GLAZBENE RECENZIJE Edo Maajka, Kurve, The Basewalks

01. EDO MAAJKA ‘PUT U PLUS’ (DALLAS RECORDS): Malo remek-djelo velikog autora

Nakon albuma „Spomen ploča“ koji je 2010. objavljen kao svojevrsna kompilacija najvećih hitova Ede Maajke, ali u novim aranžmanima s bendom i brass sekcijom, bilo je jasno da je započelo novo poglavlje u karijeri Ede Maajke. Na tom albumu i s Damirom Avdićem u pjesmama „Tata, mama“ i „Ja odo krast“ pokazao je da mu sjajno leži uloga rock pjevača i repera kojeg prate nabrijani rock rifovi. Nakon tog albuma Edo se vratio sintetičkim ritmovima. Na svu sreću, želja za dobrim rock bendom koji zna potegnuti funky i zaružiti kao vrhunski rock bend, nije jenjavala. Tako je početkom ove godine okupio vrhunske glazbenike i stvorio najbolji album u karijeri. Svaka čast njegovu debitantskom albumu „Slušaj mater“ (2002.) i jednako dobrom nastavku „No sikiriki“ (2004.) kao i nasljednicima „Stig’o ćumur“ (2006.) te albumima „Balkansko a naše“ (2008.) i „Štrajk mozga“ (2012.), ali album „Put u plus“ malo je remek-djelo. Tekstualno je iznad svih dosadašnjih albuma i pjesama. Ironično i oštro, otvoreno i bolno. Samo on tako zna savršeno secirati i prikazati detalje stvarnosti u svega nekoliko stihova, ali koji vam dugo ostaju u sjećanju. Pritom svu snagu njegovih stihova pojačavaju žestoki gitaristički rifovi Yogija Lonicha, rasplesani funky bas Maria Rašića i klavirske dionice Tonija Starešinića. Edo Maajka ovim albumom uzdigao se iznad svega što je dosad radio i ponudio nam je novog sebe. Jedan od najboljih albuma objavljenih posljednjih deset godina u Hrvatskoj.

02. KURVE ‘NA OBALI SREĆE’ (DOSTAVA ZVUKA): Punk kakav je nekad bio

Iako se posljednji Mohikanci hrvatskog punka poput grupa Abergaz ili Šank!? iz petnih žila trude dokazati da punk nije mrtav, nudeći neoborivi dokaz toj tezi, punk je sve više relikt prošlosti. Sjećanje na sretne dane bunta i prkosa, kada se iskreno i glasno javno prkosilo. Svejedno, hrvatska punk scena svako toliko iznjedri neko novo dijete koje svojom energijom, prkosom i stavom pokaže što misli o društvu u kojem živi. Barem pred tom šakom pankera koji se još zanose idealima anarhije u zemlji u kojoj je anarhija drugo ime za društveno uređenje. Kurve su zagrebačka punk grupa koja već neko vrijeme egzistira na domaćoj sceni, osvjetljavajući obraz hrvatskom punku. Tako su stigli i do trećeg izdanja. EP grupe „Na obali sreće“ pršti pravom, neiskvarenom punk energijom s kraja 70-ih godina prošlog stoljeća, uz nezaobilazan utjecaj kalifornijskih idola The Offspring. Pet punokrvnih punk pjesama socijalno-društvene tematike i pregršt energije. Sve je tu na svom mjestu, iako zvuče kao da su ostali zarobljeni u prošlosti. Vrlo pristojan EP koji će razveseliti svakog pristojnog pankera.

03. THE BASEWALKS ‘HELLO’ (VLASTITO IZDANJE NA PLATFORMAMA ZA STREAMING): Odličan indie rock album u svjetskim okvirima

Zagrebačka grupa The Basewalks predstavila je glazbeni smjer svog kretanja na prethodnom albumu „Balconism“ 2015. godine. Već tada je bilo jasno da Luka Belani i Marko Levanić uz pomoć tada pridruženog bubnjara Tina Ostreša pažljivo promišljaju glazbu koju stvaraju, referirajući se na aktualne indie pop rock trendove u svijetu. Međutim, tada nisu imali Ivanu Starčević. Glumicu koja sjajno pjeva, iako nije ostvarila zapažen uspjeh 2015. godine, tada još kao Ivana Rushaidat, sa svojim pratećim bendom Rakete. Svejedno, sudbine radi ili zbog istih pogleda na glazbu, Ivana je postala članica grupe The Basewalks i kemija je eksplodirala u fenomenalan album „Hello“. Gotovo sve pjesme su izuzetno pažljivo vokalno izbalansirane i glasovi Ivane i Luke Belanija savršeno pašu. Na momente čak podsjećaju na najbolje vokalne momente grupe B52’s, izvlačeći najbolje od indie scene 80-ih. Kompleksnim aranžmanima bogate pjesme ispunjene sjetnim klavirskim dionicama daju dimenziju više ovom albumu koji je radiofoničan, pitak i šarmantan. Suvremeni indie rock napravljen sa stilom koji na momente poziva na veseli ples, ali i na povlačenje u četiri kuta vlastite sobe. Bez sumnje jedna od boljih domaćih ploča objavljenih 2018. u Hrvatskoj, ali i u svjetskoj konkurenciji.