GLAZBENE RECENZIJE: Bella Technika, Ljubičice

Bella Technika “Solid State“ (Bravo Boys / Odličan hrčak / PDV): Dub totalno drukčiji od drugih

Karijera grupe Darkwood Dub nastavila se 2019. godine objavljivanjem albuma „Section“, na kojem su kao grupa Bella Technika pokazali svu raskoš svog skladanja i aranžiranja suvremene elektroničke glazbe s naglaskom na neizbježni dub kao zaštitni znak i glazbeni žanr iz kojeg su potekli. Bella Technika je Darkwood Dub 2.0 jer su se Bojan Drobac – Bambi i Milorad Ristić – Miki, okosnica Darkwood Duba, uspjeli odmaknuti od specifičnog zvuka i okrenuti karijeru k suvremenijem synth popu nudeći jedan svoj pogled na klupsku dub scenu. Repetitivni ritmovi i loopovi u njihovim skladbama zazivaju niz uzora iz svijeta suvremene elektroničke glazbe, ali dovoljno originalno da ih se teško može s nekim povezati i nekoga izdvojiti. Dok su na debi albumu daleko više naginjali elektro vintage zvuku osamdesetih, pod neskrivenim utjecajem grupa kao što su Kraftwerk ili Yello, „Solid State“ donosi jednu pročišćenu verziju njihova glazbenog izraza. Kako su na prethodnom albumu ostvarili odličnu suradnju s provjerenim producentom Sethom Manchesterom tako su tu suradnju obnovili i na ovom albumu na kojem sva trojica potpisuju produkciju s vrhunskim rezultatom. Njihove su pjesme plesne, melodične i nevjerojatnom lakoćom ulaze u uši, ali i pod kožu, dok im se vokali, kao i glas članice grupe Katarine Jovanović, savršeno stapaju s elektroničkom podlogom koja jednostavno tjera na ples ili barem ljuljanje u ritmu. Nema pritom nikakvih kompromisa niti podilaženja aktualnim globalnim trendovima klupske glazbe. Originalni, svoji i svjetski.

Ljubičice “Dok čekamo pad“ (Krokodil Records): Fenomenalan plesni pop album

Za grupu Ljubičice u Hrvatskoj se saznalo kada su rijetke radiostanice počele puštati njihov plesni pop singl „Jedva čekamo rat ljudi protiv mašina“, kojim su ujedno i najavili svoj novi album „Dok čekamo pad“. Bilo je to prije nešto više od četiri godine, u vrijeme kada je srpsku scenu osvojila pjesma grupe Buč Kesidi „Nema ljubavi u klubu“. U tom momentu Ljubičice su iza sebe imale već tri albuma i tri EP-ja, a Buč Kesidi upravo je bio objavio svoj drugi album „Euforija“. I dok je Buč Kesidi postao nova klupska live atrakcija, tražena i hvaljena širom regije, Ljubičice su ostale nekako po strani. Unatoč odličnoj reputaciji kod kuće, Petar Stevanović i Vuk Stevanović iz Pančeva ostali su bezrazložno u sjeni. Barem što se tiče publike u Hrvatskoj. Spomenuti singl predstavio ih je kao autore koji jako dobro znaju kako napraviti plesnu klupsku pjesmu koja potiče na ples. Njihov novi, četvrti studijski album „Dok čekamo pad“ ne samo da je potvrda te za mnoge novootkrivene kvalitete na regionalnoj sceni, već i njihove skladateljske genijalnosti i vodećeg mjesta na listi najboljih novih plesnih bendova. I dok su se na prethodnim albumima poigravali raznim žanrovima, ne bježeći ni od zagrebačke pop škole, preko novog vala do klasičnog rock zvuka, Ljubičice su novim albumom pokazale da i u ovim krajevima ima muzičara koji znaju kako napraviti pjesme koje automatski pozivaju na ples i pritom zvuče kao globalno poznati izvođači koje je upravo predstavila neka vodeća globalna diskografska kompanija. Njihovo poznavanje plesnog ritma, suvremenog klupskog zvuka, ali i mekih i podatnih melodija koje prizivaju najbolje sa svjetske scene, doista je impresivno. Već u drugoj pjesmi „Da li roboti se plaše“ jasno je da su čvrsto odlučili snimiti plesni album i to im je i više nego uspjelo. Uostalom, već su singlovima „Opet“, „Sama“ i fenomenalnim plesnim „Možda je vrijeme“ dali naslutiti kakav će biti album koji je ovih dana i službeno objavljen. Svakako treba izdvojiti i „8 minuta od sunca“ kao još jedan budući istinski klupski plesni hit. Nepravedno u sjeni grupe Buč Kesidi, Ljubičice zaslužuju jednak ako ne i bolji tretman publike u Hrvatskoj, jer podsjetile su nas da još uvijek u ovim krajevima postoje talentirani muzičari koji nas mogu oduševiti svojim kreativnim zahvatima i idejama. Nije na odmet spomenuti da su Ljubičice i autori muzike za popularnu srpsku TV seriju „Žigosani u reketu“, kao i za niz drugih TV serija i filmova. Odličan plesni pop album kakav već dugo nitko u regiji nije snimio!