01. JAN PELE ‘DALMOTION’ (CANTUS): Nepravedno zapostavljen vrhunski jazz album

Kad bubnjar sa stažem, iskustvom, znanjem i vještinom odluči snimiti jazz album, onda mora biti dobar jer greške nisu dozvoljene. Osobito ako je taj bubnjar Jan Ivelić koji je do ovog albuma svirao s TBF-om na albumima „Maxon Universal“ i „Galerija Tutnplok“, niz godina s Dinom Dvornikom, pratio je i Olivera Dragojevića, snimio je dva albuma s bendom Waveform, bio je službeni bubnjar Runjićevih večeri, a svira i u bendu Čuvari svirala. Više nego dovoljno da zna što želi i kako to sprovesti u djelo. Njegov bubanj je vrhunski podmazan stroj koja melje sve pred sobom, pretvarajući čvrsti bubnjarski ritam u zvuk fino podešenog švicarskog sata u svih sedam skladbi na albumu „DalMotion“. Istovremeno, Ivelić nam nudi žanrovski razne nijanse jazza suradnjom s vrhunskim jazzerima. Predstavio se kao vrsni skladatelj koji zna gdje je kome mjesto, savršeno tempirajući svoj ritam s gostima koji svojim nastupom zaokružuju cjelinu zbog koje je album jedan od boljih i potpuno nepravedno zapostavljenih hrvatskih jazz albuma 2017. Vrhunski glazbenici ne pristaju bilo kome gostovati na albumu, a Ivelićevi gosti su među najboljima: Matija Dedić i Marko Črnčec na klaviru, Jonathan Powell (iz newyorškog septeta Eddie Palmieri) i Branko Sterpin na trubi, Justefan iz Chicago Jazz Stara na vibrafonu, Anthony Crawford na basu iz Virgil Donar Banda, Lenart Krečić na saksofonu, Miro Alduk na gitari i Luka Veselinović na kontrabasu. Ivelić je pune tri godine tražio izdavača i našao ga u Cantusu koji se pak nije nimalo potrudio promovirati ovaj sjajan album.

02. THE UFOSLAVIANS ‘SPECIAL VERSIONS’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Balkanski hip hop reggae groove

Iza ovog neobičnog imena krije se slovenski DJ i producent Igor Šon, poznatiji kao Paris Hilton, i Marco Grabber koji ima niz projekata, među kojima su Dalmatian Lounge i Dalmatian Dub, ali i niz albuma, produkcija i remikseva. Na debi albumu „Legal Aliens“ 2016. dali su do znanja da se balkanski melos može spojiti s dubom, reggaeom i MC-jem. „Special Versions“ nastavak je te priče na kojoj je prisutniji klupski zvuk, hip hop, drum’n’bass, dubstep itd. Plesnija varijanta debi albuma primjerenija je novoj generaciji odrasloj na elektronici, dok su za balkanskim ritmovima posegnuli samo da bi ostavili vlastiti pečat. Zanimljivo kao i debi album zbog fuzije balkanskih ritmova, duhača i melosa sa suvremenim klupskim ritmovima. Elektronska klupska glazba koja se može svidjeti ljubiteljima world music scene i romske glazbe kao i zagriženim zagovornicima hip hopa, reggaea i duba.

03. YAKKA ‘AFTER BEACH’ (CRUISE MUSIC): Odličan hrvatski house album

Kako se razvijala digitalna tehnologija i internetske platforme za distribuciju i promociju glazbe, tako je i house sve više bio prisutan u virtualnom svijetu. Singlovi su se nametnuli kao razvojni put svakog house producenta i DJ-a pa je album „After Beach“ Domagoja Yakke Jakića svojevrsni diskografski kuriozitet. Posljednji house album u Hrvatskoj je „High Life“ koji su objavili Eddy & Dus davne 1999. Album nudi 12 vrhunskih house skladbi s naglaskom na jackin i soulful house i kao što njegov naziv kaže, Yakka je htio stvoriti ljetni album ispunjen house hitovima za mrdanje guzom s osmijehom na licu tijekom odmora na Jadranu. Jakić je albumom pokazao da je proteklih deset godina pažljivo slušao, upijao i stvarao house glazbu, potvrđujući da mu je mjesto u vrhu globalne house produkcije. Upravo to pažljivo slušanje glazbe iskoristio je da udahne funk i disco zvuk u suvremenu house produkciju, semplirajući niz disco i funk klasika stapajući ih s ljetnim house ritmovima. Šteta da nije posegnuo za hrvatskim, ali i jugoslavenskim izborom disco i funk hitova jer bi tako iskočio iz mase i dao povoda glazbenim urednicima na radijskim stanicama u Hrvatskoj da naprave iznimku i puste hrvatski house. Odličan album kojem se ne može puno toga zamjeriti.

Podijeli objavu
Prethodni članakSlovaci ponovno na ulicama, traže nove ostavke
Sljedeći članakHALEY “SAD će uvesti nove sankcije Rusiji zbog Sirije”