Filmom “Gubitnik” počinje Tjedan švedskog filma u kinu Tuškanac

Autor:

Zagreb, 21.11.2014 - Filmom "Napulj je pjesma" u utorak, 25. studenoga, otvara se deveta smotra suvremenog talijanskog filma, u okviru koje æe se do kraja mjeseca prikazati pet ostvarenja talijanske kinematografije nastala u prošloj godini koja su ostvarila znaèajan uspjeh kod publike. Na slici publika u kinu Tuškanac u Zagrebu.
foto HINA/ ds

Filmom “Gubitnik”, višestruko nagrađivanim prvijencem Ronnija Sandhala, u ponedjeljak počinje Tjedan švedskog filma u zagrebačkom kinu Tuškanac, koji donosi većinom premijerne naslovi fokusirani na intrigantne, zanimljive, slojevite pa i provokativne ženske priče i sudbine.

U okviru ciklusa novog švedskog filma do 31. siječnja prikazat će se još četiri igrana filma, među kojima je i drama “Čudo u Viskanu” Johna Olssona o zategnutim odnosima u otuđenoj obitelji čiji posvađani članovi žive na različitim obalama rijeke.

Film “Mlada Sophie Bell” Amande Adolfsson govori o ženskom prijateljstvu, o dvije djevojke koje nakon diplome maštaju o drugačijem i boljem životu te planiraju selidbu u Berlin.

Tu su još fantastični horor “Krug” Levana Akina te srednjoškolska glazbena drama “Mi smo najbolje” Lukasa Moodyssona iz 2013. godine, ovjenčana s čak 15 nagrada.

Kao jedini dokumentarac u ciklusu, prikazat će se “Astrid” o spisateljici za djecu Astrid Lindgren, autorici Pipi Duge Čarape, što je zapravo filmski sažetak trodijelne dokumentarne serije posvećen toj proslavljenoj švedskoj književnici.

Film je postigao veliku gledanost u Švedskoj isto kao i redateljičin prethodni film “Palme”, o tragično preminulom švedskom premijeru Olofu Palmeu koji je prije par godina bio prikazan u “Tuškancu”, uz gostovanje redateljice Kristine Lindstroem.

Program donosi i nagrađivanu švedsku komediju “Stogodišnjak koji se spustio kroz prozor” Felixa Herngrena, utemeljenu na pripovijetci Jonasa Jonassona.

“Za razliku od većine svjetskih kinematografija, u kojima su žene i njihove storije u dobroj mjeri zapostavljene i iza i ispred kamere, no ipak više u redateljskom stolcu, u skandinavskim državama rodna je ravnopravnost znatno zastupljenija i vidljivija”, ustvrdio je u najavi ciklusa filmski kritičar Josip Grozdanić.

“Nije riječ samo primjerice o tome da su protagonistice najuspjelijih švedskih i danskih TV-serija tijekom posljednjeg desetljeća – Borgena, Ubojstva, Mosta, Obiteljskog bremena i Nasljednika – redom energične i osebujne žene, te da je i najslikovitija literarna junakinja Lisbeth Salander iz Larssonove trilogije Milenij također takva, već ondje, osobito u Švedskoj, žene ostvaruju i najveću ‘vidljivost’ u redateljskom stolcu, a u tom smislu na bolje je krenulo od 2011. kada je na čelo Švedskog filmskog instituta došla Anna Serner”, dodao je.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)