GLAZBENE RECENZIJE: Eyecontact, Elemental, Kurve

Eyecontact „Still Here“ (God Bless This Mess records): Odličan prljavi stoner rock

Eyecontact je stoner bend iz Lendave u Sloveniji koji se publici prvi put predstavio 2014. godine, svojim nastupnim albumom „Big Mean Machine“. Iako su na hrvatskoj stoner sceni prošli dosta nezapaženo, Eyecontact su već na prvom albumu dali do znanja da su u pitanju veliki ljubitelji, ali i dobri poznavatelji prljavog pustinjskog stoner groovea. Iz samo njima znanih razloga, za snimanje novog albuma čekali su punih šest godina, no čekanje se isplatilo. Jednako nabrijani kao i na prvom albumu, pa čak i malo više, s ujednačenim prljavim masnim zvukom gitara i odličnim rifovima tipičnima za svoj žanr ponudili su 11 novih prvoklasnih stoner rock pjesama. Istini za volju, pjevač pomalo odudara od tipičnog vokala za taj glazbeni stil te djeluje kao da je zalutao u taj bend. Unatoč sasvim pristojnom vokalu, bojom glasa djeluje nekako neprimjeren prljavom i žestokom, ali ne i teškom stoner rocku. Svejedno, Eyecontact sjajno valja pjesme svojstvene tom žanru na momente ispunjenom psihodelijom, a za pretpostaviti je da su uživo još bolji i žešći jer su u pitanju vrhunski muzičari. Mada, te iste žestine na albumu zbog vrlo pristojne produkcije ne nedostaje nimalo. Vrlo dobar album.

Elemental „Ilica“ (vlastito online izdanje): Očekivan album s neočekivanim pjesmama

Remi i momci iz Elementala ovaj su album kuhali posljednje dvije godine, u sasvim normalnim uvjetima u životu jedne rock grupe u Hrvatskoj. Međutim, kao i svima, dogodila im se pandemija covida-19, ali i potres u Zagrebu, pa je album umjesto klasične promocije doživio to da je stavljen na čekanje i objavljen nešto kasnije nego što je bend zamislio, i to isključivo putem interneta. Kao i mnogo puta do sada, kao glavnu su inspiraciju istaknuli Zagreb opravdavajući ime albuma („Ilica“) napomenom da je u pitanju zapravo glavna ulica nekog urbanog centra, u njihovom slučaju Ilica. Osam novih pjesama prilično se razlikuju jedna od druge i teško ih je svesti pod zajednički nazivnik. „Nešto glasno“ i „Hej sanjalice“ album su bile najavile, s tim da je „Hej sanjalice“ svojevrstan nastavak njihovog velikog hita „Goli i bosi“, u maniri poletne šansone ispunjene optimizmom i poetikom bliskoj jednoj Zaz. Nešto više su posegnuli za isticanjem elektronike, u nekoj vrsti dvoboja s akustičnim elementima, ali opet ne toliko naglašeno u svim pjesmama. Ukratko, vrlo dobar album s osam ne jednako kvalitetnih pjesama, od kojih će barem pola biti njihova nova serija hitova. Album je doista dobar podsjetnik na prošlo svršeno vrijeme.

Kurve „Jedna mladost jedan ep“ (Dostava zvuka): Eksperiment vrijedan pažnje

„Naše društvo se sve više okreće nekom pogledu unazad, što prepoznajemo kao socijalnu impotenciju, odustajanje i zapravo starenje nekog živog organizma. Isto vrijedi i za punk. Zato nas zanima da neprestano izmještamo način na koji mislimo o toj mjuzi koju radimo, o punku.“ Riječi su to članova mnogima dobro poznate zagrebačke punk grupe Kurve, koji su ovim EP-jem doista pomaknuli granice poimanja EP-j,a ali i punka, dajući do znanja da su spremni na sve, samo ne na stajanje na mjestu u očekivanju pljesni. Naime, ovaj EP sadrži jednu jedinu pjesmu, za punk standarde nevjerojatno dugih šest minuta. Dakako riječ je o pjesmi „Jedna mladost jedan ep“ i svojevrsnom eksperimentu jer pjesma zapravo sadrži nekoliko promjena tempa i dinamike, pretvarajući se povremeno u nešto dinamičniji stoner rock zvuk, ali uz još uvijek prepoznatljive gitarističke punk rifove. Pri tom tekstualno gotovo pa nadvisuje mnoge slične bendove sjajnim tekstom i savršenim refrenom za današnji život u Hrvatskoj: „Moja mladost je spustila svoje pištolje, po mene dolaze ljudi bez mašte, i svi koji ne mogu bolje.“ Neočekivano odličan EP i sjajna pjesma kao dokaz kakav bi punk trebao biti danas. Uzbudljiv, neočekivan i provokativan. Treba dodati da je pjesma snimljena uživo, što daje posebnu energiju koju je producentski odlično uobličio Mark Mrakovčić.