GLAZBENE RECENZIJE Jonathan, Two hundred million idiots, Justin’s Johnson

01. JONATHAN ‘TO LOVE…’ (LAA): Svjetska klasa

Nakon što su nastupnim albumom ‘’Bliss’’ pokazali da u Hrvatskoj žive glazbenici koji prate globalne trendove i ne dive se domaćim zvijezdama mainstream rocka, nego razmišljaju svojom glavom okrenuti prema zapadu, riječki rokeri popisali su sve svoje pogreške s prvog albuma i snimili novi. ‘’To Love…’’ prvi je dio kompleta čiji je nastavak već nazvan ‘’Or To Hold’’ i koji bi trebao zaokružiti ovo izdanje koje se očekuje na tržištu krajem godine. Od nastupnog albuma ‘’Bliss’’ do najnovijeg, Jonathan je sazrio u punokrvni bend koji može pokoriti britansku scenu i veći dio Europe. Nove pjesme su komplekse, ali pitke, sjajno aranžirane i nevjerojatno dobro otpjevane. Jonathan je hrvatska rock grupa globalne kvalitete koja će zabljesnuti u Europi jer novim pjesama nerijetko nadmašuje aktualne inozemne hitove koji se u nedogled vrte po domaćim radijskim postajama. Produkcija izdanja Mateja Zeca i Daniela Garcie te Marka Mrakovčića (‘’Allison’’) podiže album iz hrvatskog prosjeka i približava najvišim svjetskim standardima. Iako na momente patetične ili čak dosadne, njihove pjesme kvalitetnije su od barem 90 posto pjesama ostalih hrvatskih izvođača koji misle da znaju, mogu i imaju šanse probiti se izvan granica Hrvatske. Jonathan su već postali svjetski bend, a samo je pitanje dana kada će svijet to shvatiti.

02. ‘TWO HUNDRED MILLION IDIOTS’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Talent čije vrijeme dolazi

Iza vrlo simpatična imena grupe Dvije stotine milijuna idiota nalazi se samo jedan čovjek, Stjepan Krznarić. Poznavatelji glazbene scene znaju ga kao člana nikada dovoljno priznate grupe Sane, a poznavatelji kritike uma u Hrvatskoj kao blogera imena Dritokonj. Krznarić je odlučio potražiti bolji život u Berlinu i daleko od domaćih dnevnopolitičkih baljezganja posvetio se glazbi. Rezultat je prvi od četiriju izdanja koja planira objaviti i predstaviti se javnosti. Ovaj je posvećen zimi i raspoloženju koje u njemu izaziva studen. Drugim riječima, down tempo, smirenije i laganije pjesme. Sve su pjesme autorske za koje je gotovo sam odsvirao instrumente. Gostuje mu poneki glazbenik, ali neupitno je to da je Krznarić veliki talent koji se itekako prepoznaje u osam pjesama albuma. To su izuzetno pitke pjesme koje bi mnoge velike zvijezde platile finim ciframa, a aranžmani variraju od praznjikavih do potpuno završenih. Krznarić pjevanjem daje toplu notu pjesmama, ne veže se za određeni žanr i predstavlja se kao odličan pjevač izuzetno ugodne boje glasa na besprijekornom engleskom. Nudi radiofonični pop nalik onom Robbieja Williamsa, kantautorske pjesme s glavom i repom, odličan rap… Nažalost, još uvijek mu nedostaje ‘’ono nešto’’ da odskoči iznad mnogih drugih, ali valja mu posvetiti pozornost i pratiti njegov sljedeći korak.

03. JUSTIN’S JOHNSON ‘ALL IN’ (AQUARIUS RECORDS): Sjajan drugi album koji potvrđuje kvalitetu

Miro Alač, Frane Mihalj, Marin Cecić, Ivan Boban, Bernard Andrijašević, Cyro Gastone i Tomislav Primorac izuzetno su daroviti glazbenici koju su zahvaljujući mnogobrojnim koncertima izuzetno uvježbani, što upada u uši već nakon prvog slušanja ovog sjajnog albuma snimljena u studiju Pavarotti, uz producentsku pomoć Seada Zaklana i Saše Karabatka, miksana u zagrebačkom studiju Ivana Božanića te masterirana u SAD-u. Justin’s Johnson djeluju 16 godina, a prvi album ‘’Na krivom mjestu u pravo vrijeme’’ objavili su tek 2013. Otada do danas maksimalno su se trudili da bi se pokazali što većem broju ljudi na više od nekoliko stotina održanih koncerata, ne računajući na ograničen ukus praznoglavih glazbenih urednika domaćih radijskih postaja koji nisu u stanju prepoznati njihov fenomenalni swing ska punk ili skabilly. Vesele i poletne pjesme pršte energijom, tekstovi su izuzetno simpatični, a najbolja brass sekcija (truba, saksofon, trombon) u Hrvatskoj savršeno je spojena s gitarom, basom i bubnjevima u jednu cjelinu. Pitko, podatno i plesno na svim razinama. Pjevač Miro Alač pokazao je to da je odličan vokal, autor je svih pjesama i izvrstan je aranžer. Drugi album splitskih veseljaka stavlja ih na vrh hrvatskih bendova.