GLAZBENE RECENZIJE Igor Geržina, Peglica i Komandos, Japanski premijeri

01. IGOR GERŽINA ‘BUCKET LIST’ (STATUS PRODUCTION): Geržina pripada vrhu

Igor Geržina i na novom, petom studijskom albumu ponovo je dokazao da pripada vrhu svjetske smooth jazz scene, a da to nije samo tvrdnja govori i podatak da se njegov posljednji singl ‘’Eastern Magic’’, na kojem gostuje češka saksofonistica Magdalena Chovancova, emitira na America’s Music Chart by Mediabase, radioWave Charts i Smooth Jazz Top 20. Riječ je o vrhunskom saksofonistu koji itekako dobro zna što radi, a svu vještinu i talent pametno koristi u skladbama koje su s razlogom pronašle svoju publiku širom svijeta. Geržina je povrh svega i vrstan skladatelj i aranžer te zna odabrati savršene suradnike za svoje ideje koje su često skladateljski i aranžerski vrlo zahtjevne. Baš zbog toga nije se utopio u prosjeku, nego je stigao do vrha. Geržina je nakon ovog albuma došao do trenutka kada mora napraviti ‘’onu’’ pjesmu koja će ga postaviti na tron i kada će publika početi kupovati i slušati sva njegova dosadašnja djela. S obzirom na dosadašnji opus, Geržina je sve bliže instrumentalnom jazz funku koji sjajno kombinira sa smooth jazzom, uz povremene vokalne izlete uz pomno odabrane gostujuće vokale. Negdje na tom putu krije se njegov ‘’jackpot’’ koji će ga postaviti na vrh i koji će mu omogućiti da kao i Johna Coltranea mnogo godina kasnije spominju, citiraju, prizivaju i slave. Možda je to presmiona tvrdnja, ali Geržina je jedan od najboljih saksofonista na svijetu. Ovaj album je dokaz toga, a ne bi bilo nikakvo iznenađenje da već sljedeći bude ispunjen najpoznatijim svjetskim soul, funk i jazz pjevačima koji će objeručke prihvatiti izvedbe njegovih pjesama.

02. PEGLICA I KOMANDOS ‘KEFTER GATHA’ (JEBOTON/VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Vrlo hrabar prvi album

Ova grupa pomalo blesava imena mladih sviračkih entuzijasta koji se kriju iza nadimaka (prof. Cvilgad – gitara i vokal, Vuljakomba – bas gitara i vokal, Rštr – bubnjevi, Feget Nebesky – gitara i vokal i dr. Porno – orgulje i vokal) objavili su prvi album također čudno nazvan ‘’Kefter Gatha’’. U opisu albuma je priča o dalekoj galaksiji Gatha, u kojoj se nalazi planet Kefter. Bez obzira na nepotrebno zezanje koje je njima vjerojatno vrlo smiješno, ovi momci stvorili su izuzetno zanimljiv album. Na momente plitak, ali u više dijelova kompleksan i svirački te skladateljski vrlo sadržajan. To su glazbenici mlađe generacije i riječ je o njihovu otkrivanju i interpretaciji glazbe koja se svirala 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća, a naglasak je na onu iz bivše Jugoslavije. Karakterističan zvuk Farfisa orgulja, uz gitarske hard rock rifove i harme prošarane psihodelijom te pjevanje na hrvatskom jeziku u kombinaciji s bluesom, predstavljaju ovaj bend kao vrlo zanimljivu pojavu na domaćoj glazbenoj sceni. Tekstualno inferiorni, ali aranžerski superiorni i beskrajno uzbudljivi. Nije za svakoga, ali su zaista zanimljivi.

03. JAPANSKI PREMIJERI ‘PERKUSIJE GOSPODINE’ (SPAZIERGANG SCHALLPLATTEN/ VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Poklonimo se Japanskim premijerima

Iz nepoznata razloga grupa Japanski premijeri punih pet godina prolazi ispod radara, iako je riječ o izvanserijskom bendu čijoj se glazbi možemo samo pokloniti. Sudeći po nedavno objavljenom albumu ‘’Perkusije gospodine’’, Japanski premijeri zaslužuju najveća priznanja, najbolje recenzije i na prvom mjestu pozornost publike željne vrhunske glazbe. Ovu grupa glazbenika maštovita imena čine četiri glazbenika iz Rijeke – Enver Krivac (književnik, strip crtač, autor tekstova), Petra Gržetić (pjevačica), Marin Juričić i Moris Mateljan – koji skladaju i glazbu za kazališne predstave. Svirali su u grupama kao što su Marinada, Mandrili, Kwadrat nodnoll i Sjekire. Bave se kazalištem, filmom, crtaju murale i stripove. Glazba je očito njihov ‘’audioodjel’’ i stvaraju iz vlastita zadovoljstva, a vrijeme je da ga podijele s publikom jer zaslužuju pozornost. Iako su objavili niz izdanja različitih formata, ‘’Perkusije gospodine’’ predstavlja ih kao vrhunske glazbene kreativce koji su spojili melodiozni jazz groove, plesne ritmove i elektroniku u savršenu cjelinu. Ako je grupa Chui svojevrsni vrhunac nove hrvatske jazz scene koja savršeno kombinira aktualne klupske ritmove s jazzom, onda su Japanski premijeri njezina najveća konkurencija i nova glazbena avangarda hrvatske klupske scene. Intrigantno, plesno, sadržajno, hrabro i originalno. Može li bolje?