GLAZBENE RECENZIJE: Delapse, Kensington Lima

Delapse „MBZLive“ (Dostava zvuka): Odlično suvremeno glazbeno-umjetničko djelo

Projekt Leonarda Klaića – Delapse – jedno je do najugodnijih iznenađenja hrvatske elektroničke scene koje se pojavilo posljednjih godina, točnije, krajem 2020. Kao potvrda te činjenice, ni godinu dana kasnije Klaić je bio pozvan svoj projekt realizirati uživo, i to u sklopu međunarodno ugledne manifestacije Muzički Biennale Zagreb. Rezultat tog nastupa, snimak uživo, objavljen je na ovom albumu. Klaić je prije tog projekta mnogima zapeo za uho kao vrhunski producent prvaka hrvatske stoner rock scene kao što su Muscle Tribe Of Danger And Excellence, She Loves Pablo, Killed A Fox, ali i kao vrhunski bubnjar i aranžer koji je često surađivao s Domagojem Šimekom. Stoga je iznenađenje bilo prilično veliko kada je objavio prvi samostalni album koji je u cijelosti ispunjen elektroničkim zvukovima bliskim industrialu, ali sa snagom stoner rocka i specifičnim autorskim potpisom izuzetno zrelog autora kojemu su aranžmani najvažniji dio skladanja. I dok je studijski album „Omens“ nudio opeglanu ali vrlo kvalitetnu zvučnu sliku njegove kreativnosti, „MBZ Live“ ga je predstavio kao autora koji je promišljeno i odlično sve te svoje ideje sproveo u djelo i predstavio ih uživo tako da su studijske snimke prenesene uz još veću snagu i dojam. Dakako, Klaić je album sam producirao, miksao i masterirao. Kao i na albumu, na koncertu su gostovali pjevači Chris Ian i Domagoj Šimek, ali, nažalost, bez Mary May koja bi svojim vokalom dodatno poboljšala dojam. Svejedno, vrlo upitna izvedba takve glazbe uživo, u njegovim minimalno promijenjenim aranžmanima pokazala se kao pun pogodak i dodala izvedbi jednu dimenziju više. Nastalo je pravo glazbeno umjetničko djelo koje je s pravom premijerno prikazano i izvedeno uživo u sklopu MBZ-a, dajući pritom veliki kompliment Delapseu. Moramo pohvaliti i MBZ odnosno njegovu umjetničku ravnateljicu Margaretu Ferek Petrić, koja je Bijenalu dala i te kako potreban suvremeni štih. Iznenađujuće dobar live album i pravodoban vjetar u leđa sjajnom glazbeniku i autoru da nastavi s projektom Delapse.

Kensington Lima „Southbound“ (vlastito online izdanje): Grandiozan album vrhunskog skladatelja

Ima tih nekih glazbenika koji ne mogu mirovati, već non-stop sviraju i komponiraju. Jedan od takvih je i Josip Radić koji svira u grupama Valentino Bošković, Buđenje, Beatles Revival Band, Pavel te povremeno sklada glazbu za druge, a surađuje i s Nenom Belanom. Uz sve nabrojeno, Radić ima svoju grupu Kensington Lima s kojom je nedavno objavio i drugi album. Važni drugi album koji kazuje je li prvi slučajno ispao dobro ili su u pitanju talentirani glazbenici koji znaju što rade. U slučaju Josipa Radića to je, doduše, potpuno suvišno pitanje. Drugi album njegove matične grupe najavljivan je tijekom godina kroz brojne singlove koje je malo pomalo predstavljao putem društvenih mreža pa je možda izostalo iznenađenje drugog albuma. Svejedno, „Southbound“ je album kojeg se ne bi posramili ni najveći od najvećih sa svjetske glazbene scene, jer Radić je upravo od svih njih učio i položio gradivo s odličnim. U njegovim se pjesmama prepoznaje specifičan vrhunski rukopis melodioznog popa kakav stvara Paul McCartney, kao i glazbena poetika američke country rock scene sedamdesetih. Za razliku od prethodnog albuma, drugi je znatno više obojen americanom i nekom neobičnom vedrinom, ali i daleko kompleksnijim skladateljskim i aranžerskim zahvatima. Poput orkestralnih aranžmana u pjesmi „Tomorrow“ koje potpisuje Dalibor Grubačević uz pomoć Kensington High Street Orchestra ili deset minuta duge pjesme „Fading Sun“ koja zatvara album i od ostatka pjesama odskače svojom psihodelijom i jedinstvenom posvetom sedamdesetima. U njoj gostuje i Toni Starešinić koji je svojim solo dionicama podigao već ionako kompleksnu Radićevu skladbu na još višu razinu. Gotovo svaka od 11 pjesama ima svoju neku grandioznost kakva se gotovo uopće ne može čuti na hrvatskoj pop i rock sceni. Album je vrijedan svačije pažnje, a Josipa Radića predstavlja kao jednog od trenutno najboljih skladatelja popularne glazbe u Hrvatskoj i ne bi bilo neobično da se pjesme Kensington Lime zavrte i izvan granica Hrvatske.