U Strategiji razvoja turizma do 2020. godine ruralni turizam jedan je od deset ključnih ‘turističkih proizvoda’ koji će u narednih nekoliko godina biti u fokusu. Vjerujem da ćemo zajedno i jačom institucionalnom suradnjom napraviti značajne iskorake. Pri tome moramo voditi računa da se razvoj odvija prema načelima održivosti te da najvažniji ostanu čovjek, kultura i tradicija”, rekao je Ivo Bašić, glavni tajnik Ministarstva turizma na četvrtoj svečanoj dodjeli nagrada ‘Suncokret ruralnog turizma Hrvatske’ u jedinstvenom ambijentu novog Hotela Academija u Gradu Zagrebu.

Ivo Bašić, glavni tajnik Ministarstva turizma
Ivo Bašić, glavni tajnik Ministarstva turizma

Dodjela nagrade vrhunac je akcije ocjenjivanja najboljih programa i projekata u ruralnom turizmu. Nakon nekoliko mjeseci obilaska svih prijavljenih na natječaj, predsjednik ocjenjivačke komisije dr. sc. Eduard Kušen i njezini članovi: Dubravka Davidović, Duška Gregurek, mr. sc. Dijana Katica, dr. sc. Andrea Pešutić, Robert Baćac i Stjepan Cukor nisu imali nimalo lagan zadatak. Početkom mjeseca između 150 prijava pristiglih na Natječaj, odlučivali su o najboljima, koji su pobijedili s tijesnom bodovnom razlikom, što samo svjedoči o činjenici da Republika Hrvatska ima veliki potencijal u ruralnom turizmu.

Najboljima su danas uručene Zlatne, Srebrne, Brončane plakete i Posebna priznanja u sedam kategorija: Turistička seljačka gospodarstva, Poduzetnici u ruralnom turizmu, Ruralno-turistički projekti, Ruralno-turističke manifestacije, Tradicijska ruralna gastronomija, Vinski turizam i Hrvatski otočni proizvod.

Dr. sc. Eduard Kušen s nekima od nagrađenih
Dr. sc. Eduard Kušen s nekima od nagrađenih

Suncokretom ruralnog turizma promoviraju se tradicijski sadržaji, povezuju se najznačajniji projekti, proizvođači, događaji i zanimljivost te se uz očuvanje izvornosti stvaraju novi proizvodi ruralnog turizma. Ideja vodilja u realizaciji projekta je zaštita i očuvanje hrvatske izvornosti te poticanje razvoja turizma u ruralnim područjima Hrvatske.

“U tom smislu proizvodi i usluge ruralnog turizma predstavljaju turističku ponudu koja će zasigurno obogatiti hrvatsko turističko tržište te razvijati regionalne turističke destinacije. U projekt su uključeni poduzetnici, obrtnici, OPG-i, zadruge, udruge iz cijele Hrvatske kao i jedinice područne i lokalne samouprave. Vrijeme je da zajedno radimo još više te brinemo o našim ruralnim krajevima. Znamo da je 92 posto Republike Hrvatske ruralno, stoga to područje zaslužuje našu posebnu pažnju, bolju promociju, prijateljstvo i suradnju, jer turizam je emocija, priča i poruka o identitetu, a identitet je skup različitosti. Svi koji su sudjelovali u natječaju uistinu su najbolji. Sve smo obišli, prošli preko deset tisuća kilometara ovu jesen, a vjerujem da ćemo se opet družiti na proljeće i iduće godine“, zaključila je mr. sc. Dijana Katica, predsjednica Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj ‘Kluba članova Selo’, koji je inicijator i organizator projekta.

mr. sc. Dijana Katica, predsjednica Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj 'Kluba članova Selo',
Mr. sc. Dijana Katica, predsjednica Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj ‘Kluba članova Selo’

Komentiraj