GLAZBENE RECENZIJE Diyala, Peglica i komandos, Eto

01: Diyala ‘World Raw 3’ (Jabba Ton Records): Hrabro, beskompromisno i kreativno

Malo je u Hrvatskoj hrabrih glazbenika koji se usude snimiti album iz vlastitog gušta uvjereni u to da ono što stvaraju vrijedi, ne mareći za trendove. Zahvaljujući malom broju tih glazbenika svjedoci smo pomicanja glazbenih granica i nastanka djela koja zaslužuju globalnu reputaciju i iskreno poštovanje. Jedna od takvih glazbenica je varaždinska reperica Diyala Katanec (nekada Obeid) koja je ovih dana objavila treći studijski album ‘’World Raw 3’’. Predivno mračno ostvarenje ispunjeno je beatovima koji se kotrljaju ispod njezina savršenog repa i tvore nevjerojatnu glazbenu priču smještenu između grimea, trapa i dubstepa, nudeći eksperimentalni hip hop kakav se rijetko može čudi na svjetskoj sceni. Osim Diyale koja nakon ovog albuma zaslužuje status svjetske zvijezde, treba odati priznanje i autoru beatova i glazbe Andriji Krivokapiću, poznatim kao Masturbeator. Hrvatska, ali i svjetska elektronička scena ovim albumom postala je bogatija i sadržajnija zbog kreativnog iskoraka, a Diyala je zakoračila na svjetsku scenu hrabro i beskompromisno. Još jedan domaći album koji ulazi u konkurenciju za album 2017.

02. Peglica i komandos ‘Sjeti se rokenrola, govorio je’ (vlastito izdanje na bandcampu): Dosadno prisjećanje na hard rock prošlost

Nakon što su početkom ove godine objavili prvi studijski album ‘’Kefter Gatha’’, momci iz benda požurili su i ovih dana predstavili i prvi live album snimljen u svibnju u klubu KSET, na promociji debitantskog albuma. Nema sumnje da će njihovi prijatelji biti oduševljeni. Kao i na studijskom izdanju, ovi mladi rokeri pokazali su se kao vrsni instrumentalisti i skladatelji koji se referiraju na rock zvuk 60-ih i 70-ih godina, s naglaskom na nekadašnju jugoslavensku rock scenu. Usprkos vrlo kvalitetnoj snimci i sjajnoj svirci, riječ je o prilično dosadnom ostvarenju na kojem su gotovo u cijelosti preuzeli svu izražajnost i poetiku hard rock scene s ovih prostora, od grupe Smak, preko YU grupe pa do Atomskog skloništa. Pritom njihova osobnog pečata ima vrlo malo, iako im se mora priznati određena doza kreativnosti. Peglica i komandos pridružili su se svojom pojavom grupi Otrovna Kristina s istim ciljem evociranja hard rock prošlosti koja je nekada obitavala u ovim krajevima, ali Otrovna Kristina ipak je upečatljivija. Za live album odlično, ali svejedno dosadno.

03. Eto ‘Igre čuda u zemlji bluda’ (Juda Records): Slabašno ostvarenje

Splitska grupa Eto pojavila se na sceni prije nekoliko godina i ubrzo objavila ne baš zanimljiv debi album ‘’Mačak u prizmama’’. Unatoč relativno uspješnom ulasku na scenu (finale Demofesta, polufinale HGF-a…), grupa je svejedno ostala u sjeni. Očito puni ideja, ovih dana odlučili su izbaciti EP s pet novih pjesama, ali ne kao ‘’uključeni’’ bend, nego akustični. Tople i simpatične pjesmice namijenjene su za neko dobro raspoloženo društvo, tako su i snimljene, a tako i zvuče. Nepretenciozno i dopadljivo, ali bez većeg glazbenog i kreativnog dosega. U njima čuči talent i naziru se ideje, ali ipak je riječ o slabašnom ostvarenju koje će ponajprije obradovati njihove prijatelje, bližnje i širu obitelj.