Evo zašto neispravne brizgaljke mogu uništiti dizelski motor

Autor:

Autoportal.hr

Zbog prevelike količine ubrizganog goriva povećava se količina čađe, a nekupljeno gorivo može nekontrolirano detonirati te su na udaru EGR, turbopunjač, klipovi, cilindri

Količina ubrizganog goriva u dizelski motor određuje se vremenom otvorenosti brizgaljki. Ali to podrazumijeva da su brizgaljke, kad su u zatvorenom položaju, potpuno zatvorene (ne propuštaju gorivo). Istrošenijem brtvenih ploha ventila u brizgaljki, koji zatvara protok goriva, ono propušta u trenucima kad je ventil zatvoren. Zbog toga se u cilindre ubrizgava veća količina goriva, koje ne može potpuno izgorjeti pa se ispuhuje u vidu nakupina elementarnog ugljika (čađe), što se uočava po crnom, čađavom ispuhu. Ta se čađa nakuplja u komori za izgaranje, na ispušnom ventilu, ispušnim kanalima…

Uz to može oštetiti i poremetiti EGR ventil, a čađa nakupljena na lopaticama rotora turbine turbopunjača stvara njegov dinamički debalans, koji je vrlo štetan pri brzinama vrtnje većim od 200.000/min – uništavaju se ležajevi, vratilo. Ubrizgavanje prevelike količine goriva, koje se nakuplja na čelu klipa izaziva nekontrolirane detonacije i preopterećenje u cilindrima, zbog čega može izgorjeti klip, što nije rijedak slučaj. Bilo je i slučajeva pucanja stijenki cilindara, koja počinju na mjestima gdje su već postojale inicijalne pukotina izazvane cikličkim mehaničkim i toplinskim opterećenjima.

Zbog toga, ako osjetite simptome, koje ukazuju na predeliku količinu ubrizganog goriva (čađav ispuh, povećana potrošnja goriva, sporije povećanje snage…) čim prije otiđite u kvalitetan servis za dizelske motore i servisirajte sustav za ubrizgavanje. Ako je kućište u dobrom stanju, dovoljno je izmijeniti uloške. Potom ih treba precizno podesiti.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.