Otok Pag našao se na popisu najposebnijih destinacija kreiranoj kako bi se zaljubljenike u putovanja inspiriralo za odabir sljedećeg odredišta.

Riječ je o vodiču Top Hidden Treasures koji je predstavio Mastercard, a otok Pag je zauzeo sedmo mjesto među 44 destinacije u jednako toliko europskih zemalja. Ljestvica Top Hidden Treasures kreirana je pomoću podataka kompanije Mastercard te preporuka više od 20 travel blogera i turističkih stručnjaka iz različitih europskih zemalja. Destinacije su rangirane prema ljepoti, nerazvikanosti u europskim razmjerima, aktivnostima koje nude, prilagođenosti različitim dobnim skupinama, trošku boravka te praktičnosti, pod čim se podrazumijevaju jednostavnost komunikacije, lokalne transportne mogućnosti, sigurnost, turistička infrastruktura, kvaliteta usluge i mogućnosti plaćanja.

Uz visoke bodove u svim ovim kategorijama, pozicioniranju Paga zasigurno su doprinijele i posebnosti poput čipke, sira, janjetine, soli i maslinovog ulja, ali i bogat noćni život te razvijena festivalska scena. Otok Pag uključen je i među odredišta programa Priceless Croatia pa korisnici Mastercard kartica imaju priliku uživati u zvukovima elektronske glazbe i VIP iskustvu na trodnevnom festivalu plutajućeg NOA Beach Cluba na festivalu Cirkus Maximus.

Na vrhu liste nalazi se Asturija – pokrajina u sjevernoj Španjolskoj koju krase znamenitosti poput samostana Covadonge. Riječ je o uistinu prelijepom dragulju koji još uvijek nije preplavljen turistima i koji nudi prihvatljive cijene. Na drugom je mjestu srednjovjekovni Grad Zebugg na Malti, dok je na trećem mjestu austrijska pokrajina Salzkammergut s jezerom Hallstatt.

Top 15 destinacija s popisa Hidden Treasures:

1. Asturija i samostan Covadonga, Španjolska

2. Mdina i Zebbug, Malta

3. Pokrajina Salzkammergut, Austrija

4. Azori, Portugal

5. Perast, Crna Gora

6. Lednice-Valtice, Češka

7. Otok Pag, Hrvatska

8. Otok Saaremaa, Estonija

9. Volos i regija Pelion, Grčka

10. Velika Planina, Slovenija

11. Kaszuby, Poljska

12. Naarden, Nizozemska

13. Rt Kolka, Latvija

14. Delta Dunava, Rumunjska

15. Balaton, Mađarska

“Na temelju podataka kompanije Mastercard o tome gdje ljudi troše sastavljena je jedinstvena lista prijedloga koja omogućava usporedbu različitih destinacija s obzirom na atraktivnost, pogodnosti i troškove. Njihovi podaci, zajedno s informacijama iz lokalnih izvora, čine ovaj vodič vrlo informativnim, čak i za iskusne putnike”, rekao je Adam Blake, voditelj Međunarodnog centra za istraživanje turizma na Sveučilištu u Bournemouthu.

Studija koju je među potrošačima u 13 europskih zemalja proveo Mastercard prošle godine,  otkrila je da Hrvati godišnje radi razonode unutar zemlje putuju čak 10.8 puta. Za usporedbu, Bugari to čine 12.3 puta, a stanovnici svih drugih zemalja manje; primjerice, Britanci 4.5 puta…

U Eurozonu ispitanici iz Hrvatske radi razonode putuju rekordnih 2.8 puta godišnje, gdje su izjednačeni sa Šveđanima te nadmašuju stanovnike svih drugih zemalja. Jednako je i u kategoriji putovanja izvan Eurozone – Hrvati to čine 1.7 puta godišnje, a za petama su im Šveđani s 1.5 putovanja na godinu. U prosjeku, većina Europljana voli putovati na kratkim udaljenostima u vlastitoj ili u susjednim zemljama te radi razonode putuju 1.5 puta godišnje.

Kad je riječ o inozemnim destinacijama koje posjećuju, ispitanici iz Hrvatske najčešće putuju u Bosnu i Hercegovinu (18%), Austriju (16%), Sloveniju (14%), Italiju (13%). Kad je riječ o Hrvatskoj kao odredištu, najčešće je biraju Mađari (8% ispitanika iz Mađarske je zadnji put radi razonode putovalo u Hrvatsku), Poljaci (7% ispitanika) i Talijani (4% ispitanika).

Europska studija iz 2016. godine otkrila je i da 55% ispitanika koristi svoju karticu kako bi platili let, smještaj i ostale troškove prije putovanja, dok 45% kartice koristi tijekom putovanja. Tijekom putovanja Europljani najviše troše za hotele, kupnju odjeće te u restoranima, a kartice najčešće koriste u trgovinama namirnica, restoranima, barovima ili za prijevoz.

Austrija, Norveška, Švicarska, Island i Estonija su zemlje u kojima posjetitelji najviše plaćaju karticama. Osim toga, rezultati su pokazali da su korisnici kartica u Europi povećali svoju potrošnju u inozemstvu za 12% u odnosu na 2015. godinu.

Kad je riječ o potrošnji vezanoj uz putovanja, ispitanici iz Hrvatske 36% sredstava za putovanje koriste prije puta, a 64% na putu, dok primjerice Nijemci za troškove putovanja izdvajaju 54% prije nego stignu na odredište, a 46% na odredištu. Kad je riječ o načinu plaćanja, 51% iznosa potrošenog prije puta Hrvati plaćaju karticom, a 26% gotovinom, dok na putovanju 41% iznosa plaćaju karticom, a 47% gotovinom. Na putovanju najviše troše na restorane te noćni život, ali i na cestarine i gorivo.

“Sve veći broj ljudi diljem svijeta prihvaća prednosti putovanja bez gotovine, bilo da je riječ o poslovnom ili turističkom putovanju. U kompaniji Mastercard želimo pomoći svima koji putuju da iskoriste najviše od svojih putovanja – i to prije, tijekom i nakon putovanja. Zato im pružamo pouzdana, inovativna i jednostavna rješenja za plaćanje. Vodič Top Hidden Treasures osmišljen je kako bi pomogao putnicima planirati nova, uzbudljiva putovanja do odredišta koja zaista vrijedi posjetiti“, rekao je Javier Perez, predsjednik za Europu u kompaniji Mastercard.

Mastercard Top Hidden Treasures – metodologija istraživanja

Studija Mastercard Top Hidden Treasures provedena je u 44 zemlje (Armeniji, Albaniji, Austriji, Azerbajdžanu, Belgiji, Bjelorusiji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Hrvatskoj, Češkoj, Estoniji, Danskoj, Finskoj, Izraelu, Italiji, Republici Irskoj, Kazahstanu, Latviji, Litvi, Makedoniji, Malti, Moldaviji, Crnoj Gori, Nizozemskoj, Norveškoj, Poljskoj, Portugalu, Rumunjskoj, Rusiji, Srbiji, Španjolskoj, Slovačkoj, Sloveniji, Švedskoj, Švicarskoj, Turskoj. Ujedinjenom Kraljevstvu), a njome je u svakoj od tih zemalja identificiran ‘skriveni dragulj’ koji ispunjava sljedeće kriterije:

  • relativno nepoznat prosječnom turistu
  • nudi različite aktivnosti, kulturne i one na otvorenom
  • može se posjetiti tijekom većeg dijela godine
  • nudi različite mogućnosti plaćanja
  • nije isključivo za posjetitelje određene dobi ili samo za obiteljski odmor
  • ima turističku infrastrukturu

Korištenjem podataka kompanije Mastercard te detaljnih informacija lokalnih travel blogera i turističkih stručnjaka, ovi su ‘dragulji’ rangirani prema troškovima boravka i praktičnosti (mogućnosti plaćanja, jednostavnosti komunikacije, lokalnom prijevozu, sigurnosti i higijeni, kvaliteti usluge).

O istraživanju Global Consumer Tracker

GCT je kvantitativno istraživanje o trendovima plaćanja koje provodi TNS kvartalno ili godišnje u 28 zemalja. Anketa se provodi putem online upitnika na istraživačkim online platformama među ispitanicima u dobi od 18 do 64 godine koji posjeduju platnu karticu ili imaju bankovni račun. Veličina uzorka varira između 855 i 3439 ispitanika. Pitanja vezana uz segment putovanja postavljana su ispitanicima u 13 zemalja.

Komentiraj