GLAZBENE RECENZIJE: Cortex Thrill, ‘Femme Nouvelle’

Cortex Thrill „3.0“ (Bonzai Progressive): 30 godina techno stvaralaštva

Kada se početkom devedesetih techno pojavio na svjetskoj glazbenoj sceni, dvojica tinejdžera Ivo T Montina i Sven Gleđa zaljubila su se na prvo slušanje. Za razliku od brojnih ljubitelja sintetičkih zvukova koji su se kroz ples prepustili novom glazbenom trendu, njih dvojica odlučila su stvoriti vlastiti techno zvuk. Trideset godina kasnije, pojačani u međuvremenu Robertom Grizilom, još uvijek su prisutni na elektroničkoj sceni, a iza njih je više od 50 objavljenih vinilnih i digitalnih izdanja za brojne diskografske kuće, kao i nastupi na najpoznatijim svjetskim festivalima elektroničke glazbe kao što su Loveparade, Vibe, Fantastica, Unite-Parade itd.. Cortex Thrill je odlučio obilježiti 30 godina postojanja albumom simbolički nazvanim „3.0“. Devet novih pjesama s novog albuma upravo su dokaz da su svih tih 30 godina bili duboko uronjeni u techno zvuk jer njihov glazbeni izraz nimalo ne zaostaje za svjetskim poznatim istomišljenicima s elektroničke scene. Nema sumnje u to da se njihova tvrdoglava strast proizvodnje sintetičkih zvukova isplatila jer je novi album objavila belgijska diskografska kuća Bonzai Progresive specijalizirana za techno, trance, hard trance, Goa trance, rave i hardcore glazbu, a čija je glavna podružnica Bonzai Records objavila i njihov prvi singl „Intro“ još davne 1994. godine. Među devet skladbi na albumu su i remiks skladbe „Singularity“ koju potpisuje DJ Fire i remiks skladbe „Eternia“ Pavlina Petrova, a tu su i „Quantum Pulse“ u verziji N-Tera, kao i nove verzije njihovih najstarijih singlova „Deep Infinity“ i „Innerspace“. Međutim, iako je kvalitetna neupitna, oko originalnosti i prepoznatljivog zvuka dalo bi se diskutirati. Sve zajedno pruža odličan uvid u kreativnost ekipe iz Cortex Thrilla i lagani povratak u devedesete kada se techno tek rađao. Elektronički suvremeno, a istovremeno s pripadajućim štihom nostalgije kroz sad već vintage zvuk ranog techna. Topla preporuka svim raverima.

„Femme Nouvelle Vol. 2“ (Aquarius Records): Dobar uvid u osrednju ponudu

Kad se 2019. godine pojavila kompilacija nazvana „Femme Nouvelle“ s ciljem promicanja ženskog kantautorstva, bilo je jasno da počiva na odličnoj ideji te je inicijativa zaživjela na pravi način. Otprilike godinu dana kasnije Aquarius Records je odlučio nastaviti realizaciju odlične ideje pa je tako ovih dana objavljena i kompilacija „Femme Nouvelle Vol. 2“. Inicijativa vrijedna pažnje. Na novom izdanju tako su se našle: Nika Turković, Anja Papa, Ida Prester, Barbara Munjas, Billie Joan, Ivana Starčević, Nina Bajsić i Playground Hustle (Ivona Eterović i Magdalena (Megi) Slović). To bi svakako trebalo pružiti dobar uvid u aktualnu žensku kantautorsku scenu, no tu dolazimo do materijala za raspravu. U pitanju je devet pjesama koje nisu sve djela tih devet žena, već njihove suradnje s brojnim glazbenicima. Svakako treba izdvojiti Barbaru Munjas, Billie Joan i Playground Hustle jer Ivana Starčević je imala veliku pomoć Vlade Mirčete, Anja Papa druge polovice Pocket Palme Luke Vidovića, a Ida Prester zasigurno druge polovice svoga aktualnog solo projekta u kojem nastupa pod vlastitim imenom. Kvaliteta svih devet pjesama prilično je neujednačena, a kompilacija ipak više daje uvid ženske vokale, a manje autorski izraz. Album otvara Ivana Starčević s pjesmom „Zvijezda“ koja je uvjerljivo i najveći hit na albumu, ali i pokazuje koliko rad s probranom i provjerenom ekipom glazbenika znači za stvaranje dobre pjesme. Kantautorica Billie Joan tradicionalno je dobra i dosljedna svom akustičnom vokalnom izrazu, dok Ida Prester s pjesmom „Luda“ donekle kvari dojam albuma jer niti zapravo spada u ovu ekipu niti je pjesma nešto kvalitetna. Naprotiv, dosadna je i nemaštovita. Slijedi Pocket Palma s naslovnom pjesmom „Femme Nouvelle“ u kojoj se nije predstavila svojim karakterističnim zvukom, već nekom dosadnom elektro-akustičnom tvorevinom koja još više tjera na odustajanje od slušanja albuma. Slijedi sve bolja Nika Turković s jako dobrom pjesmom „Raj“, izuzetne emocije i suvremenog klupskog zvuka, te uvijek dobra i glazbeno radikalna Barbara Munjas kojoj bi ova kompilacija napokon mogla pomoći u privlačenju veće pažnje svom talentu. Nakon Barbare je pomalo blijeda kantautorica Nina Bajsić, da bi album zatvorio tandem Playground Hustle odnosno Ivona Eterović i Magdalena Slović, koje sa svojim trapom zvuče kao da su se slučajno našle na ovoj kompilaciji, dajući ipak do znanja da ima mjesta i za inovativne, progresivne glazbenice koje se ne ravnaju prema glazbi 20. stoljeća. „Femme Nouvelle Vol. 2“ zanimljiva je kompilacija iako vrlo neujednačene kvalitete, ali i realno dobar prozor u svijet hrvatske ženske glazbene kreativnosti.

Komentiraj