Razni izvođači „Eddy Ramich Presents Croatian Blue“ (BBE Music): Odličan vodič kroz aktualnu house jazzy scenu
Podnaslov „A Selection of contemporary jazz-influenced electronic music from Croatia“ ujedno je najbolji opis te izuzetno zanimljive kompilacije koju je sastavio dugogodišnji producent i DJ Eddy Ramich, koji posljednjih godina živi i stvara u Berlinu. Nastao je idealan audio-vodič za sve koji žele znati kako zvuči suvremena hrvatska elektronička scena čiji skladatelji koketiraju s jazzom. Ramich je probrao što misli da je najbolje od hrvatske elektroničke glazbe, uz opravdano subjektivno navijanje za jazz-influenced skladbe kakvima je i sam naginjao veći dio svoje karijere i promovirao ih kroz suvremenu klupsku house scenu. Stoga ne čudi što album otvara skladba grupe Chui, a slijede Koolade, Jan Kinčl, Homeboy, Ilija Rudman, Disrupt Project, Laseech, Ante Matas, Janko Novoselić i autor kompilacije Eddy Ramich. Kompilaciju je objavila vrlo utjecajna britanska diskografska kuća BBE Music, što je svakako mnogim autorima odlična promocija. Iako dobar dio njih već ima ostvarenu respektabilnu inozemnu karijeru, ovo je još jedan vrlo važan korak u njihovoj globalnoj vidljivosti, ali i odlična pozivnica brojnim zainteresiranim gostima koji dolaze u Hrvatsku i žele čuti kako zvuči suvremena hrvatska elektronička glazba koja koketira s jazzom, prija ušima i svojim plesnim ritmovima savršeno odgovara dobrom ljetnom provodu. Teško je među tih deset skladbi pohvaliti jednu ili pokuditi drugu, jer Ramich je selekciju tako fino složio da ni u jednom trenutku ne pada niti se posebno uzdiže, nego postiže jednu ujednačenu kvalitetu koja ne zaostaje za globalnom suvremenom klupskom jazz-influenced house scenom. Kompilacija za svaku preporuku.
Razni izvođači „Instrumentalna konstrukcija“ (Spona Music): Neujednačena kvaliteta raznih izvođača
Diskografska kuća Spona Music upustila se u avanturu slaganja kompilacije instrumentalnih skladbi svojih izvođača, uz pokojeg gostujućeg glazbenika koji za njih još nije objavljivao. Tko zna zašto takav napor uzme li se u obzir da se instrumentalnu glazbu u Hrvatskoj tretira otprilike kao i trash metal – kao da i ne postoji. Čak i unatoč činjenici da postoje doista vrhunski skladatelji instrumentalne glazbe, kao i jednako tako odlični instrumentalni albumi. Misija Spone bila je i utoliko teža što oni kroz svoj katalog često pokrivaju blues i rock izvođače pa i ova kompilacija više naginje tim glazbenim žanrovima. Uglavnom, dobili smo rijetku priliku da na jednom mjestu čujemo skladatelje blues rock instrumentala. Da ne bi bilo zabune, među 12 izvođača koji su zastupljeni s po jednom skladbom, na ovom albumu ima i onih kojima su pri srcu americana, country, swamp blues itd. Međutim, za razliku od kompilacije elektroničke glazbe „Croatian Blue“ koja je kvalitetom odlično ujednačena, „Instrumentalne konstrukcije“ naglašeno su neujednačene. Tako se tu, s jedne strane, mogu čuti prenemaganja soliranjem na gitarama, terasa groove ili dosadne i nimalo inventivne rock’n’roll dionice, a s druge strane aranžerski odlično kombinirane tambure s rock rifovima ili fino nijansirana upotreba elektronike kod Slyja Tiberiusa i Roya Beatieja. Nije poznato tko su dotični glazbenici, ali njihova skladba „T1“ otvara album i ujedno je najbolja na kompilaciji. U svakom slučaju, riječ je o zanimljivom ali, nažalost, nedovoljno kvalitetom ujednačenom uratku koji nudi vrlo pristojan uvid u kreativni opus glazbenika koji objavljuju pod okriljem diskografske kuće Spona Music.
Komentari