj.

03. TIHOMIR HOJSAK I FILIP NOVOSEL ‘’BOW VS. PLECTRUM – GUDALOM PROTIV TRZALICE’’ (CROATIA RECORDS): Hojsak i Novosel kao Reinhardt i Grappelli

Prva asocijacija na instrumente tamburicu i kontrabas uglavnom je sveopće veselje, zabava, alkohol, jujuškanje i sve što ide uz to. Međutim, dva vrhunska glazbenika Tihomir Hojsak i Filip Novosel spojili su ta dva instrumenta u posve neočekivanu cjelinu i na zajedničkom albumu ‘’Bow vs. Plectrum – Gudalom protiv trzalice’’ ispričali svojim muziciranjem potpuno novu priču.
Hojsek je majstor kontrabasa s iskustvom sviranja u grupama Jazz Room, Jazziana Croatica, Matija Dedić trio i Davor Križić experiment. On je i profesor glazbene kulture. Uz njega je Novosel koji je završio studij na prestižnoj njujorškoj akademiji New York School for Jazz and Contemporary Music, gdje je stekao naslov Bachelor of fine arts of jazz performance i to na tamburi, postavši prvi jazz glazbenik koji se školovao na tom instrumentu. To što njih dvojica izvode na kontrabasu i tamburici, potpuno je novi, inovativni pristup jazzu pa i skladbi uopće, s obzirom na to da je vjerojatno nemoguće u povijesti glazbe pronaći aranžmane za ta dva instrumenta samostalno u ovakvoj kombinaciji. Pritom je njihova vještina ravna onoj Djanga Reinhardta i Stephanea Grappellia, dok je rezultat njihove glazbe novo i neočekivano čitanje tradicionalnih narodnih skladbi, ali i Charlieja Parkera i Ivana Zajca. Uz tu su nevjerojatnu suradnju pozvali u goste još i Matiju Dedića, Vlatka Stefanovskog te Theodosiia Spassova na kavalu i Žana Tetičkoviča na bubnjevima. Riječ je o albumu koji će vas odvesti u neki sasvim drugi svijet ispunjen jedinstvenom atmosferom i glazbom kakvu još niste čuli.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)