GLAZBENE RECENZIJE: Dodger Artfool, She Brought Me Gasoline, Kevlar Bikini

Dodger Artfool „U sredini“ (vlastito izdanje): Potencijal iz sjene

Dominik Markovinović je glazbenik koji je pod imenom Dodger Artfool odlučio predstaviti svoju kreativnost. EP je sniman u njegovu rodnom Varaždinu, uz pomoć nekolicine suradnika, dok je Markovinović sam odsvirao klavijature, gitaru i otpjevao svih pet pjesama. Predstavio se kao kantautor koji naglasak stavlja na tekstove i pjesnik koji ima puno toga reći. Nažalost, glazbeni dio je prilično nemaštovit. Osnovnu melodijsku podlogu klavijatura i gitare prati plačljiv i loš zvuk violine, dok on svojim vrlo ugodnim vokalom pjeva odnosno priča svakodnevne priče. Skladateljski i aranžerski blijedo i ne baš privlačno iako se ispod površine nazire da bi jednoga dana od tih pjesama nešto moglo i biti. Markovinovićev glazbeni izraz, kao i sama poetika, najbliži su pjesmama Aljoše Šerića, ali daleko ispod njegova nivoa. Svejedno, Dodger Artfool usudio se iskoračiti i nije zato pogriješio. S vremenom će i sami spoznati svoje slabe strane, izbrusiti vještine i predstaviti se u boljem svjetlu. Zasad se to samo nazire u sjeni postojećih pjesama.

She Brought Me Gasoline „On values and trash“ (Go Country Records): Odličan hrvatski swamp blues bluegrass album

Ima već nekoliko godina kako četvorka koju predvodi Kristijan Kevešević – Kriket razveseljava ljubitelje spomenutih glazbenih žanrova. Njegov odličan, napola promukao glas zapravo dominira pjesmama koje su nastale na temeljima bluegrassa u kombinaciji sa swamp bluesom i glazbom cajuna, odlično se sljubio s bendžo gitarom, basom i bubnjevima odnosno cajon kutijom/bubnjevima, dok cjelokupnom dojmu pripomaže i odličan izgovor američkog engleskog, s nedefiniranim ali primjetnim naglaskom. Ukratko, vokalno za svaku pohvalu. Za pohvalu je i odmak od engleskog jezika s pjesmom „Sve te kilometre“, sjajne atmosfere i ponešto drugačijeg zvuka, ali još uvijek prepoznatljive i u njihovu stilu. Pjesme su sve redom ispunjene odličnom atmosferom i sirovim produkcijskim zvukom, što pojačava dojam glazbenog žanra u kojem su se sjajno snašli. Doista odlična kombinacija bluegrassa, swamp roots bluesa i americane, uz neizostavni utjecaj glazbe cajuna. Da nije riječ o slučajnom uspjehu, govori i podatak da je njihov prvi EP pohvalio britanski glazbeni portal Maximum Volume Music te ih tom prigodom proglasio bendom dana. Njihov prvi dugosvirajući album „On values and trash“ objavila je talijanska diskografska kuća Go Country Records pa je vjerojatno da će prije biti primijećeni i hvaljeni izvan granica Hrvatske, a s obzirom na kvalitetu, ni koncerata im neće manjkati. Odličan album za ljubitelje ovog žanra.

Kevlar Bikini „OPT-OUTism“ (Geenger Records): Odličan nastavak karijere

Zagrebačka rock grupa Kevlar Bikini dogurala je do svog četvrtog albuma. Iako su se na početku karijere predstavili jedinstvenim metal rockabilly noise rockom s odličnim frontmanom, već na prošlom albumu pjevača više nije bilo i odustali su od tog smjera. Krenuli su putem čistokrvne noise rock muzike i zahvaljujući tom zaokretu dobili zavidnu podršku publike i nekih glazbenih kritičara. Na novom albumu je deset novih pjesama, od kojih su neke zapravo svojevrsni derivat nekih ranih pjesama, ali u novim aranžmanima. Vrlo kvalitetan pjevač, iako ne tako impresivan kao prošli, i gitarist odlično vodi bend, namećući svoj luđački ritam. Kako teškim i žestokim rifovima, tako i svojim vokalom. Novi album vrlo je ugodno iznenađenje i očiti primjer da su od prethodnog albuma temeljito poradili na svom muzičkom izrazu te ga uobličili i vrhunski isporučili publici. Gotovo da se ne može pronaći zamjerka.