GLAZBENE RECENZIJE: Filip Pavić, Zvjezdan Ružić, Zoran Majstorović & Iva Bittová

Filip Pavić „Terra Incognita“ (Croatia Records): Odličan debi album

Iako su njegovi stariji i iskusniji kolege gitaristi Pavle Miljenović i Darko Misirača na svojim odličnim albumima objavljenim prošle godine pokazali kako zamišljaju jazz, mlad i, bez ikakve sumnje, vrlo nadaren Filip Pavić uskočio je među njih dvojicu želeći svoje zasluženo mjesto pod suncem. Sudeći prema njegovu debi albumu „Terra Incognita“ – pronašao ga je. Odličan nastupni album kojim se Pavić predstavlja kao vrhunski jazz gitarist, ali i ozbiljan skladatelj koji u prvi plan ne stavlja sebe, već skladbu u kojoj punopravnu ulogu imaju svi ostali članovi njegove prateće grupe. A nju čine maestro pijanist Matija Dedić, bubnjar Borko Rupena, kontrabasist Zvonimir Šestak i saksofonist Jaka Arh – vrhunski glazbenici koji su savršeno ispunili svoju zadaću u interpretaciji njegovih skladbi koje, pak, obaraju svojom ljepotom svojevrsnog smooth jazza u kombinaciji s kompleksnim jazz izrazom i aranžmanima karakterističnim za prekaljene i iskusne džezere. Nastala je odlična fuzija te jedne stare škole jazza i suvremenog pristupa zbog kojeg je ovaj album izuzetno svjež i podatan. Kako za ljubitelje jazza tako i za one koji s jazzom nisu na ti. Album sadrži osam autorskih kompozicija te obradu pjesme „Jutros mi je ruža procvjetala“ za solo akustičnu gitaru, u kojoj je Pavić pokazao koliko je zapravo dobar, talentiran i vješt gitarist. Debi album koji se sluša s najvećim užitkom.

Zvjezdan Ružić „Delightful F“ (vlastito online izdanje): Impresivno i predivno

Začudna je glazba koju stvara Zvjezdan Ružić, a još je impresivnije što sam istovremeno svira koncertni klavir i taj fantastičan instrument mellotron. Za neupućene, mellotron je instrument koji je nastao još 60-ih godina i svojevrsna je preteča samplera. Elektromehanički instrument koji putem tipki reproducira zvučne zapise s magnetofonskih vrpci, a popularizirali su ga Beatlesi zahvaljujući pjesmi “Strawberry Fields Forever”. Međutim, Ružić koristi mellotron u kombinaciji s koncertnim klavirom na vrlo inovativan i gotovo ekshibicionistički način, svirajući istovremeno oba instrumenta. Ma koliko to naizgled zvuči nevjerojatno, njegove skladbe doista su jedna posebna harmonija zvuka, melodija i vještine. Riječ je o njegovu velikom projektu „Pianotron“ koji je promovirao prošle godine nastupom u KD Vatroslava Lisinskog, kao i impresivnim nastupom na maksimirskom jezeru. Sam album snimljen je 15. i 16. srpnja 2019. godine u Lisinskom, u produkciji Filipa Vidovića koji je sjajnim producentskim poslom Ružićevu glazbu postavio stepenicu više. Doista impresivna klavirska odnosno pianotronska glazba koja u sebi kombinira klavirsku poetiku jednog Keitha Jarretta uz nesvakidašnju pratnju mellotrona koji zvuči kao orkestralna pratnja za koju je aranžmane napravio Henry Mancini. Impresivno i predivno!

Zoran Majstorović & Iva Bittová „Ethnicities“: Zavodljiva inspiracija trenutka

Zoran Majstorović jedan je od najpoznatijih hrvatskih jazz gitarista i instrumentalista, a s ponosom se može pohvaliti da uz gitaru svira i oud, saz, charango, pipu, tamburicu, cindru, mandolinu, ukulele i sitar. Tijekom karijere surađivao je s brojnim glazbenicima iz zemlje i inozemstva, zbog čega ga i u Hrvatskoj i u svijetu posebno cijene. Priliku za novu suradnju uočio je prilikom gostovanja vrlo cijenjene češke avangardne violinistice, pjevačice, skladateljice i glumice Ive Bittove, koja je nastupala prošle godine u sklopu riječkog festivala Porto Etno. Dvoje vrhunskih umjetnika i glazbenika vrlo lako nađu zajednički jezik pa je tako ovaj album nastao u samo jedno prijepodne, 16. rujna prošle godine na otoku Krku, gdje su se Majstorović i Bittova prepustili inspiraciji kroz improvizaciju. Ona svojim impresivnim glasom i violinom, a on vještim sviranjem ouda, saza, ukulelea i kore. Rezultat je njihova svojevrsna posveta tradicionalnoj glazbi sa svih strana svijeta, ali ipak s naglaskom na Bliski istok i Orijent. Na momente je album šizofren i kroz njihovu izvedbu pomaknut, a na momente nevjerojatno snažan i inspirativan. Uspjeli eksperiment dvoje umjetnika koji bi definitivno trebali nastaviti suradnju jer su očigledno vrlo kompatibilni i u stanju stvoriti glazbeno djelo bez ikakve posebne pripreme. Sjajno djelo nastalo kroz njihovu trenutnu inspiraciju iako više djeluje kao pomno promišljanje svake skladbe.