GLAZBENE RECENZIJE Andrea, Rundek & Ekipa, Tihomir Pop Asanović

01. ANDREJA, RUNDEK & EKIPA ‘MURA, MURA’ (MENART): Neobičan izlet Darka Rundeka

Najbolji opis ovoga izvanserijskog albuma bio bi spontano druženje glazbenika koji slično razmišljaju o lijepim stvarima u kojima uživaju. Inicijatorica ovog albuma i suradnje između Andreje Kurelec Košavić i Darka Rundeka te njegove Ekipe je Sanda Hržić, Rundekova supruga. Ona je poželjela spojiti Andrejin vokalni izraz i Rundekove glazbene ideje koje posljednjih nekoliko godina sjajno uobličuje i izvodi njegova Ekipa, kojoj su se za potrebe snimanja albuma pridružili Nataša Radušić na mandolini i Marko First na violini iz grupe Cinkuši. Album odskače od svega što je dosad Rundek objavio. Ova ekipa odavno je zaljubljena u međimurske pjesme i obradila ih je na svoj način. Tako smo dobili šarmantno iskrivljenu izvedbu tradicionalnih međimurskih pjesama koje zvuče kao da su ih nakon jednog slušanja i nekoliko litara gemišta međimurske graševine obradili Tom Waits i Nick Cave. Međutim, Andreja Kurelec Košavić je trubačica, a ne pjevačica i nije se svojim glasom uklopila u ovu neobičnu priču. Andreja je bez sumnje dala sve od sebe i više se prepustila emocijama, nego vještini izvedbe. Mogao je to biti doista odličan album da je pjevačica svojim interpretacijama jednako dobra kao i instrumentalni dio tih zanimljivih obrada. Ovako to zvuči kao da je jedna žena zapjevala iz srca na tulumu, a instrumenata su se prihvatili okupljeni gosti koji su igrom slučaja odlični glazbenici.

02. TIHOMIR POP ASANOVIĆ ‘POVRATAK PRVOJ LJUBAVI’ (CROATIA RECORDS): Veličanstveni povratak majstora Hammonda

Tihomir Pop Asanović nije još jedan glazbenik koji je snimio novi album. On je glazbenik i autor koji je ostvario neke od najvećih uspjeha u povijesti hrvatske i jugoslavenske rock scene. Kad takav autor i glazbenik snimi novi album nakon više od 40 godina, onda je to osobit događaj. Poznavatelji rock povijesti smatraju ga tatom funka u bivšoj Jugoslaviji. Stoga ne čudi da je na novom albumu nastavio svoju suradnju s najboljima. Na njemu sudjeluju gitaristi Vedran Božić, Radomir Mihailović Točak, Vlatko Stefanovski, Dragan Jelić, Jani Moder i Primož Grašić. Na bas gitari Davor Črnigoj, na bubnjevima David Morgan, saksofon i flautu svirao je Amir Gwirtzman, Nenad Čanak je bio za klavijaturama (Moog), Aleksandar Jovevski na tapanu, dok su kao pjevači gostovali Janez Bončina Benči, Aki Rahimovski, Vlado Janevski, Karolina Gočeva, Saša Antić te mlada pjevačica Sabrina Hebiri. Album je sjajno producirao Duško Mandić, a tekstove na hrvatskom jeziku (postoji i engleska verzija albuma) većinom je napisao glazbeni kritičar Zlatko Gall. Impresivan životopis jednog velikog glazbenika i nevjerojatni gosti na novom albumu dovoljan su razlog da mu se posveti pažnja, uz napeto preslušavanje može li kod tih svih nabrojanih glazbenika doći do kakve pogreške. Ne može, naravno. Ovaj album obiluje virtuoznim sviračkim i vokalnim dionicama jer je Asanović odlučio svakome dati njegovih pet minuta s kojima su upotpunili i obogatili njegove pjesme. Savršena kombinacija i nevjerojatan nastavak njegova rada s prvih dvaju albuma od prije 40-ak godina u suvremenoj produkciji. Prepoznatljivi aranžmani i još poznatiji zvuk Hammond orgulja kojima se proslavio Asanović. Treba izdvojiti Sabrinu Hebiri koja se sjajno uklopila u ekipu i svojim glasom postavila nove standarde na sceni.