GLAZBENE RECENZIJE Borghesia, Kensington Lima, Ivan Grobenski

01. BORGHESIA ‘PROTI KAPITULACIJE’ (MOONLEE RECORDS): Nadahnuti slovenskim pjesnikom

Nakon studijskog albuma “And Man Created God” 2014. s kojim su se pokušali vratiti na stare staze slave te prilično nezapaženog live izdanja “Better Live Then Dead” 2016., snimljenog na nastupima u Kinu Šiška u Ljubljani i zagrebačkoj Močvari, Borghesia je ovih dana izbacila novi studijski album “Proti kapitulacije”. Oduševljena stihovima slovenskog pjesnika Srečka Kosovela (1904. – 1926.) ekipa iz Borghesije, koju još uvijek predvodi tandem Aldo Ivančić – Dario Seraval, uglazbila je njegove pjesme. Njih 12. Da je riječ o novom bendu nekog drugog imena, bez povijesti kakvu ima Borghesia, ovaj album bio bi zanimljivo glazbeno ostvarenje. Nije to već odavno Borghesia kakvu smo voljeli 80-ih, kada su bili jedno od značajnijih imena europske industrial i elektroničke glazbene scene. Ali na momente neke pjesme poput “Ljubljana spi”, “Razočaranje” ili “Jaz protestiram” podsjećaju na rane radove Borghesije i njihov karakterističan zvuk i ritam. Ostatak albuma ispunjen je glazbenim impresijama na slovenskog pjesnika čije pjesme doista zvuče kao pjesme buntovnika, kreativnog pankera 21. stoljeća. Zanimljivo ostvarenje ispunjeno mračnim industrialom i prije svega vrijedno za popularnu kulturu Slovenije, ali ne poziva baš pretjerano na opetovano slušanje.

02. KENSINGTON LIMA ‘MAY’ (VLASTITO ONLINE IZDANJE): Čudo od albuma

Josip Radić dugogodišnji je član grupe Buđenje, koautor izvanserijskog i vrlo hvaljenog projekta Valentino Bošković, a svira i u grupi Beatles Revival Band. Kreativan je i talentiran glazbenik s mnogo odličnih ideja. Njegov bend Kensington Lima već neko vrijeme egzistira virtualno, a objavio bi poneki singl koji je zvučao poput najfinije pop pjesme iz neke daleke prošlosti kada se pop cijenio, a pjesme radile s glavom i repom te zbog toga ostajale duboko ukorijenjene u povijesti popularne glazbe. Radić je nedavno dovršio album s 12 pjesama, u čijoj realizaciji je sudjelovalo čak 16 gostujućih glazbenika, među kojima su bili Neno Belan, Mark Mrakovčić, Vedran Križan, Olja Dešić, Aljoša Šerić… “May” je izvrstan album koji predstavlja Radića kao vrhunskog skladatelja i valjda najboljeg poznavatelja glazbe grupe The Beatles jer većinu pjesama kao da su skladali Lennon i McCartney pa su ih ovih dana izvukli iz prašine i predstavili svijetu. Kada pjesme ne zvuče kao da su ih napisali momci iz Liverpoola, zvuče poput pjesama najvećih skladatelja pop glazbe 20. stoljeća pa je “May” apsolutno čudo od albuma, a Josip Radić vrhunski skladatelj popularne glazbe. Nažalost, s obzirom na to da mnoge hrvatske radijske stanice ne emitiraju takvu glazbu, njegove pjesme koje je sjajno otpjevao na engleskom jeziku pronaći će svoje mjesto u privatnim kolekcijama ljubitelja vrhunske pop glazbe. Izvanserijski album koji zaslužuje hvalospjeve i koji će zasluženo priznanje dobiti izvan granica Hrvatske.

03. IVAN GROBENSKI ‘ON DEATH & OTHER PROBLEMS’ (INTEK MUSIC): Neobična i mračna ljepota

Osim što svoju glazbenu kreativnost pokazuje kroz rad s grupom Moskau, Ivan Grobenski paralelno stvara samostalno, pod vlastitim imenom i prezimenom. Njegovo prethodno ostvarenje “Lessons in Life and Love” bilo je apsolutno iznenađenje na kojem se predstavio kao vrhunski kantautor i pjevač divne boje glasa, ali i kao važan tekstopisac. Na novom albumu “On Death & Other Problems” Grobenski nastavlja promišljati o životu uz glazbu koja je nešto malo punija i kompleksnija nego na prethodnom albumu, ali očekivano mračna i pomalo konfuzna te na momente nedorečena. Grobenski je odličan autor koji želi puno toga ispričati, a kao glavni instrument, za temeljni ritam uz svoje priče i pjesme, koristi akustičnu gitaru. Ima i svoj prateći bend & Other Problems Evening koji obogaćuje njegove zamisli bubnjevima, saksofonom, glasovima, basom, trombonom itd. Posebno, drugačije i dobro na specifičan način. Nije za svakoga, ali bi mnogi mogli otkriti ljepotu njegovih pjesama.