Europska komisija razmatra nove uredbe: Auti će sami kočiti kod prekoračenja brzine

Autor:

03,06,2021., Dubrovnik, Orasac - Mate Rimac dao je izjavu za medije ispred Vrtova sunca i ispred svoje dvije Nevere: Nevera je serijski auto, otkrili smo finalnu verziju tog auta, koji sad krece u proizvodnju i isporuku kupcima. U sljedecih nekoliko mjeseci zavrsava homologacija. Ono sto je zanimljivo kod auta jest da pomice granice - rekao je Rimac. 
Photo: Grgo Jelavic/PIXSELL

Grgo Jelavic/PIXSELL

Europska komisija razmatra uvođenje uredbe kojom bi se svi novi modeli vozila morali prodavati s ugrađenim sustavom za sprečavanje prekoračenja brzine, piše u ponedjeljak Večernji list.

Da je takva uredba već na snazi, što nije, nego je tek prošla javnu raspravu i Komisija nije još ni iznijela konačni prijedlog koji bi se trebao usvojiti i Rimčeva Nevera morala bi za kupce u EU biti opremljena zakonski propisanim sustavom koji bi mogao sadržavati i takva upozorenja vozaču kao što je vibriranje papučice gasa već pri blagom prekoračenju brzine, a kamoli pri jurnjavi Jadranskom magistralom kod Dubrovnika brzinom od 230 km/h, kako je zabilježeno i otkriveno prošloga tjedna.

Nacrt delegirane uredbe predviđa da prve dvije godine nakon usvajanja pravilo o obveznoj ugradnji “inteligentnih sustava za pomoć pri kontroli brzine” (ISA) vrijedi samo za nove modele vozila koji se prodaju na tržištu, a potom, dvije godine kasnije, i za sva nova vozila koja se prodaju. Nacrt uredbe spominje srpanj 2022. i srpanj 2024. kao ta dva roka. Ali usvajanje same delegirane uredbe, vjerojatno zbog pandemije, kasni u odnosu na taj prvotni plan.

Inteligentni sustav u vozilima

Ideja je da sva nova vozila budu opremljena inteligentnim sustavom koji očitava sve prometne znakove uz cestu i pazi da vozač ne prekorači maksimalnu propisanu brzinu.

U nacrtu Komisija predlaže da proizvođači dobiju mogućnost sami odabrati između četiri načina na koji bi njihov ISA sustav upozoravao vozače.

U sva četiri načina vozač bi mogao “pregaziti”, tj. poništiti sustav upozorenja jer ideja nipošto nije da računalo preuzme kontrolu nad automobilom i brzinom kojom se kreće, nego je uvijek vozač taj koji ima kontrolu. Javna rasprava o tom nacrtu novog europskog propisa završila je prije mjesec dana i u njoj je bilo zanimljivih komentara, donosi Večernji list.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.