GLAZBENE RECENZIJE Boa II, EATB, Marc Grabber & Bastian

01. BOA II ‘BOA II’ (MENART): Recikliranje bolje prošlosti

Grupa Boa promijenila je ime u Boa II nakon što ju je napustio Slavko Remenarić, a došli su gitarist Luka Banić, klavijaturist Ivan Čačić i pjevačica Petra Oreč. I umjesto da su nam predstavili novu Bou, Bou II s novim pjesmama, dobili smo stare pjesme grupe Boa u novim aranžmanima. Dobri su to aranžmani, odlično napravljeni, još bolje producirani zahvaljujući Srđanu Sekuloviću Skansiju, Petra se sjajno uklopila svojim vokalom, sve pršti novom energijom, no nameće se jedno jednostavno pitanje – zašto? Čemu reciklirati pjesme koje su već odavno ušle u obaveznu hrvatsku diskografsku lektiru? Ako su već odlučili pronaći svoje novo mjesto na domaćoj sceni i dospjeti do nove publike, mogli su pozvati niz briljantnih hrvatskih DJ-a i producenata da naprave remixe najvećih hitova grupe Boa. Daleko od toga da je vrijeme grupe Boa prošlo, no doista bi bilo pametnije da su se predstavili novim pjesmama umjesto reciklažom. Ovako se nameće pitanje kreativne krize i naslanjanja na bolju prošlost. Šteta toliko utrošene energije. Ove će pjesme ionako svirati u novim aranžmanima na svojim nastupima, a mogli su se predstaviti kao Boa II s nekim novim potencijalnim hitovima.

02. EATB – EDI EAST TRANCE BLUES ‘SUMPOR’ (CROATIA RECORDS): Neoriginalan, ali dobar album

Frontmen i vođa Gustafa Edi Maružin okupio je novi bend sastavljen od prekaljenih muzičara i njegovih dobrih prijatelja. Očekivani odmak od njegovih Gustafa dogodio se naglašenim blues zvukom i gitarističkim rifovima, dok se tekstualno na neki način možda malo više oslobodio i prepustio sjećanjima na svoje nestašne avanture sa ženama i njegova razmišljanja o ženama. Međutim, njegov istarski country blues kao da je preslikani stil, zvuk i rifovi nizozemsko-novozelandske grupe My Baby koja je proteklih nekoliko godina desetak puta nastupila u Hrvatskoj. Sličnost je više nego očita, što je tužna činjenica. Svejedno, Maružin je ostao dosljedan svom karakterističnom istarskom rock hedonizmu i stvorio vrlo zabavne pjesme ispunjene zavodljivim blues rockom, ali ne i originalne. Na svu sreću, Maružin je ipak ostao velikim dijelom vezan uz Istru i tipičan zvuk Gustafa pa je zadržao prepoznatljiv zvuk, ali ne i stil.

03. MARC GRABBER & BASTIAN ‘FREEDOM’ (3000GRAD (D)/MANUAL MUSIC (NL): Izvanserijsko djelo elektroničke glazbe

Marc Grabber je glazbenik i producent iz Pule sa stalnim mjestom boravka i rada u Ljubljani, a objavio je niz glazbenik projekata. Jedan od njih je i odličan lounge, downtempo album „Dalmatian Dub“ koji je 2010. godine snimio sa svojim čestim suradnikom Krešom Tomecom, na kojem su se odlično poigrali dalmatinskim klapama u spoju sa suvremenom klupskom chill out i lounge produkcijom. Na tom albumu jedan od suradnika bio je i Boštjan Golinar – Bastian. Klasično obrazovani slovenski glazbenik s kojim je Grabber odlučio stvoriti ovo sjajno glazbeno ostvarenje koje su nazvali „Sloboda“. Na albumu su radili godinu dana, uspješno spajajući Grabberov osjećaj za profinjenu klupsku produkciju sintetičkih ritmova i zvukova s Bastianovim viđenjem klasične glazbe putem elektronike. Rezultat je fantastičan downtempo/deep house album ispunjen kompleksnim i vrlo složenim skladbama koje ni u jednom trenutku ne gube na podatnosti i pitkosti. Štoviše, njihovo „eksperimentiranje“ tempom i zvukovima vodi do pažljivog slušanja njihova skladateljskog rada koji je sve samo ne jednostavan pristup elektroničkom zvuku. Upravo zbog Bastianova klasičnog glazbenog obrazovanja primjetan je skladateljski dodir, zbog čega bi se gotovo sve ove skladbe mogle komotno prearanžirati za simfonijski orkestar, iako sjajno funkcioniraju i u ovoj elektroničkoj izvedbi. Neuobičajeno djelo elektroničke glazbe koje zbog svog pristupa aranžmanima više paše uz opus Philipa Glassa i Michaela Nymana, nego nekim autorima elektroničke glazbe. Izvanserijski i odlično.