01. COCKBLOCKERS ‘FREE YOUR MIND’ (METROPOLIS MUSIC): Vrhunski bend s očajnim vokalom

Cockblockers su navodno nova velika nada srpske blues rock scene. Osim što su nastupali na mnogim festivalima posljednjih šest godina, objavili su jedan EP i live album ‘’Waiting for the Train’’, da bi ovih dana objavili debi album ‘’Free Your Mind’’. Ovu kragujevačku trojku predvodi autor pjesama, pjevač i gitarist Nenad Todorović. Riječ je o prvorazrednom blues rock bendu s odličnim autorskim pjesmama. Sjajni aranžmani uklopljeni su u standardne blues rock temelje, uz odličan dodatak rhythm’n’bluesa i funka. Todorović je vrhunski gitarist i sjajan autor, ali vrlo loše pjeva. Gotovo da nema pjesme u kojoj ne falša i teško je povjerovati da mu baš to nitko nije rekao. Dobar producent iz ovog materijala mogao bi napraviti respektabilni album. Riječ je o sjajnom autoru i odličnom bendu kojemu ‘’samo’’ nedostaje vrhunski vokal i svijet je njihov. Vrhunski blues rock album s očajnim vokalom.

02. KOZMODRUM ‘GRAVITY’ (ZONA MUZIKA/PDV RECORDS): Gravitiranje vrhunskom djelu

Janko Novoselić godinama je na glasu kao jedan od najboljih hrvatskih bubnjara. Osim što je vrhunski bubnjar, Novoselić je i vrhunski autor, multiinstrumentalist i aranžer čijoj inovativnosti se možemo nakloniti. Njegov autorski projekt Kozmodrum stigao je do drugog albuma ‘’Gravity’’, na kojem je nastavio s novim glazbenim žanrom koji je imenovao organic dance music. Novoselić je house i elektronsku glazbu spojio s jazzom i ambijentalnom glazbom, nudeći autorski izraz. Iako naizgled eksperimentalan album, ‘’Gravity’’ je zapravo izuzetno pitko ostvarenje sa skladbama ispunjenim jakim emocijama i fenomenalnim solističkim dionicama, bez obzira na to o kojem se instrumentu radi. Novoseliću je važna atmosfera koju postiže fuzijom više glazbenih žanrova u jedinstvenu cjelinu. Iako je odsvirao gotovo sve dionice na albumu, riječ je o peteročlanom bendu s povremenim gostujućim glazbenicima, poput pjevača Marija Huljeva čije gostovanje u pjesmi ‘’Whisper’’ nudi radiofoničnu verziju Kozmodruma stanicama koje će prepoznati vrhunsku kvalitetu i ponuditi je svojim slušateljima. Ne bi bilo ništa čudno da ‘’Gravity’’ prvo zaživi širom svijeta, a tek potom ga glazbeni urednici počnu emitirati u Hrvatskoj.

03. SEINE ‘SNO SNA’ (MOONLEE RECORDS): (Ne)očekivano iznenađenje

Nakon dvaju albuma grupe Vlasta Popić, bilo je jasno da treba nastaviti pratiti lik i djelo dinama grupe Ivana Ščapeca. Mnogi još tuguju za Vlastom Popić, a naročito za njihovim drugim albumom ‘’Kvadrat’’. Ščapec je nakon epizode s Vlastom ipak odlučio reaktivirati jednu svoju staru ideju nazvanu Seine. U toj ideji priključili su mu se Dimitrije Petrović (bubnjevi) iz grupe Radost (koji je u Seinu potpisan kao Dimitrije Mekotanović) i Boško Mijušković (bas) iz grupe Straight Mickey and the Boyz. Riječ je o dobitnoj kombinaciji i jednom od boljih ovogodišnjih albuma objavljenih u regiji. Dokaz kvalitete, uvježbanosti i sviračkog umijeća grupe je i podatak da su 2016. pobijedili na prestižnom Demofestu u Banjaluci. Album je prekrasno putovanje iščašenim rifovima, neuobičajenim aranžmanima i sjajnom emotivnom podlogom, kroz tekstove i specifičan glas Ivana Ščapeca koje će mnoge podsjetiti na onaj Olivera Nektarijevića iz beogradske grupe Kanda, Kodža i Nebojša. ‘’Sno sna’’ svojom iščašenošću pomalo podsjeća na album ‘’Časna lubanjska’’ Ivane Picek, iako je riječ o klasičnom rock bendu s drugačijim pristupom pjesmama i aranžmanima koji odskaču od prosjeka. Neke njihove pjesme su mala remek-djela i zaslužuju globalnu popularnost.