Francuska zvijezda napustila filmsku industriju jer je seksistička i rasistička

Adèle Haenel (33) oduševila je svjetsku publiku ulogom u filmu „Portret djevojke u plamenu“ redateljice Céline Sciamma, prije toga osvojila je dva puta nagradu Cesar (francuski ekvivalent Oscaru), ali od 2019. godine nije glumila ni u jednom filmu. U intervjuu za nemački magazin FAQ Adèle Haenel otkrila je kako je napustila filmsku industriju zbog načina na koji tretiraju žene.

„Zbog političkih razloga više ne snimam filmove. Zato što je filmska industrija reakcionarna, rasistička i patrijahalna. Griješimo ako kažemo da se svijet doista kreće u pravom smjeru. Nikako. Jedina stvar koja strukturno pokreće društvo je društvena borba. Čini mi se da je u mom slučaju odlazak znači borbu. Napuštajući ovu industriju zauvijek, želim sudjelovati u drugom svijetu, u drugom filmu”.

Njen novi film trebao je biti „The Empire“, znanstveno-fantastična priča redatelja Bruna Dumonta. No, ona je napustila projekt nakon neslaganja s temom filma i odabirom glumaca.  “U početku sam mislila da izgleda jako zabavno: neka vrsta Lukea Skywalkera u svemiru”, rekla je o projektu. “Problem je što se iza ove smiješne fasade krio mračni, seksistički i rasistički svijet koji se branio. Scenarij je bio pun viceva o kulturi otkazivanja i seksualnom nasilju. Pokušala sam o tome razgovarati s Dumontom, jer sam mislila da je dijalog moguć. Željela sam po tko zna koji put vjerovati da to nije bilo namjerno. Ali to je namjerno. Ovo zanemarivanje je namjerno”.

Haenel će nastaviti glumiti u kauzalištu te je otvorena prema mogućnosti da jednog dana glumi u nezavisnom filmu sa suradnicima koje poznaje dovoljno dobro da bi vjerovala njihovim namjerama. Za sada, ne osjeća da može nastaviti raditi u filmskoj industriji u dobroj vjeri. „Ako sada ostanem u filmskoj industriji  bila bih svojevrsno feminističko jamstvo ovoj muškoj i patrijarhalnoj industriji”, rekla je. “Moj san je jasno reći: ova industrija brani kapitalistički, patrijarhalni, rasistički, seksistički svijet strukturalne nejednakosti. To znači da ova industrija radi ruku pod ruku s globalnim ekonomskim poretkom, u kojem svi životi nisu jednaki”.

Komentiraj