GLAZBENE RECENZIJE: ABOP, Zoran Predin & Matija Dedić, M.O.R.T.

01. ABOP “ABOP” EP (PDV RECORDS): Napokon plesna domaća glazba

After je bolji od partyja ili skraćeno ABOP glazbeni je kolektiv muzičara koji sviraju (ili su svirali) u grupama Elemental, Pips, Chips & Videoclips, Kries, Mayales, Sinestet i Pridjevi. Odlično iskorišteno sviračko iskustvo te noći i noći provedene na techno, rave i inim partyjima, inspirirali su ovu skupinu za stvaranje vlastite plesne glazbe. U nekoliko godina ABOP je stekao poseban status. Kako je istovremeno izostala medijska podrška, tako se priča o bendu koji stvara odličnu plesnu glazbu prenosila s čovjeka na čovjeka, a ime ABOP postalo je sinonim za bend čiji nastup treba doživjeti. Uz utjecaj ranog techno zvuka s početka 90-ih, preko plesnog groovea s početka 2000-ih, ABOP nadahnuto, bez vokala, spaja elektroniku sa živim bubnjevima uz vibrirajući rasplesani bas i brojne sampleove, nudeći tako jedinstvenu zvučnu sliku. Barem u ovim našim krajevima. Naglasak je pritom na plesnim ritmovima, dok sveukupni dojam živih nastupa upotpunjuju bogatim vizualnim intervencijama. Prvo službeno izdanje, EP ‘’ABOP’’ (s četiri pjesme) odličan je ‘’službeni’’ ulazak na scenu, ali za probranu publiku koja želi nešto više od klasičnih plesnih hitova. ABOP ne poštuje nikakve zakonitosti radiofonične plesne glazbe kada je u pitanju dužina pjesama jer njihove pjesme traju u prosjeku sedam minuta. Potrebna doza kreativnosti i maštovitije ispunjenosti pjesama dobro bi im došla, no kako je ovo debitantsko ostvarenje, pola im se prašta.

02. ZORAN PREDIN & MATIJA DEDIĆ “TRAGOVI U SJETI 2” (CROATIA RECORDS): Soundtrack za opijanje profinjene srednje klase

Sudeći po nedavno objavljenom albumu ‘’Tragovi u sjeti 2’’ nastalom u suradnji s Matijom Dedićem, Zoran Predin ušao je u autorsku krizu. Kako drugačije objasniti da je zadnji autorski album ‘’Inventura’’ objavio 2008. uz podršku svog Gipsy Swing Banda. Od tada do danas odlučio se baviti obradama. S Matijom Dedićem je 2011. objavio album obrada ‘’Tragovi u sjeti’’. Već tada bio je upitan izbor pjesama na tom albumu, iako je pjesmama ‘’Jesen u meni’’ i ‘’Te noći kada umrem’’ uspio privući pažnju. Godine 2013. objavljuje ‘’Kosu boje srebra’’ na kojem se među 14 pjesama našlo čak šest obrada, od kojih ‘’Pitaju me pitaju’’ Olivera Mandića treba što prije zaboraviti. I onda je ovih dana objavio nastavak suradnje s Matijom ‘’Tragovi u sjeti 2’’ koji nudi savršenu vještinu Dedića da od lijepih pjesama napravi još ljepše melodije u klavirskoj pratnji, a od loših dobre, na momente i fenomenalne. Dakako, ponovo zbunjuje izbor pjesama. Nema sumnje da je Predin odlučio posegnuti za vrlo popularnim pjesama, ali mu nitko nije rekao da neke pjesme njemu jednostavno ne leže. Unatoč šarmu i divnom glasu, ‘’Budi moja voda’’ Laufera u njegovoj interpretaciji ne zvuči dobro, od nepravilnih ulazaka vokalom u melodiju do upitnog tonaliteta i bez strasti. I to ne samo u toj pjesmi. Potom je tu legendarna laganica ‘’Zažmuri’’ Momčila Bajagića – Bajage, koja je velika upravo zbog Bajagina baritona, dok Predin zvuči kao loš učenik. Ovo zvuči kao soundtrack za profinjenu srednju klasu, kada utone u depresiju da se napije uz nešto pristojno i kulturno, a ne uz narodnjake. Cabaret s pjesmama za izgubljene u prošlosti kojima su sve lađe potonule.

03. M.O.R.T. “TUŽNA KOCKA” (CROATIA RECORDS): Iskrena rock energija iz Sinja

Nakon što su se prije nekoliko godina pojavili kao mladi i nepoznati bend iz Sinja, izvjesni John, Zvrk, Kikos i Mile uspjeli su ono što malo kome uspijeva. M.O.R.T. je već u prvoj godini postojanja uspio pobijediti na važnijim natjecanjima mladih neafirmiranih rock bendova, uključujući pobjedu na najvećem regionalnom festivalu demo bendova Demofestu u Banjaluci i na RockOffu. Ubrzo je uslijedio i album ‘’Odjel za žešće’’ koji je 2014. uvršten na listu deset najboljih rock albuma u Hrvatskoj. Ono što ih je izdvajalo iz gomile sličnih na prvom albumu, pojačali su na drugom. Sirova punk energija i ogoljene rock šablone.
Njihovi su tekstovi obični, ali i ozbiljni, pjesme žestoke, ali na momente razvaljuju. Njihov je stil sličan mnogima, ali ipak su originalni. Slikovito gledano, Sinj im savršeno odgovara kao mjesto odrastanja, gdje je otpor rock’n’rollom najbolje oružje u borbi za opstanak i zdrav razum. Drugi album ‘’Tužna kocka’’ očekivana je potvrda da njihov ulazak na scenu nije slučajan. Čak 14 pjesama na albumu daje odličan uvid u njihovu sviračku i skladateljsku kreativnost i ne ostavlja mjesto sumnji u njihovu iskrenost i energiju. Eksplozija gitarističkih rock rifova, sirovi vokal i uigrana ritam sekcija tvore od M.O.R.T. odličnu blues rock grupu koja je u naponu snage.