GLAZBENE RECENZIJE Headoneast, Dunja Knebl, Radosti

01. DUNJA KNEBL ‘33 BALADE’ (GEENGER RECORDS): Mračno, lijepo i emotivno

Najpoznatija hrvatska interpretatorica world music glazbe objavila je novi album. Trostruki s 33 balade. Odlučila je na jedno mjesto staviti balade koje je tijekom karijere pronašla i pjevala, što sama, što sa svojim suradnicima. Poznati hrvatski etnomuzikolog Vinko Žganec, zahvaljujući kojemu se Dunja i zaljubila u međimurske popijevke, još je davno zapisao da su ‘’balade pjesme o teškoj sudbini čovjekovoj, često s tragičnim ishodom’’. Tako su se na ovoj trostrukoj kompilaciji našle balade iz Međimurja, Podravine, Zagorja, Dalmacije, Slavonije i primorja, iz svih krajeva u kojima žive ljudi s teškim životnim sudbinama, često s tragičnim ishodom. Kako prije sto godina, tako i danas. Sve vrste balada skupljene su na jednom mjestu u interpretaciji Dunje Knebl. Bez ikakve sumnje ona je ovim albumom dokazala da je neupitna kraljica balada. Balade joj savršeno pristaju jer ona pazi na svaku otpjevanu riječ, svaki naglasak, svaki ton, svaki zarez… Njezine interpretacije pune su emocija, a njezin je glas kao glas odlučne žene u ranim 30-im godinama koja je čvrsto odlučila ispričati te tužne priče pune emocija. Pritom su ispričane/otpjevane uz minimalističke aranžmane i korištenje najrazličitijih instrumenata (indijski harmonij, melotron, vijetnamska frulica, gitare, frame, kalimbe…) čiji zvuk na momente tek tiho dopire iz pozadine. Mračno, lijepo i vrlo emotivno.

02. HEADONEAST ‘TU’ (AQUARIUS RECORDS): Fini filigranski zagrebački pop zvuk

Headoneast je na sceni već punih 12 godina. Zapravo još i više, uzme li se u obzir da je dinamo grupe Aleksandar Ljiljak počeo i prije toga, skladajući pjesme za grupu Yammat, nakon čega dolazi do poznatog razlaza. Tako 12 godina od debi albuma ‘’In Balance’’ i nemalog broja hitova koji su živjeli u radijskom eteru domaćih radiostanica, Headoneast ima novi album ‘’Tu’’. I to ‘’novi’’ je dosta upitan pojam uzme li se u obzir da je pola pjesama već završilo u eteru u proteklih par godina (‘’Ide ljubav’’ ‘’Mayska’’, ‘’Sve se vidi’’, ‘’Sad kada znam’’, ‘’Ljubi me’’, ‘’Drukčije’’, ‘’Ljetna pjesma’’, ‘’Jesen’’, ‘’Voljena’’), a napokon su se našle na nekom diskografskom izdanju. U svakom slučaju, Headoneast na novom albumu i dalje nudi svoje prepoznatljive pjesme, istančanih aranžmana i naglašenih nježnih vokalnih dionica, dvoglasnog pjevanja i optimističnog prizvuka punog vedrih tonova uz brižljivo stvaranje atmosfere u svakoj od devet pjesama. Jedan fini filigranski zagrebački pop zvuk zaraznih melodija, koji Headoneast stavlja u sam vrh urbane hrvatske pop scene.

03. RADOST! ‘U ZONI’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): U zoni vlastite kreativne ludosti

Grupa Radost! ima svojevrsni kultni status na nezavisnoj sceni u regiji. Sredinom nultih godina ovoga stoljeća, Radost! počinje stvarati pjesme i izdavati albume pa su tako stigli i do svog šestog izdanja. Pritom im i nije baš bilo previše stalo do diskografa, kritičara i medija, već prvenstveno do vlastite zabave i glazbe koja prija njima samima. Na njihovu sreću, broj ljudi koji su s njima dijelili glazbeno zadovoljstvo rastao je iz dana u dan. I to ne toliko kod kuće, koliko čak i više kod susjeda. Ukratko, Radost! je objavio novi album sa svojim pošalicama, odnosno pjesmama koje bi komotno mogle biti soundtrack za kabaret ‘’Život u Hrvatskoj 2017. godine’’. Frank Zappa susreće Ramba Amadeusa u Močvari prošle zime. Koliko apsurdno, toliko i istinito. Koliko bizarno, toliko i realno. Uz njihovu tradicionalno pristojnu svirku, Radost! je na novom albumu ugostila brojne glazbenike (Ivan Ščapec, Branimir Norac, Nina Romić, Zvonka Obajdin, Hrvoje Nikšić), dok posebno mjesto zauzima novinarka Ivana Dragičević u odlično koncipiranoj i jednako dobro izvedenoj pjesmi ‘’Vikipedija’’. Šašavo i dobro, intrigantno i pomaknuto, uz naglasak na tekstove koji odvajaju grupu Radost! od prosjeka domaće scene.