GLAZBENE RECENZIJE Jasna Jovičević sextet, Božo Vrećo

01. JASNA JOVIČEVIĆ SEXTET ‘FLOW VERTICAL’ (FMR RECORDS): Čakre kao inspiracija

Svako toliko na regionalnoj sceni pojave se novi glazbenik ili glazbenica koji svojim viđenjem glazbe, kreativnim aranžmanima i prije svega talentom iskoče iz prosjeka. U svim glazbenim žanrovima pa tako i u jazzu. Glazbenica koja je iskočila visoko iznad mnogih na jazz sceni zove se Jasna Jovičević i u petom diskografskom pokušaju „Flow Vertical“ predstavila se svojim sekstetom. Slabije je poznata u Hrvatskoj unatoč dosadašnjim izdanjima i nizom nastupa širom svijeta. Glazbeno obrazovanje stekla je na visokim glazbenim školama u Torontu i Budimpešti, predaje glazbenu metodologiju u Subotici, nastupala je na brojnim festivalima i surađivala s mnogim glazbenicima, a posvetila se i jogi (što je važan podatak za ovaj album) te je i učiteljica joge u Biharu u Indiji.

Ova zanimljiva saksofonistica i klarinetistica na ovom albumu napravila je glazbeno istraživanje izravnog utjecaja vibracija zvuka na tijelo, um i energiju slušatelja, ali i izvođača i to prema čakrama. Ona ne izvodi klasične jazz skladbe, što se vidi već pri odabiru instrumenata jer uz njezin saksofon, bas klarinet i vrlo ugodan i topli glas, ostatak seksteta čine violina, violončelo, perkusije i fagot. To su izuzetno pitke i privlačne skladbe koje je složila po čakrama, a koje su vrlo kompleksne i bogate zanimljivim aranžmanima. Na momente glazbeni izraz podsjeća na velikog Philipa Glassa i djela proslavljenog Kronos Quarteta, a njezin autorski pristup ovom zanimljivom glazbenom eksperimentu zaslužuje pažljivo opetovano preslušavanje ovog odličnog albuma.

02. BOŽO VREĆO ‘MELEK’ (CROATIA RECORDS): Balkanski dragulj

Nakon rada s grupom Halka i uspješne samostalne karijere, Božo Vrećo objavio je novi studijski album. Nakon što se 2014. godine predstavio prvim samostalnim albumom „Moj sevdah“, bilo je pitanje u kojem će smjeru teći njegova karijera i glazbeni razvoj. Već sljedećim albumom „Pandora“ 2017. pokazao je da osim prekrasnog glasa posjeduje i vrhunski skladateljski talent, obogaćen neskrivenom željom da sevdah spoji sa suvremenom glazbenom produkcijom. Riskantna ideja koja ga je mogla odvesti u kič ili, još gore, u zabavnoglazbene vode (što mu se najbliže dogodilo na novom albumu suradnjom s Milenkovichem i Sudar Percussion, s kojima je snimio ne baš odveć dobar crossover), no Vrećo je pronašao savršeni balans. Gotovo istim putem krenuo je i na novom albumu „Melek“, nastavljajući započetu suradnju s Markom Stojanovićem Louisom koji je uradio miks, mastering i produkciju albuma. Vrlo pažljivo birani su gosti s kojima je surađivao na ovom albumu jer je gotovo svaki glazbenik vrhunski autor i izvođač koji su odazivom na suradnju odali i počast ovom jedinstvenom umjetniku sevdaha. Uz očekivanu suradnju sa Stojanovićem Louisom, na albumu tako gostuje Vasko Atanasovski na sopran saksofonu, Vasil Hadžimanov na klaviru, Miroslav Tadić na gitari, Eslam El-Sha’ary na rubabu, Ingmar piano duo, Roni Beraha na violončelu, Demir Kdenturovski na trubi, Brane Vasić na harmonici, Aleksandar Petkovski na kavalu, itd. Niz vrhunskih glazbenika Vrećo je na albumu sjajno uklopio svoje viđenje sevdaha s orijentalnim prizvukom Balkana, na kojem ravnopravno mjesto zauzimaju istočni i zapadni glazbeni utjecaji. Vrećo je uspio ostati originalan i poseban, nudeći gotovo posve novo čitanje sevdaha. Balkanski dragulj koji će se po svemu sudeći još dugo brusiti i biti sve ljepši i vrjedniji.