GLAZBENE RECENZIJE Damir Imamović Sevdah Takht, Mamut, Mayales

01. DAMIR IMAMOVIĆ SEVDAH TAKHT ‘DVOJKA’ (GLITTERBEAT RECORDS): Remek-djelo novog sevdaha

Nakon što je 2012. godine predstavio svoj novi glazbeni projekt Sevdah Takht, bilo je jasno da je jedan od najvažnijih istraživača i njegovatelja sevdaha na Balkanu Damir Imamović krenuo novim putem predstavljajući novo viđenje sevdaha. I dok je na prvom albumu načeo svoje vizije i pokazao obrise ideja i skladateljskih promišljanja, na drugom albumu slika je kristalno jasna. Osim što im se u dosadašnjoj postavi uz gitaru, bas i udaraljke pridružila violinistica Ivana Đurić, dodajući zvuku novu dimenziju izvornog sevdaha, Imamović kao da je dobio krila i razmahao se aranžmanima i svojim vokalnim bravurama, briljirajući kao skladatelj i kao pjevač, uz savršenu pratnju vrhunskih glazbenika. Naziv albuma ‘’Dvojka’’ osim što predstavlja drugo izdanje Sevdah Takhta, označava i dvočetvrtinski ritam koji se više koristio u sevdahu 50-ih i 60-ih godina prošlog stoljeća koje se naziva i njegovim zlatnim dobom. Album je vrhunski producirao Chris Eckman, glazbenik, producent i vlasnik diskografske kuće Glitterbeat Records koji je očito shvatio da je riječ o relevantnoj world music grupi pred kojom je svjetska karijera, a sevdah nedovoljno prepoznat dragulj globalne glazbene baštine. Vrhunsko djelo.

02. MAMUT ‘FREAK SHOW’ (VLASTITO IZDANJE): Novi riječki rokeri

Mamut je novi riječki bend koji čine pjevač i gitarist Ivo Jurčić, basistica Mihaela Rožmarić i bubnjar David Bastijančić, eksplozivna trojka s iznenađujuće kvalitetnim materijalom. Četiri pjesme iz kojih izviru gitaristički rifovi Korna i Nirvane i snaga kakve se ne bi posramio ijedan metal bend koji drži do sebe, iako Mamut to zapravo i nije. Snaga metala i alternativni rock izraz s tekstovima na hrvatskom sjajno pašu s njihovim glazbenim izrazom. Ali ovaj EP ima i svojih mana. Produkcija bi mogla biti bolja, a pjevač bi trebao biti žešći i opušteniji, iako njegova boja glasa i pjevanje odlično odgovaraju ukupnom dojmu. Njegova vidljiva suzdržanost vjerojatno nestaje na koncertima, ali valja je popraviti na snimkama. Zanimljivo je to da su obradili i pjesmu ‘’Pripazi na ljude’’ beogradske grupe Repetitor. Nastavi li ovim putem, Mamut bi uskoro mogao postati vrlo tražena i hvaljena nova riječka rock atrakcija. Vrlo ugodno iznenađenje.

03. MAYALES ‘SIMBOL ZA SUNCE’ (AQUARIUS RECORDS): Predivan album

Prethodnim albumom ‘’2’’ grupa Mayales pomaknula je granice domaćeg popa i pokazala koliko je divno kada netko stvara lijepu glazbu, ne obazirući se na aktualne trendove na domaćim top listama, istovremeno se trudeći stvoriti izvrsne pjesme. Unatoč slabom uspjehu na top listama i osrednjeg uspjeha u iskvarenom hrvatskom eteru, posljednji album grupe Mayales jedan je od najljepših albuma hrvatske pop glazbe posljednjih 25 godina. Otada je prošlo punih pet godina, a Mayales je zadržao status osobenjaka domaće scene. Novi album ‘’Simbol za sunce’’ nastavlja se na prethodni album i još je osobniji i posebniji te će teško pronaći mjesto u hrvatskom eteru jer priziva neko prošlo svršeno vrijeme, nudeći predivne pjesme koje se oslanjaju na pop psihodeliju Beatlesa i glazbeni izraz 60-ih i 70-ih, uz glazbenu poetiku francuske grupe Air. Petar Beluhan i Vlado Mirčeta okupili su sjajne glazbenike (L. Geček, E. Grubišić, R. Nikolić, J. Ferina, P. Miholjević) i snimili album vrijedan divljenja. Nema na njemu pogrešnih poteza ni razloga za prigovor. On će jednostavno, kao malo koji domaći album, sam pronaći put do svoje publike koja voli čuti dobre pjesme jer eter hrvatskih radijskih stanica nikada nije bio otvoren za kreativne hrvatske glazbenike/autore koji ne razmišljaju u okvirima mainstreama, nego stvaraju lijepe pjesme kao što to radi kreativan tim ekipe Mayalesa. Predivan album ispunjen pjesmama koje izmamljuju osmijeh kvalitetom i skladateljskom zrelošću, kombinirajući sve ono najljepše iz pop glazbe kada je ona značila puno više nego danas.